השתלת שיניים: כל מה שצריך וחשוב שתדעו

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


תודות למודעות העולה וגוברת לבריאות הפה, אנחנו נהנים משיניים בריאות לאורך רוב הזמן. טיפול השתלת שיניים נחשב לאחד מהפרוצדורות המסובכת לביצוע ושעולה לא מעט כסף. ביצוע הליך רפואי זה נובע עקב שן טבעית שנעקרה, ושיש צורך בהשתלה של אחת חדשה ללא לפגוע בשאר השיניים או מבנה הפה. איך מבוצע טיפול זה? כמה זמן לוקח לשתלים להשתלב באופן טבעי בפה? באילו שתלים כדי להשתמש ועוד. לפניכם מדריך להשתלת שיניים מקיף ועדכני עם כל התשובות לשאלות שלכם ועוד מידע חשוב שעליכם לדעת.

השתלת שיניים: מה זה אומר?

השתלת שינים במרפאההשתלת שיניים הן תחליף לשיניים האמיתיות בשיניים מלאכותיות. השתלות שיניים מהווה תחום יחסית גדול ואפשר להכניסו תחת הקטגוריה רפואה של שיניים אסתטיים. ישנן לא מעט דרכים מקבילות למילוי שיניים אשר חסרות, אף אחת מהן, לא באמת הוכיחה את עצמה כיעילה. בלא מעט מקרים השתלת שיניים הוא הפתרון היעיל והבטוח ביותר לשיקום הפה שלכם, כמטופלים, משום שהיא נותנת מענה שלם לבעיה, ומאפשרת חזרה של תפקוד השן והמבנה התומך בה.

מתי יש צורך בהשתלת שיניים?

ישנן לא מעט סיבות לאובדן של שן, ואלו הן הסיבות האפשריות להשתלת שן חדשה:

  • ריקבון בשן
  • עששת שיניים חריפה
  • בעיית שורש
  • מחלת חניכיים
  • טראומה באזור הפה
  • שחיקה מהירה ושבירה של שן
  • פגמים גנטיים
  • מום מולד

מי שאיבד שן או כמה שיניים בגלל אחת מהסיבות או יותר שצויינו לעיל, עלול להרגיש באי נעימות בזמן שהם מדברים או מחייכים. גם אכילת המזון שלהם אינם סדירה, הנגרמת כתוצאה ממחסור בשיניים ומביאה להצטברות של הרגלי אכילה שליליים. הרגלים אלו עלולים ליצור בעיות נוספות ותופעות לוואי בבריאותכם. בנוסף, אתם עלולים לפגוע בשיניים בריאות עקב לחץ לא סביר הפועל על השיניים האחרות הפעילות בזמן הלעיסה.

איך מבוצע תהליך של השתלת שיניים?

הליך השתלת שיניים מתחלק לשלושה חלקים עיקריים והם:

הליך השתלת שיניים – חלק ראשון:
קודם כל נעשית בדיקה לנפח העצם הקיימת בלסתות הפה. עורכים בדיקה זו על מנת לדעת איזה שתל הכי יתאים לאזור, והאם יש מספיק מקום בשביל להתקין את השתל.
במידה ואכן יש חוסר בנפח העצם, ישנה פעולה מקדימה שאותה מבצעים ונקראת – השתלת עצם. עם התפתחות הטכנולוגיה התפתחו אפשרויות נוספות במקביל להשתלת עצם.

הליך השתלת שיניים – חלק שני:
לאחר הבדיקה הראשונית, מתחילים לקדוח עבור הברגת בורג אל תוך החור הקיים. לאחר פעולת הקדיחה ישנה תקופה של המתנה בין מספר שבועות למספר חודשים בהן מחכים שעצם תיצמד אל השתל שהרופא הבריג.
במהלך זמן ההמתנה המטופל לא הולך עם השתל או בורג חשוף, אלא עם גשר זמני ואסתטי שנראה כמו שן רגילה. ישנה הגבלה אחת בזמן חשיבת הגשר והיא שלא מומלץ לאכול מאכלים קשים בכדי שהמטופל לא יצטרך לחזור לטיפול זמני שהוא תיקון הגשר.

הליך השתלת שיניים – חלק שלישי ואחרון:
לאחר תקופת ההמתנה בין ההליך השני להליך השלישי והאחרון ובו מבצעים העמסת שן / השיניים על הבורג. חשוב שתזכרו כי הליך השתלת שיניים יכול להתבצע על מספר שיניים במקביל בפגישה אחת ולא רק על שן אחת.
את תהליך השתלת השיניים אפשר לבצע בהרדמה מקומית וגם בהרדמה כללית.

מה המחיר הממוצע בשוק לטיפול השתלת שיניים?

ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על מחיר השתלת שיניים וקובעים את המחיר הסופי של הטיפול:

  • מחירו של השתל יכול לנוע בין 1500 ל- 3000 ש"ח לאחד.
  • מחיר של כתר, שזה כולל את השן סופית המקובעת בתוך השתל.
  • שכר הרופא.
  • היקף ההכנה הנחוצה – לפעמים יש צורך בהשתלת עצם.

*המחירים שכתובים במאמר זה הינם משתנים ממרפאה למרפאה, ולכן מומלץ לערוך סקר שוק ולקחת מספר הצעות מחיר ממספר מרפאות שונות*

התוויות לטיפול השתלת שיניים

לכל הליך רפואי ישנן התוויות שהן ההגדרות הרפואיות שקובעות מי יכול לעבור את אותו הטיפול או לא. המטרה הסופית של טיפול זה הוא שכל אדם יוכל להנות משיניים ופה תקין לאורך כל חייהם.

מהן ההתוויות הרפואיות שמתאימות לטיפול זה?

מי שחסר ביטחון בזמן שהוא מחייך, מדבר או לועס עתיד להגיע לטיפול זה. למי שיש שיניים חסרות היכולות להיווצר בגלל מצב של ריקבון טבעי, מחלת חניכיים, טראומה או פגם מולד. כמובן שאלו חלק מהסיבות וכל מקרה צריך לבדוק ואינו דומה לאחרים ומצריך התייחסות אישית ועניינית מצד הרופא המטפל.

מהן ההתוויות הרפואיות שלא מתאימות?

  • חולי סכרת לא מאוזנת
  • מחלות כרוניות בלסת
  • מחלות כרוניות בדם
  • מעשנים כבדדים
  • חולי סרטן
  • חולים הנוטלים טיפול סטרואידי קבוע
  • חולי לב

כמה זמן נדרש להחלמה ומה משפיע על כך?

השתלת שיניים אצל רופא מומחהבדרך כלל החלמה מטיפול השתלת שיניים הינה מהירה. הרופאים בדרך כלל ממליצים להימנע ממזון קשה ולעיסה חזקה במשך כמה ימים. מומלץ גם להוריד את הפעילות הספורטיבית בתקופת ההחלמה. אחרי כמה ימים, תרגישו שהכאב חולף ותוכלו לחזור לאכילה רגילה.
על מנת לא לחזור שוב לטיפולים ולהנות מתוצאות הטיפול לאורך זמן, עליכם לשמור על היגיינת פה נכונה. לאחר כמה חודשים מביצוע ההשתלה יש להגיע לביקורת אצל רופא השיניים שלכם לראות שהכל תקין.

ישנם לא מעט סיבות שיכולות לעכב את תהליך ההחלמה, והן:

  • עצם מדולדלת או התפתחות דלקת – במידה ונעשה באזורים הללו נעשו טיפולי השתלת שיניים הם יכולים לגרום לעיכוב ההחלמה, ובדרך מטפלים בבעיה זו ע"י אנטיביוטיקה.
  • תחושת כאב לאחר השפעת ההרדמה – בדרך ההרדמה של טיפולי שיניים יורדת לאחר שעתיים או ארבע שעות. עם סיום ההשפעה של ההרדמה יכול להיות תחושו בכאב מסויים.
    אפשר לטפל בבעיה זו במשככי כאבים המאושרים על ידי הרופא שלכם, יש להימנע מאכילה עד שעתיים אחרי הטיפול ולהימנע במשך יממה מאכילת דברים קשים.
  • נפיחות באזור המטופל – לפעמים מטופלים עלולים להרגיש נפיחות. נפיחות זו תלך ותרד עם הזמן. במידה והנפיחות אינה יורדת, זה עלול להעיד על התפתחות זיהום, לכן יש להיפגש בדחיפות עם הרופא המטפל שלכם.
  • הופעת דימום – אתם עלולים להרגיש דימום במהלך היום או היומיים הראשונים שלאחר הטיפול. על מנת לעצור את הדימום יש לנשוך את הספוגית שמו לכם באזור בדיוק בשביל זה.

במידה ואתם חשים כאב מקומי חזק בנקודה מסוימת בלסת או בחניכיים, תחושה של שתל מתנדנד, נפיחות הולכת וגוברת או הופעת חום גבוה – אלו תסמינים המעידים על בעיה שעלולה להתפתח כמו: התחלה של דלקת או דחיית השתל. השתלת שיניים היא תהליך מורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים ביותר ברפואת השיניים. על ידי השתלת שיניים ניתן להנות משתלים דנטליים שמתפקדים ונראים כמו שן טבעית וכך להחליף את השיניים התותבות. על השתלת שיניים ומה התהליך כולל נרחיב במאמר הבא.  

 

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

 

כיצד מתבצעת השתלת שיניים?

השתלת שיניים מתבצעת בדרך כלל תחת הרדמה מקומית. ברוב המקרים המטופל יוכל לחזור לביתו כבר באותו היום. עם זאת יש לקחת בחשבון שקיימים מצבים בהם יש צורך לבצע השתלת שיניים תחת הרדמה כללית. במצב של מחלות קשות, פחד מטיפולי שיניים, במקרים בהם יש צורך לשלב טיפולי שיניים נוספים ועוד. על מנת לבצע הרדמה כללית יש צורך בנוכחות של רופא מרדים, בציוד מתאים ובחדר ניתוח מתאים. לכן, לא בכל מרפאה מבצעים השתלת שיניים בהרדמה כללית. 

כמו כן, קיימים מצבים בהם לא ניתן לבצע כלל השתלת שיניים. אם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם, מחלות כלליות או המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם, תהיה בעיה לבצע השתלת שיניים. 

 

מדוע יש צורך השתלת שיניים?

השתלת שיניים הוא תהליך בו מחליפים את השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. אך מדוע יש צורך בכך? למעשה יש מספר סיבות שמצריכות השתלת שיניים. 

  • גיל- עם הגיל השיניים מתחילות לנשור והאיכות שלהן יורדת. במקום להשתמש בשיניים תותבות ניתן לבצע השתלת שיניים. 
  • לאחר עקירה- עקירה היא טיפול בו יש צורך לעקור את אחת השיניים בעקבות הרס או מחלת חניכיים. לאחר עקירה חשוב מאוד להחליף את השן שנעקרה על ידי שתל דנטלי ולבצע השתלה. 
  • לאחר אובדן שיניים- תאונה, פציעה, נפילה קשה, מכה אלימה ועוד עלולות לגרום לאובדן שיניים. כאשר השן נפגעת היא עלולה ליפול או להיפגע באופן קשה ולהצריך עקירה. במצבים כאלה יהיה צורך בהחלפת השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. 
  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים שיניים, הגוף מזהה שאין שיניים ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי הבנייה דרושים לעצם הלסת ולאחר זמן מה תיגרם נסיגת עצם הלסת והלסת תשקע. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד. במצב כזה ניתן לטפל בנסיגה על ידי חומר השתלה ייחודי ובסופו השתלת שיניים. 

ההכנה הנדרשת להשתלת שיניים 

לפני שמבצעים השתלת שיניים יש צורך בהכנה. לפני ההשתלה רופא השיניים יבצע הערכה כללית. במסגרת ההערכה הכללית יתבצעו גם צילומי רנטגן והרופא יבחן מספר אלמנטים שונים, בהם- המצב הרפואי של המטופל, תרופות שהמטופל נוטל, האם יש לו מגבלות מסוימות בשל מחלה כלשהי ועוד. במידה שיש צורך, המטופל ייקח לפני ההשתלה אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום. לאחר מכן, רופא השיניים יבדוק מה מצב עצם הלסת ביחס למספר השיניים החסרות ואם יש צורך בתהליך קליטת עצם לפני ההשתלה. 

 

מה השלבים בביצוע השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא תהליך מורכב יחסית שכולל מספר שלבים ועלול לקחת אפילו מספר חודשים. הסיבה לכך, היא שלפני השתלת השיניים יש צורך בהכנה ולעתים לוקח זמן להמתין לריפוי מלא של עצם הלסת ולבניית העצם סביב השתל לפני שממשיכים בעבודת השיקום. 

ריכזנו לכם את השלבים העיקריים שכוללת השתלת שיניים. 

  • עקירה- השלב הראשון הוא לבצע עקירה של השן הפגועה במידה שהיא עוד קיימת בפה. 
  • השתלת עצם- במידה שיש נסיגת עצם הלסת יש לבצע השתלת עצם. 
  • בחינה של עצם הלסת- חשוב לבדוק את עצם הלסת ולבחון האם היא מוכנה להחדרת השתל והאם הריפוי הסתיים. יש לקחת בחשבון שבלי עצם לסת חזקה השתל לא יחזיק לכן זמן הריפוי חשוב מאוד. 
  • החדרת השתל לקו החניכיים- החדרה של השתל הדנטלי למיקום הנדרש בקו החניכיים.
  • הנחת מבנה חיבור בין השתל לבין כתר- לאחר שהלסת החלימה, רופא השיניים יניח חלק ביניים שיהווה תשתית להנחת הכתר. חלק זה הוא מבנה שמחבר בין השתל הדנטלי לבין הכתר. המבנה מוברג לשתל ורקמות החניכיים מתאחות סביבו. 
  • כתר- כמספר חודשים לאחר ההשתלה עצם צומחת סביב השתלים והאזור נרפא. כעת ניתן לעבור לשלב האחרון ולהתקין את הכתר. בדרך כלל הכתר ייראה כמו שן טבעית ויהיה עשוי חרסינה. הכתר הוא למעשה התחליף לשן הטבעית והוא מהווה תותבת קבועה. 

שימו לב- מומלץ להגיע ליום ההשתלות עם מלווה שיוכל להסיע אתכם לאחר הטיפול, שכן לפעמים לא מצליחים לנהוג. כמו כן חשוב להשאיר את היום למחרת פנוי על מנת שתוכלו לנוח. 

 

מה המחיר של השתלת שיניים?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של השתלת שיניים מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים. בין הגורמים שישפיעו על המחיר יהיו האם התהליך מבוצע על ידי רופא מקופת חולים או רופא פרטי, האם הרופא הפרטי הוא מבוקש, מה המצב הרפואי של המטופל, מה סוג השתל שמושתל, מה סוג הכתר וממה הוא עשוי ועוד. 

באופן ממוצע, המחיר להשתלת שיניים ינוע בין 700 שקלים לבין 4,500 שקלים לשתל, כמובן בהתאם לגורמים שציינו כאשר במרכזם סוג השתל שנבחר.  ההמלצה שלנו היא לגשת למספר רופאים שונים ולקבל הצעות מחיר על מנת לקבל מושג כללי על המחירים בשוק ועל ההבדלים בין השתלים או הכתרים השונים. 

לסיכום, השתלת שיניים הוא הליך כירורגי שבו מתקינים שיניים מלאכותיות במקום השיניים המקוריות שבגלל סיבה מסויימת אינן נמצאות יותר בפה המטופל. הליך זה מתחלק לשלושה חלקים עם זמן המתנה בשביל שהשתל שהותקן ייצמד לעצם ויהפוך לחלק ממנה. מחיר הטיפול מורכב מכמה פרמטרים ומשתנה ממרפאה אחת לשניה, ולכן חשוב לערוך סקר שוק ולהבין מה הכי משתלם עבורכם. זמן ההחלמה אינו ארוך, אך יש לא מעט סיבות שיכולות לעכב אותו, ואם אתם מבחינים מאחת הסיבות שצוינו במאמר יש צורך ליצור קשר דחוף עם הרופא המטפל שלכם. מחפשים מקום אמין ומקצועי להשתלת שיניים? הגעתם למקום הנכון, השאירו את הפרטים שלכם וצוות המומחים שלנו מחכים לכם.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!