השתלת שיניים קדמיות: למראה המושלם שתמיד רציתם!

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


מתבייש לחייך? השתלת שיניים קדמיות
מתבייש לחייך? השתלת שיניים קדמיות

אובדן של שן קדמית לרוב מוביל לפגיעה קשה באיכות החיים של האדם. בין היתר השיניים הקדמיות אחראיות על החיתוך של האוכל הנכנס לפה אך לא פחות חשוב מכך – השיניים הקדמיות חשובות מאוד למראה של האדם ובמקרים של פגיעה בשיניים אנשים רבים פונים להשתלת שיניים קדמיות.

לאור זאת, אין זה פלא שאנשים סובלים פגיעה בביטחון העצמי בשל הפגיעה בשיניים הקדמיות שלהם

הבשורות הטובות הן שהודות לטכניקות הרפואה המודרניות ניתן לבצע כיום טיפולי השתלות שיניים קדמיות תוך נטילה של סיכון מינימאלי ביותר.

כיצד מבוצע תהליך השתלת שיניים קדמיות?

לפני הטיפול יש לבצע צילום שיניים פנורמי וזאת על מנת שהרופא יוכל להעריך האם יהיה צורך לבצע טיפול מקדים לפני החדרת השתל לעצם הלסת וכן על מנת שיוכל לבחור את סוג השתלים המתאימים ביותר תוך הסתמכות על המבנה האנטומי הטבעי של המטופל. לאחר מכן, כאשר כל המידע הרלוונטי ייאסף, יתחיל הטיפול עצמו שלרוב מתחיל בקדיחת חור בעצם הלסת שבה חסרה השן.

לאחר קדיחת החור הרופא צריך להחדיר שתל זעיר דמוי בורג ולעגן אותו למקומו. על השתל המעוגן למקומו יש להלביש כתר כשחשוב לבצע התאמה מרבית בין מבנה הכתר ובין הגוון של הכתר לבין המבנה והגוון של השיניים הטבעיות שנותרו בפיו של המטופל. יש לציין שברוב המקרים יש להמתין תקופה מסוימת שיכולה להימשך אף מספר חודשים בטרם ניתן יהיה להמשיך לשלב הרכבת הכתר. במקרים בהם יש להמתין עד לקיבוע הכתר הקבוע, לרוב ניתן להרכיב כתר זמני.

אילו סוגי כתרים קיימים כיום?

ישנו מגוון של סוגי כתרים שניתן לבחור מהם. בחרנו לפרט אודות שני הסוגים המרכזיים שנהוג להרכיב כיום להלן:

  • כתר מתכת בציפוי חרסינה – כתר המתכת הוא הכתר המסורתי שעדיין נהוג לעשות בו שימוש במקרים של השתלת שיניים אחוריות. במידה ומתעורר הצורך להשתמש בו לצורך השתלת שן קדמית, נהוג לצפות אותו לפני ההשתלה בציפוי חרסינה וזאת על מנת שלא ליצור דיסוננס בין הגוון של הכתר לגוון של שאר השיניים בפיו של המטופל.
  • כתר חרסינה – כתר החרסינה הוא כתר מתקדם יותר שנחשב מן הסתם גם לאיכותי יותר מכתר המתכת מצופה החרסינה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמדובר על כתר שמתאים יותר לחלל הפה ולחניכיים מבחינה ביולוגית. על ידי שימוש בכתר חרסינה ניתן ליהנות מכתר יציב בעל גוון עמיד שלא דוהה גם לאחר שנים רבות של שימוש.

כמה עלול לעלות לנו השתלת שיניים קדמיות?

במידה ותחליטו לעבור את התהליך של השתלת שיניים קדמיות, רוב הסיכויים שתבצעו תחילה סקר מחירים מקיף ותגלו חיש מהר כי כיום ישנו טווח מחירים רחב בתחום זה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמחיר הסופי הוא פונקציה של מספר גורמים להלן:

  • מידת המוניטין של הרופא – ברוב המקרים עלות הטיפול במידה ומבצע אותו רופא מנוסה שמחזיק בוותק רב ובמוניטין איכותי תהיה גבוהה יותר מטעמים מובנים.
  • סוג השתל והכתר הנבחר – כיום קיימים סוגים רבים ומגוונים של שתלים והבחירה בסוגים השונים עשויה להשפיע במידה ניכרת על העלות הסופית של הטיפול.
  • טכניקת ההשתלה – גם כאן חשוב להבין כי ישנו מגוון רחב של טכניקות השתלה, החל מטכניקות השתלת שיניים ביום אחד וכלה בטיפולים שנמשכים חודשים ספורים עד שנה.
  • כמות השתלים – ככל שישנו צורך לבצע השתלה של יותר שיניים, כך המחיר הסופי יהיה גבוה יותר.

במקרים של השתלת שיניים קדמיות לרוב מדובר על טווח שנע בין 2500 ל- 5000 שקלים לשתל אחד ומחיר נמוך מ-2500 שקלים צריך להדליק נורה אדומה. קחו זאת לתשומת לבכם.

כך נמנע את ההגעה למצב של צורך בביצוע השתלת שיניים קדמיות

בסופו של דבר, השתלת שיניים קדמיות מתרחשת במצבים שבהם אדם מאבד את אחת מהשיניים הקדמיות שלו, וכפי שהבנתם מקריאת השורות הקדמו לשורות אלה – אובדן של שיניים קדמיות עשוי להיות לא נעים בכלל – גם מפאת אסתטיקה, אך גם מבחינת תפקידן החשוב של השיניים הקדמיות. בסופו של דבר, אנחנו נרצה להימנע ככל הניתן מהגעה למצב שכזה – שבו אנחנו מאבדים את אחת השיניים הקדמיות, זאת כאשר אחת הסיבות הפופולאריות והנפוצות ביותר לאובדן של שיניים – הוא אובדן שיניים בעקבות חוסר טיפוח או הזנחה של חלל הפה. בשורות הבאות, נרחיב טיפה על מספר דרכים שבהן נוכל לשמור על חלל הפה, ולהימנע מהגעה למצב שבו ישנו צורך בביצוע השתלת שיניים קדמיות.

טיפול אצל שיננית הוא צעד ראשון למניעת אובדן של שיניים קדמיות

כפי שכבר התייחסנו לכך בשורות שקדמו לשורות אלה אובדן של שיניים מתרחש לרוב בעקבות הזנחה של חלל הפה שלנו. אחד מהצעדים בפשוטים ביותר, והבסיסים ביותר, אותם ניתן לעשות על מנת לשפר את ההיגיינה והשמירה על חלל הפה שלנו הוא קביעת תור לשיננית אחת לכל פרק זמן קבוע. שיננית, אחראית על ניקיון חלל הפה, ניקיון של אבנית שמצטברת בשיניים, וטיפול בדלקות חניכיים, וכיוצא בזאת.

כיצד נוודא כי אנחנו בוחרים את מרפאת השיניים ורופא השיניים המקצועיים ביותר?

בסופו של דבר, השתלת שיניים קדמית מהווה טיפול רפואי מסובך ומורכב, ועל כן, עלינו להתייחס לבחירת רופא או מרפאת השיניים ברצינות יתרה. ראשית, נסו לקבל כמה שיותר המלצות מאנשים שעברו הליכים רפואיים דומים – כי בסופו של דבר, דעת הקהל נוטה לצדוק במקרים כאלה. שנית, וודאו כי מרפאת השיניים או רופא השיניים אליהם אתם פונים מחזיקים בכל התעודות, והאישורים הדרושים.

לסיכום, תהליך של השתלת שיניים קדמיות נחשב למורכב למרות שהיום קיימים מגוון של פתרונות מתקדמים. בכל אופן, חשוב לבחור רופא שיניים מקצועי, כזה שאתם מרגישים ויודעים כי אתם בידיים טובות ובטוחות, זאת בכדי שתוכלו להנות מחיוך לבן ופה בריא לאורך שנים

ראו גם:

ציפוי שיניים בחרסינה: מה זה? מה היתרונות? וכיצד הטכנולוגיה שיפרה את תוצאות הציפוי?

טיפול בשיניים שבורות

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!