עקירה כירורגית מחיר

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


עקירה כירורגית מחירצריכים לבצע עקירה כירורגית? המאמר הבא הוא בשבילכם. עקירה כירורגית יכולה לנבוע מסיבות שונות כמו שיניים לא בריאות, זיהום בחניכיים, שן בינה ועוד. אך מה המחיר של עקירה כירורגית? במאמר הבא נסביר על עקירה כירורגית וכמה זה עולה.  

 

עקירה כירורגית מחיר- מה זה?

עקירה כירורגית היא פרוצדורה כירורגית בה מסירים שן מסיבות שונות. עקירה תתבצע בדרך כלל רק כמוצא אחרון, לאחר שמוצו האלטרנטיביות הרפואיות האחרות. יכולה להיות עקירת שן פשוטה שמתבצעת על ידי מלקחיים דנטליות. במקרים מורכבים יותר, בהם יש שן בעלת שורשים מפוצלים לדוגמא, יהיה צורך בעקירה כירורגית הכוללת פתיחה של החניכיים על ידי ביצוע חתכים. 

עקירות כירורגיות מתבצעות במרפאות שיניים שונות בתנאים סטריליים ותחת הרדמה מקומית בדרך כלל.

 

עקירה כירורגית מחיר- מתי נבצע?

ציינו קודם שיכולות להיות סיבות שונות לכך שנבצע עקירה. בדרך כלל הצורך בעקירה ינבע משן הרוסה. במקרים רבים, עקירת שן פשוטה תהיה הפתרון הפשוט ביותר. במקרים בהם השן נהרסה כתוצאה מעששת, זיהום שחדר עמוק עד לעצבי השן ולשורשיה ובמקרים בהם טיפול שורש לא יהיה פתרון מספיק. כמו כן, עקירת שן פשוטה יכולה לנבוע כתוצאה מפגיעה מכנית, חבלה או טראומה. 

לעומת זאת עקירה כירורגית מתבצעת במצבים מסובכים יותר בהם עקירה רגילה לא אפשרית. ריכזנו לכם מספר מצבים לדוגמא בהם נבצע עקירה כירורגית- 

  • כאשר השיניים כלואות בעצם או ברקמה רכה. 
  • כאשר יש שיניים עודפות המסכנות את השיניים הסמוכות אליהן. 
  • כאשר יש שיניים סדוקות או שבורות. 
  • כאשר שורשי השן עמוקים ונסתרים בחניכיים. 
  • כאשר השן והסביבה שלה נהרסו בעקבות מחלת חניכיים. 
  • במידה שניסו לבצע עקירה רגילה אך היא הסתבכה.
  • כתוצאה משן בינה.

עקירה כירורגית מחיר- עקירת שן בינה

אחת הסיבות הנפוצות לביצוע עקירה כירורגית הוא כאשר צומחת שן בינה. שיני הבינה צומחות בדרך כלל בין גילאי 17 לבין גילאי 24, כאשר אצל רבים גם מאוחר יותר. בדרך כלל שיני הבינה אינן מהוות בעיה ואפשר לתת להן לצמוח. אך, קיימים מקרים בהם אין מקום בלסת לצמיחת שיני הבינה. במקרים אלה, שיני הבינה כלואות ומוחזקות בין שיניים אחרות, מה שיכול לגרום לכאבים חזקים מאוד והפתרון הטוב ביותר הוא לבצע עקירה כירורגית של שן הבינה הכלואה. 

 

עקירה כירורגית מחיר- כיצד זה מתבצעעקירה כירורגית מחיר- כיצד זה מתבצע?

אתם צריכים לעקור שן, אך לא יודעים כיצד זה מתבצע. לעקירה כירורגית יש מספר שלבים. 

קודם כל יש לבצע בדיקה ראשונית ואבחון מקדים. הבדיקה הראשונית תתבצע על ידי רופא השיניים והיא נועדה להבין ולהחליט על הצורך בעקירה ובסוג העקירה (רגילה או כירורגית). בין הבדיקות שיתבצעו יהיו בדיקות פיזיקליות ופיזיולוגיות, צילומי רנטגן, הדמיה ועוד, בהתאם למקרה. עקירה יכולה להיקבע על ידי רופא שיניים או מוסמך או על ידי רופא מומחה לשיקום פה ולסת. 

עקירה פשוטה, תתבצע באופן ידני על ידי מלקחיים מיוחדות. עקירה כירורגית לעומת זאת, נעשית בכמה שלבים מאחר ומדובר בתהליך מורכב יותר. ריכזנו לכם את השלבים הנדרשים בעקירה כירורגית- 

  1. כפי שציינו קודם, השלב הראשון יהיה בדיקה מקיפה של המקום. כך ניתן לדעת את מיקום שורשי השן באופן מדויק על מנת לתכנן את העקירה בצורה בטוחה ומהירה. 
  2. לאחר מכן יש להרדים את המקום בו תתבצע העקירה. בדרך כלל תספיק הרדמה מקומית אך יהיו מקרים בהם יהיה צורך בהרדמה כללית. 
  3. ניקוי האזור על מנת להפחית חיידקים ומזהמים שעלולים לחדור לאזור המחלים. 
  4. לאחר מכן יבצעו חתכים ברקמת החניכיים על מנת להפריד בין השן לשיניים הסמוכות לה. החתכים צריכים להתבצע באופן שיחשוף את השן ואת העצם. כמו כן החתך צריך לאפשר לאחוז בשן ולהמשיך אספקת דם אליה. במקרים שחתכים ברקמת החניכיים לא יהיו מספיקים, יבצעו קדיחה והסרה עדינה של שכבת עצם זעירה. 
  5. בשלב הבא תתבצע העקירה עצמה. הרופא צריך להצליח לגעת בשן ולעקור אותה על ידי צבת מתאימה. 
  6. לבסוף החניכיים יתפרו והפצע ייסגר לקראת תהליך ההחלמה. 

 

עקירה כירורגית מחיר- תופעות לוואי

לעקירות כירורגיות, בין אם מתבצעות בלסת העליונה ובין אם בלסת התחתונה אין סיכונים מיוחדים. קודם כל יש לקחת בחשבון כי תהליך ההחלמה בדרך כלל כולל כאבים חזקים, כאשר ניתן לטפל בהם על ידי משככי כאבים פשוטים במינון מתאים. 

יש לקחת בחשבון כי מטופלים מסוימים עלולים לחוות דימום מאזור העקירה, קושי בבליעה ואף נפיחות. אך תופעות אלה אמורות לחלוף כמספר ימים לאחר העקירה. 

כמו כן חשוב מאוד לקחת בחשבון שעלול להיגרם זיהום במקום העקירה כתוצאה מחיידקים. במידה שהתפתח זיהום במקום העקירה יש לקחת אנטיביוטיקה כטיפול משלים לעקירה על מנת למנוע את התפתחות הזיהום. עם זאת, חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל ולקבל ממנו הוראות. 

לאחר העקירה חשוב מאוד להיצמד להוראות המטפל ולשמור על המקום על מנת למנוע תופעות לוואי חמורות. ניתן לשטוף את הפה עם מים, אך יש לקחת בחשבון ששטיפה מרובה תגרום לדימום מתמשך. 

ברוב המקרים יהיה צורך לשוב למרפאה לאחר כשבוע ממועד העקירה, על מנת להסיר את התפרים. 

עקירה כירורגית מחיר- כמה זה עולה?

כפי שהבנו עד עתה, יכולות להיות סיבות שונות לעקירה כירורגית מה שישפיע על העקירה עצמה. מהסיבה הזו קשה לענות באופן חד משמעי מה יהיה המחיר של עקירה כירורגית מאחר והמחיר יושפע מגורמים שונים, ביניהם הרופא המטפל והאם יש צורך בהרדמה כללית או שניתן להסתפק בהרדמה מקומית. כמובן שהרדמה כללית תייקר את העלות. 

ממוצע מחירים עבור עקירות שיניים- 

  • המחיר עבור עקירה כירורגית לשן רגילה ינוע בין 350 ל-1,450 שקלים. 
  • המחיר עבור עקירה כירורגית לשן בינה ינוע בין 650 ל-2,300 שקלים. 
  • המחיר עבור עקירה שאינה כירורגית ינוע בין 400 ל-1,500 שקלים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!