מה זה השתלת שיניים בזאלית?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים נחשבת כיום לפעולה רפואית מקובלת המתאימה לשני המינים בטווח גילאים גדול. ישנם מקרים בהם ישנו מחסור בעצם לסת והתהליך השתלת השיניים עלולה להיות קשה ואף לא אפשרית לחלק מהמטופלים. כיום ישנו פתרון והוא לתאם השתלה בזאלית למי שאין לו עצם ולהנות מכל היתרונות שלה כאשר היא מתבצעת ע"י אנשים מקצוע מוסמכים. נשמע לכם מסובך ובשפה סינית?? ננסה במאמר זה לפשט עבורכם הכל אודות השתלת שיניים בזאלית.

מהי השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית היא אחת מן השיטות השימושיות והיעילות ביותר. זוהי מטודה הנותנת את האופציה להשתיל שיניים למטופלים חסרי עצם וסובלים מחוסר עצם בלסת התחתונה. היא מיועדת במיוחד עבור פציינטים שעצם הלסת שלהם נשחקה. שתלים בזאליים מתאימים במיוחד לאוכלוסיה המבוגרת של הגיל השלישי.
במילים פשוטות, השתלה בזאלית היא החדרה של שתלים בצורה מיוחדת, בשונה משיטות אחרות, ישירות אל תוך עצם בסיס הגולגולת. העצם שנמצאת בלסתות מרוכבת משתי שכבות מרכזיות: שכבה בסיסית (בזאלית) ושכבה שנייה (עצם אלבאולרית). רוב המקרים בהם פציינטים איבדו שיניים העצם של השכבה השנייה נספגת ואז אין יותר אפשרות לבצע השתלה רגילה. כדי להגיע אל העצם הבסיסית של הלסת פותחו שתלים מיוחד ממעבר לשתלים עם הברגים הארוכים.

למי מתאים לבצע השתלת שיניים בזאלית?

אנשים אשר עצם הלסת שלהם נספגה. אלו מטופלים עתידיים שיזדקקו להשתלת שיניים עם שתלים רגילים ושתלים בזאלית. אין בעיה של גיל בהשתלה זו, היא מתאימה לטווח גילאים רחב. מה שכן חשוב לסימנים אחרים המעידים על כך שצריך השתלת שיניים, והם:

  • מחלות שיניים או מחלות רקע – סוכרת או מחלה לדילול העצם יכולות להיות בעיה. צריך גם להתחשב ברמת הסוכרת או במחלה לדילול העצם יש צורך לשים לב לתרופות הנלקחות כולל מינונים.
  •  עמידות בתהליך – השתלת שיניים בזאלית שונה ומורכבת יותר מהשתלה רגילה משום שההגעה לשיניים שונה וקצת קשה. לכן מומלץ לעבור הליך רפואי זה תחת טשטוש או הרדמה מלאה. לא כל מטופל יכול או מעוניין לעבור הליך זה או שיש לו את היכולת לממן הליך זה.

כיצד מבוצע תהליך של השתלת שיניים?

בהליך של השתלת שיניים יש צורך לבצע השתלה של שתלי בזאליים ביחד עם השתלים הרגילים. זה יקרה לפי מצב העצם באזורים שונים בפה. לרוב יש יותר עצם באזורים קדמיים ופחות עצם לביצוע השתלות שיניים בחלקיה האחוריים של הלסת.

כללי השתלת שיניים בזאלית

  • כלל ראשון: חשוב מאוד שהרופא המטפל ידע כי יש חשיבות גדולה לקבע מיידית את השתלים הבזאליים. הקיבוע מאוד חשוב כי ישנו חשש כי הלשון תדחוף אותו הצידה או שהיא תיצור תנודות שימנעו את קליטת השתל.
    בהתאם לכך על הרופא המטפל להכין גשר קבוע זמני מראש על מנת להבריג אותו בפה של הפציינט כבר ביום הניתוח.
  • כלל שיני: הצורך בהפחתת העומס על השתלים שהרגע הושתלו בפה המטופל. המחקרים האחרונים שנערכת העידו כי יש אפשרות לבצע העמסה של כתרים על השתלים בלסת העליונה ולהם יש סיכויי הצלחה גבוהים בטווח של עשר שנים.
    העמסה על השתלים חייבת להתבצע על מנת למנוע תזוזות עתידיות. תוהים איך אפשר לעשות זאת? הנה התשובה!
    הפתרון מגיע מכיוון מפתיע והוא הזרקת בוטוקס לשרירי של צידי הלסת. השימוש בבוטוקס בריכוז אחר מטיפולי שרירים משומש להפחתה של עוצמת השריר. לאחר שהשפעת הבוטוקס יורדת עוצמת השריש לשליש מן הרמה הרגילה וחוזרת בהדרגה תוך שלושה חודשים לעוצמה הרגילה. ההפחתה בעוצמה עוזרת לשתל להיקלט ללא עומס או בעיות מיותרות.

מהם הסיכונים האפשריים עקב השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאליתהשתלת שיניים בזאלית הינה הליך רפואי לכל דבר ועניין, ולכן היא עלולה להיות מלווה עם סיכונים או סיבוכים. חשוב שתדעו כי הסיכונים בהשתלה זו הינם מינימאליים ותלויים בעיקר במקצועיותו של הרופא המטפל ותנאי הלסת של הפציינט.

בשביל לצמצם את הסיכוי לסיכונים או סיבוכם מומלץ לעשות סקר שוק ולבדוק מי הרופא הכי אמין, מקצועי והגון ביותר שנשמע לכם.

יתרונותיה וחסרונותיה של שיטה זו להשתלת שיניים

כמו לכל שיטת טיפול רפואית יש לה את המעלות שלה שהופכות אותה לשיטה מבין הפופולאריות בכל תחום השתלות השיניים. לשיטה זו בדומה לאחרות יש גם חסרונות שעליהם נפרט בהמשך.
ובואו ונכיר את כל יתרונות של השתלת שיניים בזאלית:

  • הליך של השתלת שתלים בזאליים ניתנים להשתלה בפה של המטופל בזמן קצר באופן יחסי לעומת שאר השיטות. כבר לאחר מספר ימים יוכל המטופל לסיים עם התהליך.
  • השתלה זו מקצרת את התהליכים הרפואיים הארוכים והכואבים כמו: השתלת עצם.
  • השתלים הבזאליים בצורת דיסק נחשבים ליציבים יותר בפה ביחס לשתלים אחרים. שתלים בזאליים ידועים בכף שהם שורדים במשך שנים רבות.
  • שיטת השתלה זו מחלקת את עומס פיזור העומס בפה בגלל שהשתלים הבזאליים יוצרו בשביל לענות על הצורך בחוסר עצם הלסת. לכן צורתם נותנת פיזור טוב ויעיל יותר.
  • הטיפול מונע נטילה של סיכונים מיותרים וחוסך פגיעה אפשרית בעצב הלסת או עיוות הפנים.

לאחר שלמדנו מהם היתרונות של שיטה זו. הגיע הזמן לעשות היכרות עם חסרונותיה, והם:

  • מחיר תהליך זה גבוה יותר מהשתלות רגילות.
  • סיכוי גבוה יותר לסיבוכים עם השנים, בעיקר כאלו הקשורות לחניכיים בחיבור שבין השתלים לכתרים.

לסיכום, השתלת שיניים בזאלית היא בין השיטות השימושיות והפופולאריות מבין כל השיטות להשתלת שיניים. זוהי שיטה הנותנת מענה לאנשים חסרי עצם הלסת שנמצאת בלסת התחתונה. היא מתאימה לאנשים הסובלים מדילול העצם, אבל צריך לקחת בחשבון האם אתם יכולים לסבול את ההליך או האם יש לכם את היכולת לממן אותו. חשוב גם יהיה לשים לב למחלות רקע ותרופות במידה ויש. בתהליך של ההשתלה שמים ביחד את השתלים הבזאליים עם השתלים הרגילים. כמו כן, בהשתלה בזאלית הסיכונים או הסיבוכים הינם מאוד נמוכים ותלויים במקצועיותו של הרופא המטפל. בנוסף, פירטנו לכם על כל היתרונות והחסרונות של שיטה זו. התרשמתם לטובה מהידע שלנו? למה אתם מחכים, השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע הרלוונטי.

השתלת שיניים בזאלית היא השתלת שיניים בשיטה ייחודית שמיועדת למטופלים שסובלים ממחסור של עצם הלסת או מעצם דקה במיוחד. בשיטה זו למעשה מושתלים שתלים בזאליים. מהי השתלת שיניים בזאלית וכיצד היא מתבצעת? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהי השתלת שיניים?

לפני שנסביר מהי השתלת שיניים בזאלית, נסביר מהי השתלת שיניים. השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

ישנם מקרים בהם השתלת שיניים רגילה לא מתאימה למטופל מאחר שיש לו עצם דקה מדי בלסת התחתונה או שאין עצם לסת בכלל. במצב כזה יש צורך בביצוע השתלת שיניים בזאלית. 

 

מהי השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית היא טכניקה דרכה ניתן לבצע השתלת שיניים אצל מטופלים הסובלים מחוסר בעצם הלסת התחתונה. מדובר בטכניקה חדשה יחסית שהפכה לנפוצה מאוד. בהשתלת שיניים בזאלית למעשה משתילים שתלים בזאליים. שתלים אלה אינם מורכבים על בורג כמו שתלים דנטליים רגילים, אלא על מעין דיסקים מאונכים בעלי צורה גאומטרית מיוחדת. מאחר שאין עצם לסת, אין מקום לחבר אליו את השתלים הרגילים. בזכות הצורה הייחודית של השתלים הבזאליים ניתן להרכיב אותם אל הלסת על ידי החדרה צדדית אל רקמת החניכיים ולא בהברגה. כך ניתן להשתמש בהם על מטופלים ללא עצם לסת תחתונה. 

שתלים אלה מתאימים להשתלה על אנשים מחוסרי עצם לסת ועל בני הגיל השלישי. 

 

מה הסיכונים בהשתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית היא פעולה רפואית שכוללת מספר סיבוכים אפשריים. בהשתלה זו הסיבוכיים הם מינימליים ותלויים בתנאי הלסת של המטופל. על מנת להימנע מהסיכונים הכלולים בהשתלת שיניים בזאלית חשוב קודם כל לבחור ברופא שיניים מקצועי, מוסמך ובעל ניסיון שמכיר את תחום ההשתלות ויודע כיצד לבצע את ההשתלה. 

לפני ביצוע השתלת שיניים בזאלית יש לבצע בדיקות מקיפות הכוללות צילום רנטגן של חלל הפה. כמו כן יש לבצע הכנה, בהתאם למצבכם הרפואי ולפעולות הנדרשות. 

 

האם השתלת שיניים בזאלית כואבת?

השתלת שיניים בזאלית, כמו השתלת שיניים רגילה מתבצעת בדרך כלל בהרדמה מקומית של האזור. בעקבות כך, במהלך ההשתלה המטופלים לא מרגישים כאב וניתן לבצע את הטיפול בלי כאבים משמעותיים. 

יש לקחת בחשבון שלאחר ההשתלה צפויים כאבי החלמה. אך מדובר בכאבים הצפויים גם בהשתלת שיניים רגילה ולא בכאבים יוצאי דופן. 

 

מה היתרונות של השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית היא טכניקה מתקדמת ויעילה במיוחד הכוללת מספר יתרונות בולטים-

  • משך הטיפול- כאשר מבצעים השתלת שיניים בזאלית משתמשים בשתלים בזאליים. השתלים הבזאליים ניתנים לביצוע בזמן קצר משמעותית משתלים דנטליים רגילים. כך לאחר מספר ימים המטופל יוכל לסיים את הטיפול. לעומת זאת, השתלת שיניים רגילה עלולה לקחת מספר חודשים והכנות שונות. 
  • טיפול אחד- כאשר מבצעים השתלת שיניים בזאלית, ניתן לוותר על טיפולים אחרים ועל הליכים רפואיים אחרים. בזכות השתלה זו אין צורך בהשתלת עצם, הרמת סינוס והליכים אחרים שנדרשים לעתים בהשתלה רגילה. 
  • יציבות- השתלת שיניים בזאלית מתבצעת על ידי שתלים בזאליים. השתלים הבזאליים הבנויים בצורת דיסק מאונך נחשבים לשתלים יציבים. לעומת השתלים הרגילים בצורה הבורג, השתלים הבאזליים ידועים כשתלים שמחזיקים מעמד לשנים ארוכות. 
  • פיזור העומס- השתלת שיניים בזאלית מאפשרת לפזר את העומס בפה בצורה טובה יותר. השתלים הבזאליים מיועדים להתמודדות עם מחסור בעצם הלסת ולכן הצורה שלהם מאפשרת לפזר את העומס בפה באופן יעיל. 
  • סיכונים- על ידי השתלת שיניים בזאלית ניתן למנוע סיכונים מיותרים ופגיעות אפשריות בעצב הלסת או בעיוות הפנים. 
  • החלמה- ההחלמה של השתלת שיניים בזאלית היא החלמה דומה להחלמה לאחר השתלת שיניים רגילה. בדרך כלל בחודשים הראשונים יש להימנע מאכילת מאכלים קשיחים ולאחר מכן ניתן לחזור לשגרה והשימוש בשיניים הופך לטבעי. 

 

כמה עולה השתלת שיניים בזאלית?

השתלת שיניים היא לא טיפול זול, כך גם בנוגע להשתלת שיניים בזאלית. יש לקחת בחשבון שקיימים גורמים שונים המשפיעים על המחיר. קודם כל יש לבחור בין רופא פרטי לבין רופא מטעם קופת חולים. כמו כן, במידה שבחרתם ברופא פרטי יהיו הבדלים בין רופא מוכר, מבוקש ובעל ניסיון לבין רופא מבוקש פחות. יש לקחת בחשבון שלכל רופא תוכנית פעולה אחרת שעלולה גם היא להשפיע על המחיר. חשוב לבחור ברופא שמציע מחיר נוח אך לא להתפשר על רופא מקצועי ומיומן. 

כמו כן, המחיר יהיה מושפע מכמות השתלים שיש ליישם ומפרק הזמן בו הטיפול מתבצע. יש מטופלים שבוחרים לסיים את התהליך תוך ימים ספורים ואיילו אחרים מעדיפים לפרוש את התהליך על מספר חודשים. 

המחיר להשתלת שיניים בזאלית אצל מטופלים מחוסרי עצם הלסת הוא לא מחיר קבוע והוא עלול להשתנות בין רופא אחד לשני. יש לקחת בחשבון שגם המצב הרפואי של כל מטופל ישפיע על המחיר, מאחר שלכל אחד מתאימה תוכנית פעולה שונה בהתאם למצבו. כמו כן הכתרים שייבחרו ישפיעו על המחיר- האם יותקן כתר חרסינה? האם יותקן כתר זרקון? כל סוג כתר מתומחר אחרת לכן יש לקחת זאת בחשבון. 

באופן ממוצע, המחיר להשתלת שיניים בזאלית לפה שלם ינוע בין 60,000 שקלים לבין 90,000 שקלים. עבור שן בודדת טווח המחירים ינוע בין 2,000 ל-4,500 שקלים לשן. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!