סוגי שתלים בשיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שמירה על בריאות החניכיים והשיניים חשובה עד מאוד לטווח הארוך. צחצוח מדי בוקר וערב לפחות עוזרת לשמירה על חיוך נקי ובוהק, אך יותר מזה – שומרת על שלמות החניכיים ויציבות השיניים. אמנם יש לא מעט מקרים שנגרם לשיניים נזק בלתי הפיך, ולא יהיה ניתן לתקן אותם אלא באמצעות השתלה.

השתלות שיניים הפכו במרוצת השנים לפרוצדורה טיפולית נפוצה ביותר, בה משתילים שיניים מלאכותיות חדשות על גבי ברגים העשויים טיטניום שמותאם להחדרה בעצמות הלסת התחתונה והעליונה. ישנם כל מני סוגים של שתלים בהתאם לסוג החומר, הפרוצדורה הניתוחית-טיפולית, אופן הטיפול, הטכנולוגיה וכמובן תיאור המקרה.

 

מי צריך השתלת שיניים?

ישנם לא מעט מקרים בהם נגרם נזק בלתי הפיך לשיניים עד שיהיה צריך להתקין שיניים חדשות במקום הישנות. נשירה של שיניים רקובות או שבורות, כאלה שלא ניתן לשקם, הינה חלק מהגורמים. לשיניים יכול לקרות הרבה נזקים שגורמים ומובילים לצורך להשתיל שיניים בטכנולוגיות שונות. למשל, הצטברות של עששת שאינה מטופלת ודלקות חניכיים חמורות עלולות להוביל לנזק והרס של השן עד לאובדנה וסיכון לזיהום כלי הדם שבשורש.

נסיגת חניכיים גם היא יכולה להוביל למצב של אובדן שן אחת או יותר. במקרים של נסיגת חניכיים, יש פחות ופחות אזור לשיניים להיתפס בחניכיים עד חשיפת השורש, ואז השיניים בסכנת נשירה. במקרים כאלה, השתלת שיניים סט קומפלט יכול לתת מענה מתאים.

 

מהם שתלים בשיניים?

שתלים הינם רכיבים המחוברים לשן מלאכותית ותפקידם לחבר אותם חזק אל בסיס עצם הלסת התחתונה והעליונה, היכן שהיה קודם לכן שורש השן הישנה. השתלים עשויים מתרכובת מיוחדת של טיטניום המתאימה להחדרה פולשנית אל תוך העצם ולהישאר שם מבלי לגרום לזיהום. ניתן להתאים אותם על פי המבנה של הפה של כל מטופל.

 

סוגים שונים של השתלות שיניים

כיום ניתן להבחין בין שלושה סוגים שכיחים של שתלים דנטליים– שתלים אנדוסטאליים, שתלים סאב-פריוסטאליים ושתלים זיגמוטיים. שתלים אנדוסטאליים נחשבים לבטוחים והנפוצים ביותר בהשוואה לשאר השתלים.

 

שתלים אנדוסטאליים

שתל אנדוסטאלי כאמור נחשב לסוג הנפוץ של שתלים שיניים. הם מצליחים להיות מותאמים לרוב המקרים והמטופלים, אך הם דורשים תנאי יציבות של עצם לסת על מנת שהשתל יוכל להתברג לתוכה בצורה טובה. שתלים אלו מעוצבים ממש כמו ברגים, ועל גביהם מוברגת השן החדשה. לאחר ביצוע הניתוח יש זמן החלמה והתאוששות, כדי שהגוף ילמד לקבל את הגוף החדש שנכנס לתוכו והשתל יתמזג בצורה יעילה ובטוחה. רק לאחר שהשתל עצמו יתבסס כמו שצריך, רק אז יהיה ניתן להבריג ולשלב לתוכו את השן החדשה.

 

שתלים תת-פריוסטאליים

הסוג השני של שתלים נקרא שתלים סאב-פריוסטאליים. זוהי האלטרנטיבה לפרוצדורה של השתלה אנדוסטאלית. במקום שהשתלים יהיו מחוברים ישירות על גבי עצם הלסת, השתלים הללו נתמכים בעיקר על גבי מבנה מיוחד שמורכב על החניכיים ולא בעצם הלסת. המבנה המתכתי הוא זה שמספק תמיכה ויציבות לשן, במקרים בהם לא ניתן להשתמש בעצם הלסת מסיבות שונות, כמו למשל אם אין מספיק עצם לסת להנחת השתל.

 

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים נחשבים לסוג הכי פחות נפוץ בהשוואה לשנים הקודמים, והוא נחשב להליך יחסית מסובך ונלקחת בחשבון רק אם שתי השיטות הקודמות לא רלוונטיות. במקרים כאלה, השתל יהיה ממוקם על עצם הלחי של המטופל ולא בלסת.

טיפולי שיניים זה לא דבר כל כך קל ופשוט. נכון, היום הטכנולוגיה בתחום רפואת השיניים נמצאת בחזית, אך כמובן נדרש מהמטופל להיות ער למצב השיניים שלו ולנסות ולמנוע את הסיבוך מבעוד מועד.  

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!