כיצד מתמודדים עם הכאב אחרי טיפולי שיניים?

לא פעם מופיע כאב לאחר סיומו של טיפול שיניים. רופאי השיניים אשר מרדימים את האזור שבו הם מטפלים, מודעים לכך שכאשר ההשפעה תתפוגג ייתכן כי יופיעו כאבים בפיהם של המטופלים. עוצמת הכאב היא אינדיווידואלית ותופיעה בהמשך לסוג הטיפול שאותו עבר המטופל.

אם אתם סובלים מכאבים חזקים, חשוב שתבדקו עם רופא השיניים שלכם מה ניתן לעשות לגבי עוצמת הכאבים כדי לשלול אפשרות של סיבוכים אשר דורשים טיפול מידי. אם אינכם מצליחים להשיג את הרופא שלכם פנו אל שירותיו של רופא שיניים במצבי חירום. תפקידה של מרפאת החירום הוא להעניק מענה במקרים שבהם מטופלים סובלים מכאבי שיניים עזים לפני או אחרי הטיפול.

ממה נגרמים הכאבים הללו?

לא פעם הכאבים שנחוש באזור שבו בוצע הטיפול ינבעו מאותה הבעיה שבגינה פנינו אל מרפאת שיניים ואל רופא השיניים מלכתחילה. אומנם הטיפול מעניק פתרון לבעיה, אך אינו יכול להעלים באותו הרגע את הדלקת והכאבים באזור. למשל, במקרה שבו ישנה דלקת חניכיים חמורה או במקרה שבו יש עששת שכבר חודרת לתוך עצב השן, בהחלט ניתן לצפות כי המטופל יחוש בכאבים באזור זה גם בתום הטיפול. הכאבים יכולים להיות תוצר של הטיפול, למשל, במקרה שעברתם איזשהו הליך כירורגי זעיר, תחושו בכאבים אשר לא מהווים חלק מתהליך ההחלמה.

כיצד יש לטפל בכאבים אלו?

במהלך היממה הראשונה שלאחר הטיפול מומלץ ליטול משככי כאבים רגילים שניתן לרכוש ללא מרשם רופא. משככי כאבים אלו אפשר ליטול בהפרש שבין 6-4 שעות בהתאם להוראות המצורפות לתרופות עצמן או הנחייתו של רופא השיניים. משככי כאבים נפוצים שיכולים לסייע לשיכוך הכאבים אחרי הטיפול הם אופטלגין בכדורים או נוזל, אקמול, אדוויל, נורופן, דקסמול ועוד.

נציין כי אסור ליטול את המשככים הללו לפרק זמן ממושך מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב שלא  לצרוך כמות גדולה יותר מזו שהמליץ עליה רופא השיניים, כיוון שהוא יודע את המינון המדויק הנדרש לשם שיכוך הכאבים עבור הטיפול שעבר המטופל. אם אינכם בטוחים לגבי שימוש בתרופה מסוימת, המינון שלה או שילוב הרכיבים המופיעים בה עם תרופות נוספות שאתם נוטלים או רגישויות מסוימות שיש לכם, התייעצו עם הרופא המטפל או עם מרפאת שיניים חירום כדי לקבל מענה מקצועי וחיוני.

כיצד ניתן להקל על הכאבים אחרי טיפולי שיניים מורכבים?

ישנם טיפולי שיניים הנחשבים למורכבים יותר מאשר הטיפולים הסטנדרטיים שמטופלים עוברים במרפאת שיניים. טיפולים כמו: עקירה כירורגית, השתלות של שיניים, טיפולים שבהם מבצעים הארכת סינוס וטיפולי שיניים נוספים אשר בסיומם יקבל המטופל מרשם לאנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים ולהקל על הכאבים. שימוש באנטיביוטיקה מזרז את ההחלמה באזור המטופל ומצמצם סיכויים לזיהום.

מתי כדאי לפנות אל רופא שיניים חירום?

המצבים שבגינם מומלץ לפנות אל רופא שיניים חירום הם כאשר אתם חשים כאבים עזים מאוד, אם ישנם דימומים או אם לא ניתן להשיג את הרופא המטפל ואתם זקוקים לייעוץ מידי. חשוב כי יהיו לכם דרכי התקשרות עם מרפאת השיניים והרופא המטפל במקרי חירום. אם אתם עדיים חשים כאב לאחר שלושה ימים ואינכם מגיבים למשככי הכאבים הניתנו לכם, פנו לרופא השיניים שלכם והתייעצו עימו.

דרכים נוספות להקל על הכאבים

כיום סגולותיה של הרפואה האלטרנטיבית מוכרים לכל, מי שמעדיף להתנסות גם ברפואה זו במקום השימוש במשככי כאבים בהחלט מוזמן לבצע דיקור סיני שמטרתו היא להקל על כאבי השיניים ובנוסף לזרז את ההחלמה באזור המטופל. כמו כן, צמחי מרפא יוכלו לסייע לכם כמשככי כאבים טבעיים, טיפולים בדמיון מודרך מסייעים רבות לגבי התמודדות עם הכאב, לחצים נפשיים שעלולים להיגרם לפני או אחרי הטיפול ומפני טיפולי שיניים נוספים.