תופעות שעלולות להתרחש לאחר השתלת שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

השתלות שינייםהתהליך של השתלת שיניים כרוך בניתוח. בדומה לכל ניתוח, הגוף אינו ממש במיטבו בשעות ובימים שלאחר ההליך ותופעות לוואי מתרחשות בתקופת ההחלמה.

הליך זה מציע מספר יתרונות פונקציונאליים ואסתטיים למטופלים הסובלים מפגמים חמורים בשיניים, או מהעדר שיניים. לכן חשוב לדעת מראש אלו תופעות לוואי נחשבות לנורמאליות לאחר ההשתלה, ואלו תופעות לוואי מצריכות בדיקה וטיפול.

מרפאה מוסמכת בעלת מומחים בתחום עם ניסיון רב שנים היא זו שיודעת לטפל ברוב התופעות הלוואי ולתת מענה למטופל לאחר הטיפול במידה ותופעות אלו מתקיימות. כמו כן, ברוב המקרים אין לדאוג וכי הטיפולים הנעשים במרפאה המתמחה בהשתלות שיניים עושה הכל על מנת למזער את תופעות הלוואי שייגרמו – אם בכלל.

תופעות לאחר השתלת שיניים נפוצות ביותר הקשורות להשתלת שיניים, ואפשרויות הטיפול

שתל שאינו מקובע היטב

אחד מגורמי הסיכון העיקריים של ניתוח השתלת שיניים הוא שהשתל אינו מתמזג באופן נכון עם העצם. התהליך שבו שורש טיטניום מחובר אל הלסת, הוא שלב חיוני בהשתלת השיניים. לעיתים, מסיבה כלשהי, השתל אינו מחובר באופן נוח, משתחרר או נושר לחלוטין.

על מנת להפחית סיכון זה, רופא השיניים מעריך את צפיפות עצם הלסת על מנת להבטיח את יכולתה להיות עמידה בניתוח. במקרה שתופעת לוואי זו מתרחשת, ניתן להסיר את השתל ולבצע את ההליך שוב בפעם אחרת.

בעיות בסינוסים

במקרים בהם השתלת השיניים הוצבה על הלסת האחורית העליונה, עלול ההליך להשפיע על הסינוסים. יחד עם זאת, המצב יכול להיות מטופל באמצעות ניתוח פשוט לסינוסים.

נפיחות

חניכיים ופנים נפוחות הן תופעות לוואי נפוצות. הנפיחות מתרחשת בשיאה במהלך היומיים הראשונים לאחר השתלת השיניים ובדרך כלל מתחילה להתפוגג לאחר מכן.

פנים נפוחות עלולות להיות מלוות בלסת נוקשה אשר נגרמת באמצעות הנפיחות. אם המצב לא הוקל באמצעות רטייה לחה או שקיות קרח, והמצב הופך להיות גרוע יותר לאחר יומיים, יש ליצור קשר עם הרופא.

חבורות

קיים סיכוי להתפתחות חבורות סגולות וצהובות על הפנים לאחר ניתוח השתלת השיניים. אין להיבהל אם נראה כי מתרחשים שטפי דם. זוהי תופעה נורמאלית לאחר הניתוח, והיא מתרחשת כאשר מופעל לחץ על הרקמות במהלך הניתוח.

כאבים

המטופל צפוי לחוש מעט כאבים באזור בו הושתל השתל, אך ניתן להקל על הכאבים באמצעות משככי כאבים. אם הכאב הופך להיות גרוע יותר לאחר יום או יומיים, יתכן שמתפתח זיהום ויש לפנות אל הרופא על מנת לקבל טיפול אנטיביוטי.

זיהום

לעיתים רחוקות מתפתח זיהום לאחר השתלת שיניים. אם המטופל חווה כאב מתגבר, המשולב עם נפיחות מוגברת, חום גבוה או ריח וטעם רע מהפה הנובעים מהאזור בו בוצעה ההשתלה, יש ליצור קשר עם הרופא.

נזק עצבי

תופעות לאחר השתלת שיניים זו נדירה עוד יותר מזיהום והיא עלולה להתרחש במהלך הניתוח. אם הדבר קורה, המטופל חווה כאבים וחוסר תחושה בשפתיו, בסנטר או בלשון. בדרך כלל, נזק עצבי מתרחש כאשר נגרם נזק לעצבים כשהשתלת השיניים מבוצעת על הלסת התחתונה. בדרך כלל, הכאבים וחוסר התחושה הם קצרי מועד וחולפים מאליהם.

בעוד שבכ-95% מהמקרים, הליכי השתלת שיניים הם מוצלחים, במספר מקרים, יתכנו תופעות הלוואי המוזכרות במאמר זה.

לדוגמה, אנשים מעשנים או אנשים ששותים אלכוהול לעיתים קרובות, נמצאים בסיכון מוגבר לזיהום במהלך ההשתלה ולאחריה. הרגלים מסוג אלו עלולים להשפיע לרעה על זמן ההחלמה.

משתמע מכך כי לעיתים הרגלי הצריכה ואורח חייהם של המטופלים הם אלו אשר ישפיעו על טיב הטיפול ותופעות הלוואי שיתרחשו לאחר מכן ולא בשל טיפול לקוי של המומחים בתחום השתלות השיניים.

כל אדם צריך להשקיע את כל המאמצים על מנת לשמור על בריאות הפה והלסת שלו. הקושי הוא שמדובר במשימה מורכבת, ביןשיקום לאחר השתלות שיניים השאר עקב הרגלי התזונה הלקויים של רבים מאיתנו, היעדר ההקפדה על צחצוח תדיר (ונכון) והיגיינת שיניים או "סתם" שחיקה דנטלית המתרחשת עם השנים.תחזוקה נכונה, ביקורים תקופתיים אצל רופא שיניים וטיפולי שיננית עשויים למנוע מבעיות שיניים להתפתח. אם הן כבר צצות, ברור שאבחון וטיפול בהן בשלב מוקדם יהיה פשוט יותר.

אבל מה עושים כאשר שיניים כבר נפלו או נהרסו לחלוטין, כך שאין מנוס אלא לבצע השתלת שיניים? כיום הטכנולוגיה הכרוכה בהשתלת שיניים השתפרה פלאים, כך שאפשר להשלים עם ההשתלה במספר מינימלי של טיפולים, אפילו כמה שעות. אלא שאז מתחילה תקופת השיקום של הפה, שהיא הכול חוץ מפשוטה.

הדבר הראשון שחשוב לעשות לאחר השתלת שיניים או לעקוב אחר ההחלמה של הפה והלסת, במטרה לזהות בשלב מוקדם סיבוכים של הטיפול. כך למשל ייתכנו מצבים של קשיי התמזגות של השתל עם העצם, בעיות סינוסים, נפיחויות, חבורות ועוד. בחלק מהמקרים תופעות הלוואי האלה חולפות מעצמן, אולם באחרים הן מעידות על דבר מה שאינו כשורה ושדורש ביקור אצל רופא השיניים לצורך אבחון וטיפול במידת הצורך.

תופעות לאחר השתלת שיניים: חשוב לעקוב אחר הנחיות הרופא

כל מקרה של השתלת שיניים צריך להישקל לגופו, על פי ממדי ההשתלה, מאפייני האדם המטופל, אופן ביצוע הניתוח וכן הלאה. לכן אי אפשר להגדיר מראש מה תהיינה ההנחיות שהאדם יקבל. השורה התחתונה היא שאין מנוס מלבצע באופן מלא את ההנחיות של הרופא המנתח, וזאת על מנת לייעל את שיקום השיניים והפה מצד אחד ולהימנע מסיבוכים ומנזקים שונים מהעבר השני.

עם זאת, יש כמה הגבלות מרכזיות העומדות בדרך כלל בליבת השיקום לאחר השתלת שיניים. בדרך כלל המנותח אינו יכול לאכול או לשתות בשעתיים שלאחר השיקום. בימים שלאחר הניתוח אפשר אמנם לאכול, אולם חשוב להימנע ממאכלים הנחשבים לקשים ומלעיסה ישירות על מקום השתל.

בתקופה שלאחר הניתוח, יש צורך בהקפדה יתרה על היגיינת הפה. צמצוח שיניים בעזרת מברשת שיניים עדינה ככל שאפשר, שטיפה במי פה ושימוש בקיסמים או בחוט דנטלי הן כמה מההנחיות היותר בסיסיות.

כך ניתן להאיץ את שיקום הפה

טכנולוגיית הלייזר מרכזית ברפואה המודרנית כבר עשרות שנים, כאשר עם הזמן חל שינוי נוסף: הטכנולוגיה התפתחה עוד יותר, מה שאפשר גם להעביר את הטיפולים לשדה המשחק הביתי. בי קיור לייזר – שהוא אגב פיתוח ישראלי – מבטא במידה רבה את השינוי הזה ונחשב לאחת הבשורות המרכזיות ברפואה בעת הנוכחית.

בי קיור לייזר הוא מכשיר לייזר רך/קר, אשר משולב עם מקורות אנרגיה נוספים. המגע של מקורות האנרגיה עם האזורים הפגועים מוביל תהליכים אשר עשויים להאיץ את תהליך הריפוי הטבעי של הפה וההתאוששות שלו לאחר השתלת השיניים, לרבות שחרור אנדרופינים התורמים לתחושה החיובית באזור, האצת המטבוליזם, שיפור זרימת הדם, חידוש הרקמות, ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין ועוד.

המכשיר מציע כמה יתרונות נוספים. ראשית, הטיפול באמצעותו הוא פשוט מאוד, כך שאין קושי לשלב אותו בשגרת החיים (מה גם שמדובר במכשיר קל וקומפקטי, שאפשר לכן לשאת לכל מקום). המכשיר אינו פולשני ואינו כרוך בכאבים או בתופעות לוואי, מה שמסביר גם מדוע הוא פונה למכנה המשותף הרחב ביותר של המשתמשים.

לקריאה נוספת:
Dental Implant Surgery – Mayo Clinic
What to Expect After Dental Implant Surgery – Absolute Dental
After Dental Implant Surgery

אולי יעניין אותך גם:

שיקום לאחר השתלות שיניים – להחיש את השיקום עם מכשיר לייזר מתקדם

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!