השתלת שיניים ומחלת הסוכרת

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

סוכרתמחלת הסוכרת הינה אחת המחלות הנפוצות ביותר במאה ה 21 . הסטטיסטיקות מראות כי מדי שנה מתגלים בעולם כ 800,000 מקרים חדשים של סוכרת.

המחלה נוצרת עקב קושי של הגוף לייצר אינסולין או התנגדות של הגוף להגיב להשפעות האינסולין. בשני המקרים עולה רמת הסוכר בדם, ועקב כך נגרמים לגוף החולה בסוכרת נזקים במערכות פנימיות רבות, נזקים אשר הולכים ומחמירים עם השנים, במידה והמחלה אינה מטופלת כראוי.

אחת הבעיות הנובעות ממחלת הסוכרת הוא קושי של הגוף להחלים מפצעים וניתוחים. זו הסיבה שמחולי סוכרת נמנע לקבל טיפולים רפואיים רבים, עקב החשש כי הטיפול יגרום להחמרה במצב החולה או שהחולה יתקשה להחלים מן הטיפול. אחד הטיפולים המדוברים הוא טיפולי שיניים מורכבים.

במשך שנים, למרות שהסוכרת גורמת לחולים להרעה במצב השיניים שלהם, נמנעו רופאי שיניים מלבצע טיפולים מורכבים לחולי סוכרת, כגון השתלות שיניים. בשנים האחרונות, עקב התפתחות הטכנולוגיה והידע הרפואי, מסתבר כי אפשר לבצע השתלות שיניים בחולי סוכרת, ולשפר בכך לאין ערוך את איכות חייהם.

בעיות שיניים הנובעות ממחלת הסוכרת

כאמור, מחלת הסוכרת גורמת לנזקים פנימיים רבים ההולכים ומתרבים ומחמירים עם השנים. המחלה פוגעת בכלי הדם, ברקמות הרכות ובעצמות. גם הפה והשיניים נפגעים מהמחלה. עם השנים,

הראשונות להינזק הינן החניכיים. המחלה גורמת להיצרות עורקים אשר פוגעת בזרימת הדם אל החניכיים. כתוצאה מכך נוצרות דלקות חניכיים רבות, ונסיגת חניכיים. נסיגת החניכיים פוגעת באחיזה היציבה של השן בעצם, ואחיזת השן הולכת ונחלשת עד שהשיניים נושרות מעצמן.

נשירת השיניים פוגעת קשות באיכות החיים של החולה. הוא מתקשה לאכול מזון מוצק ומזין, וחש מבוכה עקב הפגיעה האסתטית הנובעת מנשירת השיניים.

הטיפול שניתן לחולי סוכרת שאיבדו שיניים במהלך השנים

בעבר נהוג היה לטפל בחולים אשר איבדו את שיניהם באמצעות פלטה נשלפת. הפלטה הולבשה על החניכיים באופן לא יציב, והיוותה בעיה מציקה (מזון נכנס ומצטבר מתחתיה, יכולה ליפול ולצאת מהמקום כאשר האדם נמצא בקרב אנשים, פוגעת בהנאה מהאוכל וכדומה).

בשנים האחרונות עברו רופאי השיניים לשיטה של השתלת שיניים במקום השיטה הישנה של התאמת פלטה.

שיטת השתלת השיניים שיפרה את איכות חייהם של החולים באלפי מונים. השתלת שיניים הינה קבועה ויציבה. אין צורך לשלוף את הפלטה כדי לנקותה, השיניים יציבות ואסתטיות, נראות ומרגישות כשיניים טבעיות לכל דבר.

השתלת שיניים כוללת השתלת "דיבלים" בעצם הלסת, שמטרתם להחליף את שורשי השיניים שנחלשו. לתוך הדיבלים האלה יוברגו ברגים ועליהם מורכבות שיניים מלאכותיות. באופן זה השיניים יישארו יציבות ולא יזוזו ממקומן.

ברוב המקרים השתלת השיניים גורמת לפצע במקום ההשתלה, ויש לחכות זמן מה עד שהפצע יחלים. מכיוון שאצל חולי סוכרת יכולת ההחלמה של הגוף מפצעים איטית, ולעתים ישנם אף פצעים שלא נרפאים ואף מחמירים, רופאי שיניים רבים סרבו לבצע השתלות שיניים לחולי סוכרת, והחולים נאלצו להתפשר על הרכבת פלטה שלא היוותה פתרון מושלם או מספק עבורם.

מחקרים חדשים מוכיחים – ניתן לבצע השתלות שינים בקרב חולי סוכרת

מחקרים פורצי דרך מתחום רפואת השיניים שנערכו בשנים האחרונות מוכיחים כי החשש של הרופאים איננו מוצדק. מסתבר כי בקרב חולי סוכרת אשר מטופלים באינסולין ואשר הסוכרת שבדמם מאוזנת, אין כל סיבה לחשוש, וניתן לבצע השתלת שיניים כמו לכל אדם.

המחקרים והסטטיסטיקות מוכיחים כי בקרב חולי סוכרת, בדיוק כמו בקרב אנשים בריאים, הצלחת טיפול של השתלת שיניים עומדת על 95% הצלחה.

מומלץ לפנות לטיפול אצל רופא שיניים אשר עבר הכשרה להשתלת שיניים בקרב חולי סוכרת.

למידע נוסף על הקשר בין מחלות חניכיים לסוכרת ניתו לקרוא בהרחבה בלחיצה כאן

ראו גם:

פלאק בשיניים ומחלת הסרטן

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!