סוגי השתלות שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


סוגי השתלות שינייםהחיוך שלנו פותח דלתות, הוא הרושם הראשוני שאנחנו משאירים על בן-אדם והוא גם מעיד עלינו הרבה דברים. כיום תחום השתלות השיניים התפתח בצורה "קיצונית" יש לומר. כמות סוגי השתלות שיניים הכפילו את עצמן, בעבר היה מטופל צריך להמתין חודשים עד לתום ביצוע תהליך השתלת השיניים בעוד שהיום יש טכנולוגיות אשר מאפשרות לך לעבור השתלת שיניים מלאה ביום אחד. סוגי השתלות שיניים כיום הם פחות חודרניים, השיקום נעשה באופן מקצועי יותר ומזורז. על אף המורכבות שיש בניתוחי וטיפולי שיניים, היום רבים בוחרים להגיע למכונים ומרפאות פרטיות מכיוון שקופות החולים אינן מציעות מגוון רחב של סוגי השתלות שיניים.

 

מה זה השתלת שיניים?

יש סיבות רבות לכך שאתם צריכים לעקור שיניים או ששן מסיימת את חייה באופן "טבעי" עקב פגיעה, עישון, דלקת, הזנחה וכן הלאה. בעבר היה נהוג להחליף את השיניים בשיניים תותבות שניתן להוציא ולהרכיב בהתאם לצורך. כיום יש השתלות שיניים אשר מחליפים את השיניים הטבעיות. בתהליך זה הרופא מקבע שתלים דנטליים ומחבר אותם ללסת באמצעות שיטות שונות. השתלת שיניים יכולה לקחת מספר חודשים ויכולה גם לקרות ביום אחר כמו לדוגמה שיטת All-on-4, השתלת שיניים ביום אחד ועוד. ישנם גם טיפולים פחות חודרניים מבעבר כמו השתלת שיניים בלייזר. אם אתם עומדים לפני תהליך של השתלת שיניים חשוב שתכירו את כל האפשרויות שיש לכם בדרך, כולל אופן ביצוע ההשתלה.

מהם סוגי השתלות שיניים?

  • השתלת שיניים בלייזר – השימוש בלייזר הוא למעשה משנות ה-90, אך בשנים האחרונות הטכנולוגיה סביב השתלת שיניים בלייזר התפתחה וצברה פופולריות. באמצעות לייזר ניתן לבצע טיפולי שיניים מורכבים כמו השתלות שיניים. הדרך בה התהליך מתרחש הוא על ידי הפעלת קרן לייזר ממוקדת לאזור הרלוונטי, קרן הלייזר יכולה לקצור חניכיים מאזור החיך ללא צורך בשום פעולה חודרנית, אין צורך בחיתוך, תפר וכן הלאה. ההשתלה יעילה מכיוון שאפשר לחסוך את שלבי הניתוח ולבצע השתלה מיידית באותו יום ללא חשש מרקמה דלקתית. הלייזר מחליף את פעולת הקידוח הנפוצה בקרב סוגי השתלות שיניים שונים.
  • הכל על 4 – שיטת השתלת השיניים All on 4 צברה תאוצה בשנים האחרונות. בשיטה זו השתלת השיניים מבוססת על 4 ברגי טיטניום המונחים בתוך הלסת המחליפים את שורש השן החסרה. מדובר על הליך הדורש ניתוח קטן בלבד, ולאחר מכן יחובר למטופל כתר עד לשתלים מתאימים אשר מתפקדים בצורה זהה לשן אמיתית. all on 4 מכונה כך בכיוון ששתלים אלו משתמשים ב-4 שתלים לכל לסת.
  • השתלת שיניים ביום אחד – השתלת שיניים ביום אחד כשמו כן הוא, העמסה של כל התהליך במשך יום אחד. מוטב להדגיש, ההשתלה עצמה מתרחשת ביום אחד, אך יש לבצע צילומים והתאמת שתלים לפני יום ההשתלה. ביום ההשתלה מגיע המטופל ובאמצעות הרדמה מקומית (במקרים חריגים הרדמה מלאה) עוקרים את השיניים הפגועות, מבריגים את השתל באמצעות מכשור מיוחד אל עצמות הלסת ומרכיבים את הכתר הזמני.
  • שתלים אנדוסטליים – בהליך זה השתלים מוחדרים על ידי קידוח ישר לתוך הלסת עצמה. הרופא מחבר עמוד מתכת זעיר לשתל ולקראת סוף התהליך על העמוד תונח שן מלאכותית. זהו טיפול סטנדרטי ופופולרי בקרוב סוגי השתלות שיניים, זמן החלמה ממושך יחסית. 
  • שתלים תת פריאוסטליים – בשיטה זו השימוש הוא בשתלים בעלי מבנה מתכת. מסגרת השתלים מחוברת לרקמת החניכיים (מעל עצם הלסת), ישנם עמודי מתכת אשר בולטים מתוך מסגרת השתל והם משמשים בתור עוגן לשיניים המלאכותיות. בכל המקרים בהם הלסת חלשה יש צורך לבצע הליך של הרמת סינוסים, נדון על כך בהמשך.

איך מתבצע הליך השתלת שינייםאיך מתבצע הליך השתלת שיניים?

  • השתלת שיניים בהרדמה מקומית – ברוב סוגי השתלות שיניים התהליך יבוצע באמצעות הרדמה מקומית באזור הניתוח. הרדמה מקומית נעשית באמצעות זריקה לאזור והיא נפוצה בקרב סתימות ועקירות. ההרדמה מתבצעת במקום בו ימוקד השתל הדנטלי, במקרים מסוימים בהם הגישה יותר מורכבת תדרש פעולה אחרת לביצוע ההרדמה באזור. לא תמיד הבחירה תהיה הרדמה מקומית והיא תלויה במטופל מכיוון שטיפולי שיניים הם נושא מאוד רגיש בקרב מטופלים אחרים, יש גם ניתוחים שהם מורכבים יותר ודורשים הרדמה מלאה או מצד שני טשטוש בלבד. במקרים של חרדה ניתן יהיה להיעזר בגז צחוק (תחמוצת חנקן המסייעת להרגעה), תוך כ-20 שניות ניתן יהיה להתחיל לחוש בהשפעה של הגז. הרדמה מקומית אורכת כשעה ומעלה.
  • השתלת שיניים בהרדמה מלאה – כאשר מדובר על השתלה של שתל אחד סביר להניח שלא תידרש הרדמה מלאה. עם זאת, כאשר מדובר על סוגי השתלות שיניים מורכבים יותר או כאשר המטופל סובל מחרדות הדרך הנכונה להתגבר על המצב הנוכחי היא באמצעות הרדמה מלאה. הרדמה מלאה נועדה עבור אותם אנשים שחוששים להגיע למרפאת השיניים עקב חרדות וסובלים מהזנחה. הרדמה מלאה מאפשרת לכם חוסר מוחלט של ידיעה ותחושה לאורך כל זמן הניתוח, לאחר התעוררות במשך כמה שעות אסור לנהוג ברכב ולכן חשוב להגיע עם מלווה.
  • הרמת סינוסים – לצורך ביצוע השתלת שיניים יש צורך בעצם רחבה מספיק וחזקה כדי שעליה יהיה ניתן להחדיר את השתלים וקלוט אותם. כאשר מדובר על מקרים חריגים ובעיקר בקרב האוכלוסיה המבוגרת הלסת אינה מספקת עבור השתלת שיניים – היא לא קולטת את השתלים. הסיבה לכך היא שחיקה של העצם והסינוסים גוברים על גודל העצם ותופסים את מקומה. במקרים כאלה על הרופא יהיה לבצע טיפול של הרמת סינוסים והחדרת תחליף עצם שבין העצם לסינוס. החיסרון בתהליך הזה הוא שרק לאחר 8 חודשים מהרמת הסינוסים והשתלת התחליף עצם יהיה ניתן לבצע השתלת שיניים חדשה.

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!