יתרונות תותבות על שתלים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

שיניים תותבות הן הפתרון להרס של השיניים הטבעיות במקרים שונים, בעיקר אצל אנשים מבוגרים. עם השנים, השיניים הטבעיות נהרסות וכבר לא ניתן להשתמש בהן. במקרים אלה, כבר לא ניתן לאכול, יכולת הדיבור נפגמת ואיכות החיים והביטחון העצמי נפגעים פגיעה קשה.

במקרים אלה, יש צורך להחליף את השיניים, ואחד הפתרונות לבעיה זו הן שיניים תותבות. השיניים התותבות הן שיניים מלאכותיות שמבצעות את התפקיד של השיניים עצמן ועל כן מספקות יכולת לאכול ולדבר בצורה טובה, כמעט כמו השיניים האמיתיות.

השיניים התותבות הן זולות מאוד, יעילות ומתאימות לתקופת מעבר עד השתלת שתלים מתאימים או לאנשים שמסתדרים איתן ואינם מעוניינים לעבור סדרת טיפולים מפרכת עד להשתלת שתלים הדנטליים.

היתרונות הגדולים בתותבות על שתלים

תותבות על שתלים נחשבות לפתרון טוב מאוד, ומספקות תוצאות מרשימות (במיוחד בהשוואה לתותבות ללא שתלים.

היתרון הגדול ביותר בשימוש בשתלים הוא קיבוע התותבות לחיך ושמירה על יציבות. בנוסף לכך, קיימים יתרונות נוספים שגורמים לתותבות על שתלים להיות פתרון יעיל, זול ומהיר.

יציבות לעומת תותבות ללא שתלים

אחת הבעיות עם שיניים תותבות היא היציבות – לאורך השנים עצמות הלסת נספגות ונוצר מצב בו השיניים התותבות אינן יציבות.

ללא לחץ המופעל על עצמות הלסת התחתונה, העצם נספגת והשיניים התותבות מאבדות את אחיזתן ומתחילות "לרקוד".

בנוסף, ללא קיבוע מתאים התותבות מושפעות מכל תזוזה של שרירי הפה והלשון ונעות בתוך חלל הפה. כתוצאה, נגרמת חוסר נעימות והביטחון עצמי בדיבור ובאכילה יורד.

השימוש בשתלים יוצר פתרון מושלם לבעיה ומביא לקיבוע התותבות אל עצמות הלסת. וכך, על ידי שימוש ב-2-6 שתלים ניתן ליצור יציבות בתותבות ולמנוע את ספיגת עצמות הלסת.

בדרך זו, מרוויחים התקן זול שניתן להוציא במקרה הצורך אליו המקובע אל הפה ומספק יכולת טובה לדיבור ואכילה. בזכות הקיבוע, התותבות מפסיקות לנוע ואיכות האכילה והדיבור משתפרים.

קל לשליפה ולניקיון

אחת הבעיות עם שתלים קבועים היא הקושי בניקיונם, ויש צורך להקפיד על צחצוח וניקיון הפה על מנת לשמור עליהם לאורך זמן. כאשר משתמשים בשיניים תותבות ניתן תמיד להוציאן ולנקות אותן בצורה קלה ויעילה.

בדרך זו, הסרת השיניים מתבצעת בצורה פשוטה ויום יומית ומאפשרת את נקיון הפה והשיניים. בזכות השליפה המהירה, התותבות מחזיקות זמן רב יותר ומאפשרות לשמור על היגיינת פה טובה.

שיפור הנוחות והטעם

השימוש בתותבות על שתלים שומר על בלוטות הטעם והפרשת הרוק ועוזר לשמירה על חוש הטעם. ללא השתלים, על חלל הפה להתרגל לגוף הזר וכתוצאה מופסקת הפרשת הרוק ובלוטות הטעם מושבתות. כאשר משתמשים בתותבות על שתלים מבצעים בדרך כלל 2-4 שתלים, ובכך נמנעים מהרס מורחב של החניכיים ורקמת הפה אך עוזרים להסתגלות לתותבות. כתוצאה, חוש הטעם משתפר ואיכות החיים עולה.

שמירה על עצמות הלסת

אחד היתרונות הגדולים של תותבות על שתלים לעומת תותבות ללא שתלים הוא השמירה על עצמות הלסת. בזכות השתלים, מופעלים לחצים על עצם הלסת שעוזרים למנוע את ספיגתה. כתוצאה, העצם נשארת יציבה למשך שנים רבות והספיגה שלה נמנעת.

תהליך הטיפול להשתלת תותבות על שתלים

על מנת לקבל תותבות על שתלים יש לעבור תהליך מסויים בו מתאמות התותבות ומורכבים השתלים. מדובר בתהליך קצר וקל לעומת השתלת שתלים דנטליים מלאים והוא מתאים בעיקר לאנשים שחוששים מהכאב ומהתהליך הארוך.

במהלך התהליך, מבוצעים 2-4 שתלים שתפקידם לעגן את התותבות. קיימים סוגים שונים של שתלים אך בסופו של דבר מקבלים שתלים אליהם ניתן להרכיב בקלות את התותבות ומאפשרים גמישות בהרכבה וההסרה של השיניים התותבות.

ראו גם:

השתלת שיניים all-on-4

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!