עקירה כירורגית שן בינה בהריון

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


עקירה כירורגית שן בינה בהריוןצריכה לבצע עקירה כירורגית לשן בינה בהריון? לא בטוח שמדובר בצעד החכם ביותר. טיפולי שיניים בהריון יכולים להיות מסוכנים לעובר ולאישה ולכן יש להתייעץ על כך עם רופא השיניים שלך והן עם רופא הנשים שלך. על עקירה כירורגית לשן בינה בהריון נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי עקירה כירורגית שן בינה בהריון?

עקירה כירורגית היא פרוצדורה כירורגית בה מסירים שן מסיבות שונות. עקירה כירורגית תתבצע בדרך כלל רק כמוצא אחרון, לאחר שמוצו האלטרנטיביות הרפואיות האחרות. יכולה להיות עקירת שן פשוטה שמתבצעת על ידי מלקחיים דנטליות. במקרים מורכבים יותר, בהם יש שן בינה כלואה או שן בעלת שורשים מפוצלים לדוגמא, יהיה צורך בעקירה כירורגית הכוללת פתיחה של החניכיים על ידי ביצוע חתכים. 

אחת הסיבות הנפוצות לביצוע עקירה כירורגית הוא כאשר צומחת שן בינה. שיני הבינה צומחות בדרך כלל בין גילאי 17 לבין גילאי 24, כאשר אצל רבים גם מאוחר יותר. בדרך כלל שיני הבינה אינן מהוות בעיה ואפשר לתת להן לצמוח. אך, קיימים מקרים בהם אין מקום בלסת לצמיחת שיני הבינה. במקרים אלה, שיני הבינה כלואות ומוחזקות בין שיניים אחרות, מה שיכול לגרום לכאבים חזקים מאוד והפתרון הטוב ביותר הוא לבצע עקירה כירורגית של שן הבינה הכלואה. 

עקירה כירורגית שן בינה מתבצעת במרפאות שיניים שונות בתנאים סטריליים ותחת הרדמה מקומית בדרך כלל.

עקירה כירורגית שן בינה בהריון- מה הבעיה בטיפולי שיניים בהריון?

החשש המרכזי כאשר יש צורך לבצע טיפולי שיניים בהריון הוא שיתפתח זיהום, דימום מתמשך ושהתרופות הנלקחות יעברו מהאם לעובר. על מנת למנוע את הסיכונים בטיפולי שיניים בהריון יש לקחת בחשבון מספר דברים ולהתייעץ עם רופא השיניים ועם רופא הנשים- 

    • מה עדיף- הדבר הראשון שיש להתחשב בו הוא מה עדיף, כלומר, האם טיפול השיניים יהיה מסוכן יותר מאשר הבעיות או הזיהום שכבר נמצא בפה. טיפול שיניים פולשני לאישה שנמצאת בהריון עלול לגרום לזיהום המתפשט בגוף. עם זאת, זיהום בשן עלול להתפתח לשאר מערכות הדם והגוף ולפגוע בעובר. לכן, חשוב מאוד להבין מה הנזק בפה והאם ניתן להמתין עד לסוף ההריון או שלא. קיימים טיפולי שיניים רבים שלא נחשבים לדחופים וניתן להמתין איתם עד לסוף ההריון. 
    • מה שלב ההתפתחות של העובר- דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מתלבטים לגבי טיפול שיניים בהריון הוא מה שלב ההתפתחות של ההריון ושל העובר. טיפולי שיניים רבים ניתן לבצע במהלך ההריון ללא חשש. עם זאת, טיפולי שיניים פולשניים מומלצים לביצוע רק בטרימסטר השני בלבד. בטרימסטר הראשון של ההריון, ההתפתחות של העובר עוד עדינה מאוד, ראשונית ופגיעה מאוד. השינויים ההורמונליים עדיין נמצאים בראשית הדרך ולכן מומלץ להמתין עם טיפולים פולשניים עד לסוף הטרימסטר הראשון. בטרימסטר השלישי ההתפתחות כבר נמצאת בשלב מתקדם מאוד. הבטן גדולה, הגוף כואב ויכול להיות לא נוח ואפילו קשה מאוד לשכב על הכיסא במרפאת השיניים. במיוחד אם מדובר בטיפול שכולל סבל מתמשך. 

 

האם נבצע עקירה כירורגית שן בינה בהריוןהאם נבצע עקירה כירורגית שן בינה בהריון?

שאלה נפוצה מאוד בנוגע לעקירות כירורגיות של שן בינה, היא האם ניתן לבצע את העקירה בהריון. אם העקירה לא דחופה, ההמלצה היא להמתין עם עקירה כירורגית שן בינה בהריון. הסיבה לכך היא שאחת מתופעות הלוואי של עקירה היא דימום מתמשך. כמו כן יש סיכון שייווצר זיהום באזור העקירה כתוצאה מחיידקים מקומיים. 

לעומת זאת, במידה שהעקירה דחופה, מומלץ לבצע אותה תוך התייעצות עם רופא השיניים ורופא הנשים. עקירה דחופה נובעת כתוצאה משן שגורמת נזק מתמשך ובלתי הפיך בפה. הייעוץ עם רופא השיניים ורופא הנשים נועד להבין מה תהיה הדרך הבטוחה ביותר לביצוע העקירה הכירורגית. לעתים יהיה צורך בטיפול תרופתי מקדים, טרם העקירה, למניעת זיהומים אפשריים. כמו כן יתבצעו בדיקות ומעקבים על מנת לוודא שהכל תקין ושלא נגרם נזק. כמו כן, בדרך כלל כאשר נדרש לבצע עקירה כירורגית בהריון, רופא השיניים המטפל יבצע עקירה שמרנית שתכלול את המינימום ההכרחי לעקירת השן. 

 

עקירה כירורגית שן בינה מחיר- בדיקה ראשונית

על מנת לבצע עקירה כירורגית יש קודם כל לבצע בדיקה ראשונית ואבחון מקדים. הבדיקה הראשונית תתבצע על ידי רופא השיניים והיא נועדה להבין ולהחליט על הצורך בעקירה ובסוג העקירה (רגילה או כירורגית). בין הבדיקות שיתבצעו יהיו בדיקות פיזיקליות ופיזיולוגיות, צילומי רנטגן, הדמיה ועוד, בהתאם למקרה. על ידי הצילום ניתן לדעת את המיקום המדויק של שורשי השן ולתכנן את העקירה באופן בטוח ומהיר. 

עקירה כירורגית שן בינה בהריון- סיכונים

לעקירה כירורגית שן בינה יכולות להיות תופעות לוואי שונות כמו דימומים, כאב באזור העקירה, נפיחות, קושי בבליעה וקושי לפתוח את הפה למשך כשבוע ולעתים אף יותר. כמו כן יש להיצמד להוראות הרופא על מנת למנוע זיהום באזור העקירה כתוצאה מחיידקים מקומיים. במקרה של זיהום או על מנת למנוע אותו יש לקחת אנטיביוטיקה. 

  • שן בינה בלסת התחתונה- שיני הבינה הממוקמות בלסת התחתונה נמצאות סמוך לעצב תחושתי העובר בתעלה לאורך עצם הלסת התחתונה ובתוכה. העצב הזה אחראי על התחושה באזור השפה התחתונה ועד לסנטר. לכן, חשוב מאוד לבצע עקירה כירורגית לשן בינה הנמצאת בלסת התחתונה בעדינות ובמקצועיות רבה על מנת לא לפגוע בעצב התחושתי הנ"ל. יש לבדוק על ידי צילום סיטי את מיקום השורשים של שן הבינה ביחס לתעלת העצב. 
  • שן בינה בלסת העליונה- שיני בינה הממוקמות בלסת העליונה נושקות לקיר רצפת הסינוס. גם כאן חשוב מאוד לבצע את העקירה של שן הבינה בעדינות ובמקצועיות רבה על מנת לא לגרום לנזקים לסינוסים או להתפתחות זיהום. גם כאן יש לבצע צילום סיטי על מנת לבדוק את מיקום השורשים ביחס לרצפת הסינוס באופן מדויק. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!