השתלת שיניים לסת עליונה

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים לסת עליונההשתלת שיניים בלסת העליונה מתחלקת למספר אפשרויות שונות המצריכות דרכי טיפול שונות. מהי השתלת שיניים בלסת העליונה? כיצד היא מתבצעת? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

השתלת שיניים לסת עליונה- מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

יש לקחת בחשבון שקיימים מצבים בהם לא ניתן לבצע כלל השתלת שיניים. אם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם, מחלות כלליות או המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם, תהיה בעיה לבצע השתלת שיניים. 

השתלת שיניים לסת עליונה- מהו שתל דנטלי?

שתל דנטלי הוא החלק שמחליף את שורש השן. כלומר, השתל הדנטלי הוא חלק נסתר מהעין ועל גביו מרכיבים את הכתר שהוא החלק הגלוי לעין שמחליף את כותרת השן. 

השתל הדנטלי מוחדר לעצם הלסת כאשר על גבי מרכיבים את הכתר. בדרך כלל שתלים דנטליים עשויים מטיטניום אך כיום קיימים סוגים שונים של שתלים אשר חלקם עשויים מזירקוניה. זירקוניה הוא חומר לא מתכתי שמעניק לשיניים מראה אסתטי וטבעי, במיוחד אם רואים את שורש השן (את השתל עצמו) מאחורי הכתר. השתלים הדנטליים הם אלה שמהווים תחליף קבוע לשורשי השיניים ומספקים את התמיכה והיציבות לכתר. 

 

קצת על הלסת העליונה

הלסת העליונה היא אחת מעצמות הגולגולת. הלסת העליונה היא למעשה העצם המרכזית בפנים ובעלת סינוסים. בחלק התחתון של עצם הלסת העליונה נמצאים שורשי השיניים. המשטח התחתון של הלסת העליונה מהווה את החף ובחזית שלה קיים נקב המהווה את חלל האף. הלסת העליונה היא למעשה איחוי של שתי עצמות סימטריות. 

 

באילו מקרים?

השתלת שיניים בלסת העליונה מתחלקת לארבע אפשרויות- 

  • השתלת שיניים לסת עליונה באזור הקדמי

השיניים הקדמיות בלסת העליונה הן בולטות ונראות לעין ולכן חשוב מאוד שההשתלה שלהן תהיה אסתטית. לשם כך יש לקחת בחשבון את סוג השתל שיתקין רופא השיניים על מנת שיהיה אסתטי ככל הניתן. שתלי זירקוניה ללא מתכת הם השתלים האסתטיים ביותר. שתלים אלה הם ללא השתקפות של הקו האפור מבעד לחניכיים ולכן הם מהווים פתרון אסתטי מצוין כאשר יש צורך בהשתלה באזור הקדמי. 

  • השתלת שיניים לסת עליונה בחלק האחורי

לעומת השיניים הקדמיות, השיניים האחוריות הן פחות בולטות לעין ולכן הפן האסתטי פחות חשוב. עם זאת, בחלק האחורי של הלסת העליונה נמצא הסינוס המקסילרי. הסינוס המקסילרי הוא חלל אוויר ואסור לפגוע בו כאשר מבצעים השתלת שיניים. לכן, כאשר יש צורך בהשתלת שיניים בלסת העליונה בחלקה האחורי יש צורך בזהירות רבה ובבדיקות קפדניות לפני ההשתלה.  

המרווח בין רכס הלסת לגבול התחתון של הסינוס המקסילרי משתנה עם השנים, שכן במהלך השנים הסינוס גדל. גם עצם הלסת עוברת שינויים בעקבות דלקות חניכיים, מחלות חניכיים, עקירות שיניים ועוד. בעקבות אלה עצם הלסת עלולה להידלדל ולהיספג וכך הרווח בין עצם הלסת לבין הסינוס המקסילרי קטן עם השנים. במצב בו אין גובה עצם מספיק לביצוע השתלת שיניים בחלקה האחורי של הלסת העליונה, יש צורך בהוספת עצם על מנת לאפשר יציבות של השתל. 

  • השתלת שיניים בלסת העליונה בחלק הקדמי ובאחורי

השתלת שיניים משולבת הנדרשת הן בחלק הקדמי והן בחלק האחורי. במידה שיש צורך בהשתלת שיניים משולבת, גם בחלקה הקדמי וגם בחלקי האחורי של הלסת העליונה, יש צורך בהתחשבות בצרכים של כל אחד מאזורי הלסת. כלומר, באזור הקדמי יש צורך בהשתלה שהדגש שלה הוא מראה אסתטי של השתל ושל הכותרת. לעומת זאת, השיניים הטוחנות משמשות ללעיסה ולטחינה של המזון ולכן ההשתלה שם תתבצע תוך מתן חשיבות רבה יותר לפן הפונקציונלי. כמו כן יש לקחת בחשבון ששתלים דנטליים בחלק האחורי של הלסת העליונה צריכים לשאת בלחצים של כוחות הלעיסה ולכן הם מצריכים כמות עצם מספקת. במידה שיש מחסור בעצם הלסת בחלקה האחורי יש צורך בהרמת סינוס ובעיבוי הלסת. 

  • השתלת שיניים בכל הפה

השתלת שיניים בכל הפה נדרשת במקרים בהם יש להחליף את השיניים בכל חלל הפה. השתלת שיניים בכל הפה מתבצעת על ידי מספר שיטות שונות כמו all on 6, all on 4, העמסה מיידית ועוד. השתלת שיניים בכל הפה ניתן לעבור תחת הרדמה כללית, בתנאים מתאימים. הטיפול מתבצע כאשר המטופל מורדם ומסתיים כאשר ההשתלה הסתיימה. 

לדוגמא העמסה מיידית, היא טיפול בו מתקינים שתל דנטלי ובונים כתר זמני כבר באותו היום. מדובר בפתרון אסתטי יותר מאשר זה המתקבל בהשתלה מיידית. בדרך כלל השימוש בהעמסה מיידית יתבצע בקדמת הלסת העליונה. יש לקחת בחשבון שטיפול זה לא מתאים לכל המטופלים והוא תלוי במצב המשנן והרקמות בפה. מאחר שבטיפול בונים כתר זמני, לאחר מספר חודשים יהיה צורך בהתקנה של כתר קבוע. 

לעומת זאת, all on 4, הוא טיפול בו הרופא ישתיל ארבעה שתלים דנטליים בפה של המטופל ויבצע גשר זמני. בטיפול זה השתלים יושתלו בעצמות הגולגולת ולא בעצמות הלסת. מדובר בשתלים ארוכים יותר או מוטים מעט שעליהם יהיה ניתן לקבע שיקום של קשת שלמה עם 12 כתרים. 

לאחר כחצי שנה, הגשר הזמני יוחלף בגשר קבוע. השימוש בשיטה זו מתבצע למעלה מ-25 שנים והוא מאפשר טיפול יעיל ומוצלח באלפי מטופלים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!