השתלת שיניים אחוריות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

השתלת שיניים אחוריותהצורך להשתיל שיניים אחוריות מתעורר בעקבות אובדן של שיניים. כאשר השיניים האחוריות חסרות, האדם נמצא בסיכון לתת תזונה וזאת כיוון שהשיניים האחוריות אחראיות על ריסוק וטחינת המזון.

בנוסף לכך, חוסר של שיניים אחוריות מהווה מפגע אסתטי של ממש שיכול לגרום לפגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי של האדם. הבשורות הטובות הן שהודות לטיפולי השתלת השיניים המודרניים ניתן להשיב עטרה ליושנה ולהשתיל שיניים אחוריות בפיו של כמעט כל מטופל.

השתלת שיניים אחוריות מורכבת יותר מקידמיות

השתלת שיניים אחריות, לעומת קידמיות כרוכה בהחדרה של שתל זעיר דמוי בורג לעצם הלסת באזור השן החסרה והרכבה של כתר על השתל. על מנת שהשתל יעוגן למקומו באופן החזק ביותר ועל מנת שיוכל להתנגד לכוחות הלעיסה המופעלים עליו באופן יומיומי, על רקמת העצם שבה הוא מושתל להיות חזקה מספיק וגדולה מספיק.

עם זאת, ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל לכך שרקמת העצם באזור השיניים האחורות לא תהיה מסיבית מספיק בשביל לעגן את השתל למקומו.

במקרים מסוימים אובדן העצם הוא תוצאה של מחלת חניכיים, במקרים אחרים מדובר על הגדלה של חלל הסינוס המקסילרי כתוצאה מתהליכי ההזדקנות הטבעית של הגוף ועוד.

עם זאת, לפני שמבצעים את תהליך ההשתלה יש לוודא בסבירות של מאה אחוז כי עצם הלסת של המטופל מתאימה להשתלת שיניים ובמטופלים רבים ישנו צורך לבצע תהליך מקדים על מנת לפצות על החוסר ברקמת עצם מספיקה. תהליך זה מבוצע רק במקרים של השתלת שיניים אחוריות.

כיצד ניתן לפצות על החוסר ברקמת העצם?

ישנן טכניקות רבות שמיועדות לפצות על חוסר העצם. בין היתר ניתן לנקוט בגישה שנקראת הרמת סינוס שבה מבצעים קידוח עדין בעצם הלסת וחושפים את חלל הסינוס.

לאחר מכן ממלאים את החלל בעצם או בתחליף עצם סינתטי כשבמקרים מסוימים ניתן לבצע ישירות לאחר תהליך המילוי את ההשתלה ובמקרים אחרים יש להמתין מספר חודשים עד לקליטת העצם או תחליף העצם. יש לציין כי ישנן טכניקות נוספות להרמת הסינוס כמו למשל הרמת סינוס בבלון.

בנוסף לכך במקרים מסוימים ניתן לבחור לעשות שימוש בשתלים קצרים במיוחד שמפצים על אורכם הצנוע בשטח הפנים הגדול שלהם.

אז באיזה הליך הכי כדאי לבחור?

מדע רפואת השיניים בדגש על השתלות שיניים מתפתח ללא הרף וחדשות לבקרים אנחנו עדים לעוד פיתוח מהפכני שמזניק את התחום כמה שנים קדימה.

עם זאת, לא כל הרופאים דואגים להישאר עם יד על הדופק באותה המידה ולפיכך לא מעט רופאים פשוט לא מיומנים מספיק בביצוע הטכניקות המתקדמות ביותר. אי לכך, לפני שאתם מחליטים על הטכניקה המתאימה ביותר, ההמלצה היא ליצור קשר עם מספר רופאים ולקבל מכל אחד ואחד מהם חוות דעת בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם.

מומלץ ביותר שלא למהר בשלב זה אלא לבחון כל רופא ורופא באופן יסודי ופרטני. בנוסף לכך מומלץ גם לבקש מכל רופא ורופא לספק לכם המלצות שהתקבלו ממטופלים שעברו אצלם את הטיפול להשתלת שיניים אחוריות. בין היתר תוכלו להרכיב לעצמכם רשימה שכוללת את הפרמטרים הבאים:

  • שנות הניסיון של הרופא בתחום.
  • הטכניקה שבה הוא מעוניין לבצע את ההשתלה.
  • עלות הטיפול.
  • המלצות של מטופלים קודמים.
  • משכו הצפוי של התהליך.

לסיכום, השתלת שיניים אחוריות היא הליך חשוב מאין כמוהו אך מידת הנחיצות שלו שנייה אך ורק למידת המורכבות שלו ולכן כדאי לבחור ברופא מומחה תוך השקעת מחשבה ובעזרת המלצות וניסיון בשוק.

ראו גם:

השתלת שתלים דנטליים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!