טיפולי שיקום פה ולסת

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

טיפולים לשיפור הפה והלסתשיקום פה ולסת הוא תחום רפואי העוסק בטיפול במקרים של פגיעה חמורה ביותר של הפה, הפנים והלסת. תחום זה עוסק בעיקר בפגיעות שונות בעצמות הגולגולת והלסת, ובפגיעות שונות של העצבים, בלוטות הרוק ואיברים נוספים. שיקום הפה והלסת עוסק בעיקר במקרים של חבלה בראש והצוואר, מומים מולדים או פגמים אנטומיים שונים. בנוסף, רפואה זו היא גם רפואה שיקומית, ועוזרת להחזיר את התפקוד של איברי הפה השונים במקרים של פגיעה כרונית. מלבד זאת, שיקום הפה והלסת עוסק גם במצבים אסתטיים מורכבים, בהם יש צורך בהתערבות כירורגית משמעותית.

שיקום פה ולסת כירורגי

במקרי טראומה שונים כמו תאונות דרכים, חבלות על רקע אלימות או מקרים נוספים נגרמת פגיעה גרמית קשה בפה ובלסת. כתוצאה מהפגיעה נגרם פגם תפקודי, והיכולת להשתמש בפה ובלסת כראוי נפגמת. על מנת לטפל בבעיות אלה נדרש לעבור סדרת טיפולים כירורגיים לשיקום הפה – החל מאיחוי השברים, שחזור המבנים האנטומיים שנפגעו ושימור כלי דם ועצבים. מדובר בטכניקה מורכבת ביותר הדורשת דיוק רב, סבלנות וניסיון ולאחר מספר טיפולים ניתן להגיע לתוצאות יפות. חשיבות הטיפול הכירורגי בנזקים אלה היא אדירה, ובזכות טיפול זה ניתן להחזיר את המטופלים לתפקוד תקין ולאפשר להם לחזור לאורח חיים סביר.

שיקום פה ולסת במצבים כרוניים

אנשים רבים סובלים מפגיעה תפקודית בלסת ובפה על רקע בעיה כרונית ונדרשים לעשות שיקום פה ולסת. אחת הבעיות הנפוצות היא שחיקת מפרק הלסת, הגורמת לכאב רב ולקושי במהלך האכילה. בעיות נוספות הן חולשת שרירים ופגיעה עצבית המשפיעים גם כן על התפקוד של הפה והלסת. במקרים אלה ניתן לטפל בבעיה על ידי סדים שונים שעוזרים לשפר את מצב הפה והלסת ולהקל על הכאב ולא מכיעים למצב שבו נדרש שיקום פה ולסת. כמו כן, בשנים האחרונות ניתן לטפל בבעיות אלה באמצעות פיזיותרפיה שעוזרת לשפר את השימוש הנכון בשרירים, להחזיר את היכולת התפקודית של הפה והלסת ומספקת הקלה משמעותית על הכאב. הטיפול במצבים הכרוניים הוא טיפול ארוך הכולל סדרת מפגשים עם מומחים שונים, ולכן אין לצפות לתוצאות מיידיות. כמו כן, הטיפול דורש עבודת בית רבה, והיענות לטיפול לאורך זמן רב תעזור להגעה לתוצאות המיוחלות.

טיפול אסתטי

במצבים שונים, נדרשת התערבות כירורגית משמעותית על מנת לספק תיקון של מצבים אסתטיים קשים ולעשות שיקום פה ולסת. מקרים של עצמות פנים לא סימטריות, תזוזה גרמית או בעיות אנטומיות נוספות עלולים לגרום לפגם אסתטי חריף שדורש טיפול. הפגמים המדוברים יכולים להיות מולדים, עלולים להתפתח במהלך השנים או להיגרם כתוצאה מטראומה. בכל מקרה, על מנת לטפל בבעיה האסתטית יש לבצע טיפול כירורגי בו "מסדרים" מחדש את עצמות הפה והלסת. מדובר בטיפול קשה ביותר הדורש תכנון קפדני ושליטה כירורגית מעולה, ובסופו של דבר משיג שיפור אסתטי ניכר. טיפול כירורגי זה נעשה בדרך כלל בשילוב עם פלסטיקאים, האמונים על הטיפול בעור ותורמים מנסיונם הרב ברפואה אסתטית.

טיפול בחולים אונקולוגיים

במסגרת רפואת שיקום פה ולסת, עוסקים גם בטיפול בחולים אונקולוגיים, אשר במהלך הטיפולים הכימותרפיים עוברים פגיעה קשה בפה והלסת. במקרים אלה, ניתן לבצע טיפולים שיקומיים כמו שחזור הרקמות הפגועות, טיפול בעצם האובדת וטיפול בבלוטות הרוק. כמו כן, במקרה של חולים בסרטן של הפה (כמו סרטן בלוטות הרוק) נדרשת כריתה של הגידול ושיקום, ובכך נכנסת רפואת הפה והלסת לפעולה. בזכות הטיפול המקיף החולים האונקולוגים, ניתן להחזירם לשגרה בצורה מהירה וטובה, ולספק להם החלמה מוצלחת מהמחלה. חשוב לזכור שלטיפול המשמר והמשקם חשיבות מכרעת בהחלמת החולים, ולכן יש לבצעו בצורה טובה ומעמיקה.

טיפול אצל שיננית ימנע מאיתנו להגיע למצב שבו אנחנו צריכים לעבור הליך של שיקום הפה והלסת

עד כה בשורות הקודמות, קראנו קצת על הליך שיקום הפה והלסת, ועל הטיפולים והאפשרויות השונות אשר חונות תחת ההגדרה הזו. ונכון, כיום בזכות רפואת השיניים המתקדמת במדינת ישראל, ובעולם ככלל, אפשרויות השיקום שעומדות בפנינו הן גבוהות ורבות. אולם, בראש הראשונה עלינו לנסות תמיד להימנע מהגעה לסיטואציות האלה – זאת כמובן בעזרת שמירה על האסתטיקה ועל ההיגיינה של חלל הפה והלסת שלנו. ואם מדברים על שמירה על היגיינה חלל הפה והלסת שלנו – אין נכון יותר מלדבר על טיפול חצי שנתי אצל שיננית.

שיננית, היא הגורם במרפאת השיניים שמתמחה בניקיון חלל הפה. כיום, ההמלצות הרווחות על ידי מרב רופאי השיניים ועל ידי מירב הגורמים המומחים – הן לעבור טיפול שיניים וניקיון השיניים אצל שיננית אחת לכל פרק זמן של חצי שנה. במהלך הטיפול, השיננית תעבור על כל שן ושן, תוציא אבנית ושאריות מזון שנתקעו עמוק בשיניים, תטפל בנפיחות בחניכיים באמצעות תכשירים מיוחדים, וכן הלאה. טיפול חצי שנתי אצל שיננית, הוא ללא ספק כלי משמעותי אשר ימנע ממכם להגיע למצב שבו אתם צריכים לעבור הליך של שיקום הפה והלסת.

כיצד בוחרים את מרפאת השיניים ורופא השיניים הטובים ביותר למעבר הליך שיקום הפה והלסת?

מעבר של הליך שיקום הפה והלסת הוא לא דבר פשוט, והוא כולל תחתיו לעתים מעבר של הליכים רפואיים מסובכים. בדיוק בשביל זה, ישנה חשיבות גדולה לבחירת מרפאת השיניים ורופא השיניים הטובים ביותר לצורך מעבר של הליך זה. להלן מספר טיפים לבחירת מרפאת שיניים מומלצת

  • דאגו לבקש המלצות ממכרים
  • יחס אדיב ונחמד הוא חשוב
  • אל תתביישו ובקשו לבקש תעודות והסמכות מקצועיות

אין ספק כי אחד הדברים הכי חשובים הוא דווקא בהיבט של בחירת רופא שיניים ראוי, מקצועי ובעל ניסיון שיסייע לכם בתהליך השיקום. בחרו מישהו שאתם סומכים עליו במאת האחוזים, יודעים ובטוחים כי אתם בידיים הטובות ביותר. תוך כמה שבועות תוכלו להנות ממראה ותחושה טובה יותר.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול בכאבים במפרק הלסת: מטיפול ביתי בלייזר ועד תרופות

שיקום שיניים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!