טיפים להיגיינת הפה אחרי השתלת שיניים

אם עברתם טיפול של השתלת שיניים או שאתם מתעתדים לעבור טיפול שכזה, חשוב שתיקחו לתשומת ליבכם, שכדי שהטיפול יוכתר כהצלחה, יש לעקוב באדיקות לגבי הנחיותיו של רופא השיניים בדבר התחזוקה השוטפת והטיפול הנדרש עבור הסתימות, השתלים והכתרים. הנחיות אלו אינן רק המלצה אלא חלק מהותי מהטיפול. אם תקפידו לשמור על היגיינת הפה שלכם כנדרש, תוכלו למנוע סיבוכים עתידיים, ולהבטיח כי תוצאות הטיפול יהיו מיטביות והאסתטיות. בנוסף להנחיות הרופא, אספנו עבורכם מספק טיפים מועילים נוספים, שחשוב להקפיד עליהם במרבית טיפולי השיניים.

1.הקפידו לצחצח את השיניים בוקר וערב והשתמשו בחוט דנטלי

זה אולי נראה טיפ טריוויאלי לחלוטין, שכל מרפאת השיניים ורופא השיניים יגידו לכם כבר מגיל צעיר, אך הוא זה שיעשה הבדל רב בשגרת טיפולי השיניים שלכם. בין אם עברתם טיפול שיניים מורכב כמו  השתלת שיניים, ובין אם רק עשיתם ניקוי אבנית מהשיניים – הקפידו תמיד על תחזוקת שיניים שוטפת. חשוב להקפיד על כך גם לאחר שהפה כבר נרפא, ולהמשיך לצחצח את השיניים מידי בוקר ומידי ערב על בסיס קבוע וכמובן להשתמש גם בחוט דנטלי. טיפ נוסף שחשוב לא פחות הוא לצחצח גם את הלשון. הלשון היא מקור להצטברותם של חיידקים, ועלולה להיות מזוהמת אפילו אם אתם תמיד מצחצחים את כל שיניכם.

2.גרגור מי מלח עושה פלאים

כל מי שדימם פעם מהחניכיים בין אם בעקבות דלקת ובין אם משום שעבר טיפול מורכב כמו השתלת שיניים, מתבקש על ידי רופא השיניים, השיננית או אפילו האסיסטנטית לגרגר מי מלח שלושה ימים בוקר וערב. המלח מסייע בשמירה של הפה כאזור נקי ומחוטא ומסייע לדימום להיפסק.

3.אכלו מאכלים קרים

מטופלים שעוברים השתלת שיניים ביום אחד, יודעים כי ההתאוששות מהטיפול והכאבים יכולה לקחת מספר ימים. אם אתם לפני טיפול כזה, נמליץ לכם כי בימים הראשונים שלאחריו תאכלו מאכלים קרים שיסייעו בהפגת הכאבים והרגעתם וכדי לאפשר לפה להתאחות. תוכלו לאכול גלידה, סורבה ומאכלים נוספים קרים ורכים כמו מעדנים וכדומה. תוכלו גם לגרגר מי מלח ובמידת הצורך אף ליטול משככי כאבים כנדרש בהתאם למינון שקבע הרופא.

4.תרופות סבתא

איפה שיש רפואה, יש גם סבתא. למרות שהמלצותינו לרוב הן רפואיות, אפשר להישען גם על תרופת הסבתא הזו – שימוש בשום. חתכו שן שום אחת והניחו את החצי החתוך על המקום שבו אתם חשים כאב. התגובה הראשונה היא צריבה עזה שלאחריה יתחיל השום את פעולתו ויסייע בהחלמה. (טיפ זה מצוין גם למי שסובל מהרפס בשפתיים.)

5.הקפידו לטפל גם בחניכיים

אם לאחר הטיפול של השתלת השיניים, הסרת התפרים וריפוי של האזור, אתם עדיין נתקלים בחניכיים מדממות, גשו אל רופא השיניים כדי לבדוק אם התפתחו זיהום או דלקת. דעו כי שימוש קבוע במוצרים המיועדים להיגיינת הפה מסייעים במניעתן של חלק מבעיות החניכיים הנפוצות.

6.רובד החיידקים בפה

בפה שלנו קיימים חיידקים, ישנה שיטה המאפשרת לבדוק את האזור שבו נמצא רובד החיידקים בפה כדי להתמקד בצחצוח של האזור המדובר ולהסיר אותו. תוכלו לעשות זאת באמצעות רכישה של חומר מיוחד, שאפשר לקנות אותו בחנויות הפארם או בתי המרקחת, אשר צובע ומדגיש את רובד החיידקים בפה.

לסיכום, ניתן להימנע מבעיות שיניים וחניכיים רבות על ידי הקפדה ושמירה על היגיינת הפה שלכם על בסיס קבוע ויומי. נכון שחלק מהבעיות הללו נגרמות עקב גנטיקה, מבנה מסוים של לסת או בגורמים נוספים, אך ביצוען של כמה פעולות בסיסיות יוכל לחסוך לכם, זמן, כאב וכסף שלא תצטרכו להשקיע בטיפולי שיניים מורכבים.