השתלת שיניים ביום אחד – האם זה אפשרי?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים הינה טיפול שיכול להתפרס על תקופה ארוכה של זמן. כיום ישנן שיטות חדשות להשתלת שיניים וביניהן – השתלת שיניים ביום אחד. בגלל העידן המהיר של ימינו זה הגביר את הרצון להראות טוב ובריא, ולעשות זאת כמה שיותר מהר. מאמר זה אמור לשפוך אור על מה זה השתלת שיניים ביום אחד.

מהי השתלת שיניים ביום אחד?

שיטת השתלת שיניים ביום אחד הינה שיטה שמבצעים את כל הפרוצדורה של ההליך (העקירות, התקנת השתלים וגם אפשרי להתקין את הגשר הזמני). התקנת הכתרים הקבועים מתבצעת לאורך זמן של חודשיים עד לארבעה חודשים.

למי שיטה זו מתאימה?

ישנן שתי קבוצות אוכלוסיה המתאימות לטיפול השתלת שיניים ביום אחד, והן:

  • פציינטים הסובלים מנפח וצפיפות עצם המתאימות למקרה.
  • נשים שאינם סובלים מחוסר עצם נרחב, זכרת לא מאוזנת, מחלות חניכיים פעילות או חריקות שיניים חמורה ואינה מיועדת למעשנים כבדים.

ם אם אתם נמצאים בין שתי האוכלוסיות האלו עדיין יש פרוצדורה שעל הרופא המטפל החובה לבצע אותה. על הרופא המטפל לשלוח את המטופלים לבדיקות כוללת מספר צילומי CT של חלל הפה, צילום רנטגן וסריקה של הלסתות. בעזרת בדיקות אלו הרופא מקבל מושג לאיפה כדי לשתול את השתלים והתותבים. עם סיום כל הבדיקות על הפציינט לפגישת ייעוץ עם הרופא ובה יוחלט על דרך הטיפול, המחיר שלו ועל הסיכונים ותופעות הלוואי העלולות לצוץ.

קליניקות רבות ממליצות על הדמיה וירטואלית המציגה את השתלים אצל פציינטים שהם מעשנים כבדים או חסרי עצמות בלסת.

איך תהליך השתלת שיניים ביום אחד קורה?

השתלה מיידית
ביום הטיפול עוקרים את השן ומתקינים במקומה שתל דנטלי. עם הזמן השתל מקבל את הקיבוע הרצוי והחניכיים מכסות אותו. היתרון בזה הוא קיצור זמן ההמתנה שיש בין עקריה להשתלה. החיסרון הגדול בכך שאין פתרון למראה הסטתי של הפה.

העמסה מיידית
בהמשך התהליך מתקינים שתל דנטלי ובונים כתר זמני. פתרון זה הרבה יותר אסתטי למראה הפה. פתרון זה אינו מתאים לכל הפציינטים ותלוי במצבם של המשנן ורקמות הפה. לאחר כמה חודשים ישנה דרישה להתקנו של כתר קבוע.

התקנת שיניים ביום אחד
בהמשך לאותו התהליך מבצעים עקירה של שיניים אם צריך. מתקינים את השתלים ובונים זמן שנדרש בשביל שיקום זמני קבוע או נשלף.

All-on-4
לפי שם השיטה אנחנו לומדים כי בשיטה זו משתמשים ב-4 שתלים דנטליים. הם מושתלים בעצמות הגולגלת. אלו שתלים ארוכים שעליהם ישנה האפשרות לקבע שיקום של קשת שלמה עם 12 כתרים. זהו עוד טיפול שניתן לעשות ביום אחד.

השתלת שיניים ביום אחד – זמן החלמה
לאחר ביצוע השתלת שיניים ביום אחד הפציינט יכול לחזור לשגרתו הרגילה דיי מהר. עם סיום הליך ההשתלה תהיה רגישות בפה מספר ימים. רגישות זו תלך ותפחת במהלך הימים הראשונים שלאחר ההשתלה.
גם במקרים שנעשה שימוש בכתרים זמניים, הם יוחלפו בקבועים לאחר חודשים מתום הטיפול. כאשר תהליך ההחלה מתקדם כמו שצריך, המטופל צפוי לחזרה במהרה.

מהם היתרונות והחסרונות של השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שינים ביום אחדהשתלת שיניים ביום אחד הינה שיטה אחת מבין רבות בעולם השתלות השיניים, והיא נחשבת גם לבין הפופולאריות מכל השיטות. וכמו לכל הליך רפואי יש לשיטה זו יתרונות וחסרונות ובפסקה זו נלמד להכיר את יתרונותיה וחסרונותיה של השיטה.

יתרונותיה של שיטת השתלת שיניים ביום אחד

  • היא מאפשרת חסכון בזמן – שיטה זו חוסכת מן המטופל את הצורך להגיע למרפאת הרופא מספר פעמים לסשאן טיפולים, והוא יכול לקבל תוך שעות את הגשר הזמני ללא המתנה של כמה חודשים בהם הטיפול נמשך.
  • זמן החלמה מהיר, וכתוצאה מכך חזרה מהירה לשיגרה.
  • תוצאות אסתטיות מיידית – המראה האסתטי של הפה נשמר בזכות כתרים זמניים המורכבים באותו היום של ההשתלה.
  • שיטה זו מעניקה יציבות של שלתים בעצם המעניקים תמיכה מיטבית בשיניים.
  • נדרשים פחות טיפולים להגדלת כמות העצם וכך נחסך לפציינטים זמן וכסף רב.

חסרונות של שיטת השתלת שיניים ביום אחד

  • טיפול בשיטה זו מקטין את סיכויי ההצלחה של ההשתלה וזאת משום שבחלק מהטיפול נעשה שימוש במספר מועט של שתלים. ואחד הפרמטרים להצלחת ההשתלות היא קליטת השתלים.
  • לפעמים לרופאים יש את הצורך לעקור שיניים שלא בכל טיפול אחר היה אפשרי להשאירן בפה בשביל לאפשר את השיקום בקשת שלמה.
  • עקב השימוש בשתלים ארוכים מחלות עלולות להתחיל להתפתח, והן מצריכות טיפול ומעקב.
  • הרס העצם – בעת ביצוע עקירה ומיד לאחר זה השתלה, מתעוררת מגבלה בבניה של העצם. בשביל להשלים את החוסר בעצם יש לכסות אותה ברקמה חיה או בעזרת אמצעים מלאכותיים.
  • התפתחות זיהום לאחר ששן נעקרת וייתכן והאזור המזוהם יפגע בשתל המותקן.

מה המחיר של השתלת שיניים ביום אחד?

קשה לתת אומדן של מחיר להשתלת שיניים ביום אחד המחיר משתנה מקליניקה אחת לשנייה, אבל מה שכן אנחנו נפרט לכם על הפרמטרים שיש להביא בחשבון כשאר שאתם בפגישת ייעוץ אצל הרופא המטפל, והם:

  • השתלת עצם
  • השתלת שתל דנטטוס
  • השתלת שתל
  • תוספות לשתלים מיוחדים
  • תוספת שתל פראגון
  • הרמת סינוסים פתוחה
  • הרמת סינוסים סגורה
  • מבנה על גבי שתלים

כל הפרמטרים שציינו הם חלק מעלות השתלים, צריך להביא בחשבון גם את שכר הרופא, שכר חדר ניתוח ועוד. ביחד עם הרופא המטפל תוכלו להגיע לסכום המבוקש

לסיכום, שיטת השתלת שיניים ביום אחד הינה מן הפופולריות בתחום, היא מעניקה פתרון מהיר עבור מי שמתאים לה ומאפשרת חזרה לשגרה דיי במהירות. כמו לכל הליך רפואי יש לו חסרונות ויתרונות, וציינו אותם במהלך המאמר הזה. בנוסף, פירטנו כיצד תהליך השתלה זה עובד. למידע נוסף על השתלת שיניים ביום אחד וקביעת תור – צרו עמנו קשר.

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!