השתלת שיניים ביום אחד

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים ביום אחדהשתלת שיניים ביום אחד היא תהליך בו משקמים את השיניים, החניכיים או הלסת. על ידי טיפול זה ניתן להביא את הפה למצב אסתטי ופונקציונלי. אחת האפשרויות היא לבצע השתלת שיניים ביום אחד. על התהליך וכיצד הוא מתבצע נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי השתלת שיניים?

לפני שנסביר על השתלת שיניים ביום אחד נסביר מהי השתלת שיניים. השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

כמה זמן לוקחת השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול שנעשה במצבים שונים, כולל שלבים שונים ויכול לארוך אפילו מספר חודשים. השאיפה היא לבצע השתלת שיניים בזמן המהיר ביותר שניתן. בדרך כלל לשם כך ייקבעו תורים ארוכים על מנת להספיק כמה שיותר בכל טיפול. 

במידה שמדובר בפרוצדורות כירורגיות קטנות יהיה ניתן לבצע את כל הפרוצדורות הללו ברצף. לעומת זאת, במקרים בהן נדרשות פרוצדורות כירורגיות רבות באזורים שונים של הפה, יהיה צורך במספר טיפולים שונים. 

האם ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד? התשובה היא כן ויש לכך מספר שיטות שונות.

 

מתי ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים ביום אחד היא טיפול שניתן לביצוע על ידי ארבע שיטות שונות-

  • השתלה מיידית

ביצוע השתלת שיניים ביום אחד. בשיטה זו עוקרים את השן ומתקינים את השתל הדנטלי במכתשית שנוצרה כבר באותו היום. לאחר ההשתלה, השתל הדנטלי מתכסה ברקמות החניכיים. על ידי טיפול זה ניתן לקצר את זמן ההמתנה בין העקירה לבין ההשתלה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שבטיפול זה הפתרון הוא לא אסתטי באזור העקירה ולכן אם מדובר בשן פרונטלית ההמלצה תהיה לא לבצע את ההשתלה כך. 

  • העמסה מיידית

העמסה מיידית היא טיפול בו מתקינים שתל דנטלי ובונים כתר זמני כבר באותו היום. מדובר בפתרון אסתטי יותר מאשר זה המתקבל בהשתלה מיידית. בדרך כלל השימוש בהעמסה מיידית יתבצע בקדמת הלסת העליונה. יש לקחת בחשבון שטיפול זה לא מתאים לכל המטופלים והוא תלוי במצב המשנן והרקמות בפה. מאחר שבטיפול בונים כתר זמני, לאחר מספר חודשים יהיה צורך בהתקנה של כתר קבוע. 

  • השתלת שיניים ביום אחד

במסגרת טיפול זה, מבצעים את עקירת השן, מתקינים את השתלים הדנטליים ובונים כתר זמני, קבוע או נשלף באותו היום. על מנת לבצע את הטיפול הזה יש לבצע בדיקת התאמה אצל רופא השיניים. בדרך כלל הבחירה בטיפול זה תהיה כאשר יש צורך בשיקום של קשת שלמה. כלומר, כאשר כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה צריכות החלפה על ידי שתלים דנטליים. 

  • All on 4

השיטה האחרונה היא שיטה המצריכה יום טיפול שלם ומתבצעת בהרדמה כללית. במהלך הטיפול הרופא ישתיל ארבעה שתלים דנטליים בפה של המטופל ויבצע גשר זמני. בטיפול זה השתלים יושתלו בעצמות הגולגולת ולא בעצמות הלסת. מדובר בשתלים ארוכים יותר או מוטים מעט שעליהם יהיה ניתן לקבע שיקום של קשת שלמה עם 12 כתרים. 

לאחר כחצי שנה, הגשר הזמני יוחלף בגשר קבוע. השימוש בשיטה זו מתבצע למעלה מ-25 שנים והוא מאפשר טיפול יעיל ומוצלח באלפי מטופלים. עם השיטה הזו המטופל מגיע ליום טיפול אחד בו הטיפול מסתיים. 

 

מתי יש צורך בהשתלת שיניים?

השתלת שיניים הוא תהליך בו מחליפים את השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. אך מדוע יש צורך בכך? למעשה יש מספר סיבות שמצריכות השתלת שיניים. 

  • גיל- עם הגיל השיניים מתחילות לנשור והאיכות שלהן יורדת. במקום להשתמש בשיניים תותבות ניתן לבצע השתלת שיניים. 
  • לאחר עקירה- עקירה היא טיפול בו יש צורך לעקור את אחת השיניים בעקבות הרס או מחלת חניכיים. לאחר עקירה חשוב מאוד להחליף את השן שנעקרה על ידי שתל דנטלי ולבצע השתלה. 
  • לאחר אובדן שיניים- תאונה, פציעה, נפילה קשה, מכה אלימה ועוד עלולות לגרום לאובדן שיניים. כאשר השן נפגעת היא עלולה ליפול או להיפגע באופן קשה ולהצריך עקירה. במצבים כאלה יהיה צורך בהחלפת השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. 
  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים שיניים, הגוף מזהה שאין שיניים ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי הבנייה דרושים לעצם הלסת ולאחר זמן מה תיגרם נסיגת עצם הלסת והלסת תשקע. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד. במצב כזה ניתן לטפל בנסיגה על ידי חומר השתלה ייחודי ובסופו השתלת שיניים. 

אבחון לפני השתלת שיניים ביום אחד

על מנת לבצע השתלת שיניים ביום אחד יש לאבחן את המטופל ולבדוק האם שיטת הטיפול מתאימה לו. האבחון כולל בדיקות מקיפות אשר בזכותן יהיה ניתן להתאים למטופל את הטיפולים המומלצים לבעיות שלו. אבחון המטופל כולל מספר בדיקות- 

  • בדיקה של השיניים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות לשיניים. הבדיקות יכללו זיהוי וסימון של עששת או ריקבון, זיהוי של מצבי שחיקת שיניים, סדקים בשיניים, בעיות שורש, תזוזות שיניים, שיניים בהבדלי גבהים ועוד. 
  • בדיקה של החניכיים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות גם לחניכיים על מנת להתאים להן את הטיפול הנדרש. הבדיקות יכללו בדיקה של מחלות שיניים שונות, נסיגת חניכיים, צפיפות עצם לא תקינה, היווצרות של כיסי חניכיים ועוד. 
  • בדיקה של הלסת ושל סגר הפה- במהלך האבחון יש לבדוק באופן מקיף את הלסת ואת סגר הפה, לשם כך יש לבדוק האם הבעיות בשיניים נובעות מסגירה לא תקינה או האם המטופל סובל מכאבים כתוצאה מכך. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!