שיטות שונות להשתלת שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

שיטות להשתלת שינייםקיימות שיטות להשתלת שיניים, אך רובן כוללות את אותם השלבים הכוללים את עקירת השן החולה, קדיחת השתל והרכבת הכתר עליו.

ההבדל בין השלבים השונים נובע ממצב עצם הלסת, שעליה לצמוח היטב ולהיסגר סביב השתל על מנת לספק את הקיבוע הנדרש. וכך, עבור לסת בריאה וצפופה של אדם צעיר ניתן לבצע טיפול בשיטה מסוימת ולעומת זאת עבור לסת רכה בעלת דחיסות לא טובה יש לבצע שיטה אחרת.

כמו כן, ההבדל בין שיטות להשתלת שיניים השונות נעוץ במשך הטיפול והסגנון שלו ובחירת השיטה מתבצעת בהתאם למטופל ולטיפול הנדרש.

טיפולי השתלת שיניים הפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות, והתפתחותן של טכניקות השתלה מתקדמות הובילו לכך שניתן לבצע את השתלת השיניים בדרכים רבות ומגוונות המתאימות לכל סוגי המטופלים.

השתלה רב שלבית

השיטה הותיקה והנפוצה ביותר להשתלת שיניים היא השתלה רב שלבית. זהו תהליך ארוך הנמשך כ-6 חודשים המאפשר לעצמות הלסת לגדול סביב השתל בצורה טובה. קיימת חשיבות רבה לגדילת העצם סביב השתל, ובמקרים בהם העצם לא צמחה בצורה מספקת השתל לא יהיה יציב ועשוי ליפול.

השלב הראשון של הטיפול הוא עקירת השיניים החולות וקדיחת השתל – בורג מיוחד שתפקידו להחזיק את הכתר שיושתל בעתיד. בשלב זה השתל לא בולט החוצה אלא נתפר תחת החניכיים על מנת שלא יזדהם או יגרום לחוסר נוחות.

לאחר שלב זה החולה משוחרר לביתו עם בורג בלסת וממתינים עד שעצם הלסת תצמח חזרה בצורה טובה.

לאחר שרואים בבדיקה שהשתל יציב ושהעצם צמחה בצורה יפה, חושפים אותו מהחניכיים ומלבישים עליו את הכתר.

במקרה זה התהליך אורך זמן רב, במהלכו המטופלים נאלצים לחיות עם שן חסרה. עם זאת מדובר בשיטה בטוחה מאוד המתאימה בעיקר לאנשים עם עצם חלשה שדרוש לה זמן רב לצמוח.

השתלה חד יומית

אחת השיטות הפופולאריות והיעילות בשנים האחרונות, בה מבוצע כל התהליך על כל שלביו ביום אחד בלבד.

השיטה מספקת את מלוא הטיפול תוך מספר שעות ולא דורשת סדרה ארוכה של טיפולים ומעקבים. למרות ספקות של מומחים שונים, השיטה להשתלה חד יומית התבררה כיעילה ב-95% מהמקרים וכיום זהו טיפול הבחירה באנשים צעירים ובריאים.

החיסרון היחיד בהשתלה החד יומית הוא שטיפול זה לא מתאים למטופלים שאינם בריאים לגמרי, או לכאלה בעלי עצם חלשה. מכיוון שלא נותנים לעצם את הזמן הנדרש לצמיחתה, נדרשת עצם חזקה ביותר, בעלת צפיפות טובה שתאפשר לשתל להתקבע בה בצורה מושלמת, ולכן רוב המטופלים בשיטה זו הם צעירים.

השתלה בשיטת All On 4

שיטת All on 4 מתאימה לאנשים בעלי מחסור של רצף שיניים בצד אחד של הפה בלבד או חסרי שורה שלמה של שיניים.

בשיטה זו קודחים 4-6 שתלים במקומות שונים בחלל הפה היוצרים צורה של טרפז. צורה זו מאפשרת לרופא המטפל לחבר אל השתלים גשר ייעודי המחליף את השיניים.

היתרון המרכזי של שיטה זו הוא שימוש במספר נמוך של שתלים ביחס לשיניים המושתלות. כמו כן, הטיפול מבוצע ביום אחד וניתן להשתמש בשתלים מיד לאחר הטיפול. בדומה להשתלה החד יומית, הטיפול בשיטת All On 4 דורש גם כן עצם התחלתית טובה (מכיוון שלא משאירים זמן לצמיחת העצם סביב השתל), ולכן מתאים בעיקר לצעירים.

השתלת תותבות על שתלים

השתלת תותבות על שתלים מתאימה למטופלים הנאלצים לעבור השתלה מלאה של כל שיני הלסת. במקרה זה, יוצרים מספר שתלים עליהם מרכיבים שיניים תותבות המספקות את כל הצרכים התפקודיים והאסתטיים של השיניים. ניתן להשתיל תותבות קבועות או תותבות ניידות על פי דרישת המטופל.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!