שתלים דנטליים קצרים: למי זה מומלץ?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

שתלים דנטלייםבמידה ואתם עומדים לפני תהליך השתלת שיניים, רוב הסיכויים שכבר הספקתם להיחשף למגוון רחב ביותר של סוגי שתלים.

ענף השתלות השיניים לא קופא על השמרים ומפעם לפעם בא לעולם פיתוח חדש שמזניק את התחום קדימה. במאמר זה נתמקד בסוג מיוחד של שתלים שנקראים שתלים דנטליים קצרים או שתלי בייקון, על שם החברה שפיתחה אותם.

אמנם השתלים הדנטליים הקצרים פותחו כבר לפני יותר משני עשורים, אבל רק לאחרונה הם הצליחו לצבור פופולאריות של ממש בקרב אנשי המקצוע העוסקים בתחום ובקרב המטופלים כאחד. על מנת להבין את היתרונות של השתלים המיוחדים האלו, חשוב תחילה להבין את הנחיצות שלהם בתחום השתלת השיניים.

לשמור על יציבות בעזרת שתלים דנטליים קצרים

על מנת שהשתלים יעוגנו למקומם וישמשו את המטופלים למשך שנים רבות וכדי שהשתלים יהיו מסוגלים לעמוד בעומסים הכבדים שמופעלים עליהם במהלך הלעיסה, ישנו צורך ברקמת עצם יציבה וחזקה שתחבוק אותם לכל אורכם.

עם זאת, בקרב חלק מהמטופלים מסת העצם קטנה מדי ולפיכך השתלים הסטנדרטיים הארוכים יחסית לא מתאימים לביצוע התהליך.

לאורך ההיסטוריה פותחו מספר טכניקות ניתוחיות שבאו לפצות על חוסר העצם. בין היתר מדובר על הרמת סינוס באמצעות בלון או הרמת סינוס בשיטה הפתוחה. בשיטות אלו למעשה ישנו צורך לקדוח חור בעצם הלסת, להרים חלק מהרקמה שמצפה את העצם ולמלא את החלל בשן סינטטית כתושה. לאחר מכן יש להמתין עד שעצם חדשה תצמח במקום ורק אז ניתן לבצע את ההשתלה.

במקרים מסוימים ניתן לבצע את ההשתלה של השתל כבר ביום שבו מבוצעת הרמת הסינוס אך בכל מקרה מדובר על תהליך מורכב ביותר שלא כל רופא מיומן או מנוסה בביצועו. יתרה מזאת, מדובר על תהליך שכרוך בלא מעט תופעות לוואי שכוללות נפיחות משמעותית וכאבים חזקים. הפיתוח של השתלים הדנטליים הקצרים בא למעשה לפתור את הבעיה של חוסר העצם בצורה אלגנטית יותר.

הפתרון המהפכני לחוסר עצם

הפתרון המהפכני שפיתחה חברת בייקון מבוסס על שטח הפנים הגדול של השתלים. בעבר השתלים הארוכים עוגנו למקומם הודות לאורכם. עם זאת, השתלים של חברת בייקון קצרים מאוד אך שטח הפנים המרשים שלהם מפצה על אורכם הקצר. על ידי שימוש בשתלים דנטליים קצרים ניתן לבצע את ההשתלה גם במטופלים שסובלים מרקמת עצם קטנה מאוד.

מסת עצם קטנה יכולה להיות תוצאה של מחלת חניכיים חמורה, דלקות חניכיים שעיכלו את רקמת העצם, מבנה אנטומי מולד ועוד. בכל מקרה ומקרה ניתן לטפל בבעיה פשוט על ידי שימוש בשתלים דנטליים קצרים ללא קשר לגורם למסה הצנועה של העצם.

בירור מוקדם

מדי שנה מבוצעים טיפולים רבים של הרמת סינוס שלא לצורך וכתוצאה מכך מטופלים רבים סובלים מכאבים, נפיחות וכן נאלצים לעבור תהליך החלמה ארוך. על ידי בחירה בשתלים דנטליים קצרים ניתן כיום לוותר על תהליך הרמת הסינוס ולבצע את ההשתלה במהירות המרבית תוך נטרול תופעות הלוואי השליליות שהיו מנת חלקם של אלו שבעבר נאלצו לעבור את תהליך הרמת הסינוס.

מאחר ולא כל מומחה פה ולסת או רופא שיניים שמבצע השתלות שיניים מיומן בשימוש בשתלים דנטליים קצרים, חשוב להתעדכן מראש לפני הבחירה באיש המקצוע.

על החשיבות שבבחירת הגודל של שתלים דנטליים קצרים

כאשר מדברים על שתלים דנטליים, אזי שבמרב המקרים הגודל הממוצע של שתל דנטלי כזה הוא בערך בצורה של בורג קטן. בסופו של דבר, האחיזה של השתלים היא אחיזה אשר מתבצע בעצם של הלסת עצמה, זאת כאשר תאי העצם בתוך חלל הפה שלנו, מתקשרים בסופו של דבר לשטח הפנים עצמו של השתל הדנטלי. זו היא בדיוק הסיבה לכך שהשתל הדנטלי חייב להיות שקוע בתוך שורש השן, ולמעשה, מוקף כולו בעצם. דבר זה, הוא קריטי ביותר וחשוב להצלחת ההתקנה של שתלים דנטליים קצרים.

מה הם היתרונות השונים שקיימים בהשתלה של שתלים דנטליים קצרים?

היתרון המרכזי והגודל ביותר, אשר לשמו מבצעים את השתלים הדנטליים הקצרים, זה העובדה שניתן להשתיל את השתלים הדנטליים הקצרים למעשה באזורים בתוך חלל הפה, שמאופיינים בגובה נמוך של עצם השן. מקומות אלה, מהווים למעשה אזורים שבהם לא ניתן לבצע את השתלים הדנטליים הרגילים שאנחנו מכירים. בנוסף, שימוש בשתלים דנטליים קצרים, חוסך לנו מעבר של הרמת סינוס, תהליך נוסף שהוא לא פשוט בכלל, ומתבצע לרוב גם בלסת העליונה וגם בלסת התחתונה טרם השתלת שתלים דנטליים רגילים. הרמת סינוס לצורך העניין, הוא תהליך יקר וארוך, שדורש מהמטופלים שעוברים אותו להמתין כחצי שנה טרם השתלת השיניים.

מה הם החסרונות השונים שקיימים בהשתלה של שתלים דנטליים קצרים

  1. השתלת שתלים דנטליים קצרים מחייבת מעבר של הכשרה וקורס מיוחדים
  2. מדובר על הליך רפואי יקר מאוד
  3. זמן ביצוע ההשתלה הוא ארוך בצורה משמעותית מהתקנה של שתלים רגילים בשיניים
  4. אנשים שרגישים מפריאימפלנטיטיס לא יכולי לעבור את השתלת השתל הקצר בתוך חלל הפה שלהם, שכן הוא ידחה את החומר של השתל הקצר

בכל אופן, לפני שאתם ניגשים לתהליך של שתלים דנטליים, חשוב מאוד לשים דגש על בחירת רופא שיניים מקצועי, עם שם ומוניטין בתחום, שכן לא מדובר בתהליך פשוט, אלא במשהו שדורש ניסיון רב. תוכלו לבחור דרך אנשים שאתם מכירים, בעזרת רשת האינטרנט או דרך ביצוע מחקר אישי.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!