הסיבות לביצוע השתלת שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


סיבות לביצוע השתלת שינייםלא צריך להסביר לכם על החשיבות של שיניים מתפקדות היטב. הן חיוניות לפעולה הלעיסה והאכילה, מה גם שהן בולטות תמיד ולכן מהוות חלק מרכזי מהמראה החיצוני שלנו. כל פגם בשיניים ייראה למרחקים, תוך שהוא מותיר את האדם הסובל ממנו עם פגיעה באיכות החיים ובביטחון העצמי גם יחד. למרות שכל אחד מחונך מגיל צעיר לשמור על השיניים שלו, אצל רבים הנזק מצטבר עם הזמן עד למקרים הקיצוניים של נזק בלתי הפיך לשן או אובדן מאסיבי של שיניים.

הדבר הכי טוב שניתן לעשות ביחס לבריאות השיניים הוא לתחזק את השיניים היטב: להקפיד לצחצח שיניים בתדירות ובאיכות הרצויה, להימנע ממאכלים וממשקאות המזיקים לשן, להגיע לביקורת תקופתית, לעבור טיפולי שיננית ועוד. כשכל אלה לא עוזרים יש לבצע השתלת שיניים אסתטית אצל מומחה. אז מתי בדיוק מבצעים אותן?

הסיבות להשתלת שיניים: ריקבון ונשירת שיניים

הסיבות להשתלת שיניים יכולות להיות ממגון של מקרים שונים. שיניים שלא נשמרות היטב יגיעו למצב בו אי אפשר כבר להציל אותן. במקרה הזה הן נרקבות לחלוטין וגורמות לצרות צרורות. שיניים רקובות יביאו לכאבים עזים ולסכנה לדלקת המתפשטת לחניכיים או לשיניים אחרות בלסת. רופא השיניים עשוי להחליט במצב הזה לבצע עקירה של השן (או מה שנשאר ממנה), ולשן העקורה יש צורך למצוא תחליף. במקרה של שן בינה אפשר להתמודד בלעדיה, אבל שיניים אחרות – בדגש על שיניים בולטות שנמצאות בקדמת הפה או שיניים קריטיות ללעיסה – כן מחייבות החלפה בשתלים.

השתלת שיניים מזוהה עם מצבים בהם הנזק הנגרם לשן הופך לחמור במיוחד, זו אחת הסיבות להשתלת שיניים הנפוצה והמוכרת ביותר. השיניים במצב הזה תאבדנה קודם כל את הצבע שלהן, ולאחר מכן את הצורה: חשבו על אותם חורים לא אסתטיים המופיעים בפה ושפותחים למימדי ענק עם הזמן. ככל שמאחרים את הטיפול בבעיה כך גדלים הסיכויים שהטיפול היחידי שניתן יהיה לעשות הוא השתלת שיניים, כפי שנרחיב בהמשך.

נזק נקודתי לשן

השיניים למרבה הצער אינן עמידות בפני פגיעות פיזיות מסוגים שונים. בהרבה מקרים שן אחת או אפילו מספר שיניים נופלות בין רגע בעקבות פגיעה נקודתית בהן, שעלולה להתרחש בעקבות נפילה, תאונת דרכים או כל דבר אחר. ככל שנופלות יותר שיניים כך צריך למלא יותר חוסרים.

יש לציין שהרפואה המודרנית הביאה למספר בשורות בשנים האחרונות. אם בעבר השתלת שיניים הייתה כרוכה בתהליך ארוך מאד, עם זמן המתנה של חודשים, כיום ניתן לבצע את ההשתלה תוך פרק זמן מינימלי. השתלת שיניים ביום אחד אינה חזון רחוק אלא מציאות עכשווית, כאשר בהשתלה אחת ניתן לטפל במקביל במספר שיניים.

מי לא יכול לבצע השתלת שיניים?

השתלת שיניים צריכה להילקח בחשבון כמוצא אחרון, כאשר יש מספר טיפולים הנחשבים לפשוטים יותר לביצוע (וגם לזולים יותר): החל מסתימות פשוטות ועד לכתרים ולטיפולי שורש. את ההשתלה נבצע כשאין למעשה כל ברירה אחרת, בתרחישים דוגמת אלה שתוארו מעלה.

יחד עם זאת צריך לזכור שלא כל אדם מתאים לביצוע של השתלת שיניים, הסיבות להשתלת שיניים משתנות ממטופל למטופל. ההשתלה אינה מיועדת לאנשים הסובלים ממחלות כרוניות שונות או מחלות חניכיים, אנשים שסובלים מסוכרת שאינה מאוזנת, אנשים שנמצאים בתקופת טיפולים כימותרפיים או רדיותרפיים ועוד. כמו כן מומלץ שאנשים מעשנים לא יבצעו השתלת שיניים, מכיוון שהעישון מקטין את סיכויי ההצלחה של ההשתלה בצורה משמעותית.

בכל מקרה נהוג לבצע כיום מגוון רחב של בדיקות כדי לראות האם אדם כלשהו אכן יכול לעבור את השתלת השיניים. יש מצבים בהם מצב הפה והלסת שלו אינו מאפשר לאדם לעבור את ההשתלה, או לחלופין מחייב פעולות הכנה טרם ביצוע ההשתלה: לדוגמת השתלת עצם במקום הייעודי במקומות בהם אין עצם בכמות מספקת.

בעזרת טיפול ושמירה נכונים על ניקיון השיניים שלנו, נוכל למנוע הגעה למצב שבו יש צורך בביצוע השתלת שיניים

בסופו של דבר, כפי שקראתם והבנתם מהשורות הקודמות, השתלת שיניים מהווה מעין מוצא אחרון, מוצא אליו אנחנו לא מעוניינים להגיע, וככלל, עדיף לעשות כל מאמץ אפשרי כדי להימנע מהגעה לסיטואציה הזו. הצעד הפשוט ביותר, והמובן ביותר, אך כזה שלעתים צריך לחזור אחריו ולהדגיש את החשיבות שבו, למניעת הגעה לסיטואציה שבה אנחנו זקוקים למעבר של השתלת שיניים הוא שמירה על היגיינה וטיפוח של חלל הפה. בשורות הבאות, נרחיב על מספר שיטות כאלה.

טיפול שיננית קבוע יכול למנוע הגעה לצורך של השתלת שיניים

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לדאוג להם, צעד קטן שיכול לשפר ולשדרג בצורה חד משמעית את הבריאות של חלל הפה שלכם הוא פנייה לטיפול וניקוי שיניים אצל שיננית, אחת לכל פרק זמן קבוע. על פי מרב ההמלצות של רופאי השיניים כיום בעולם, ההמלצה הרווחת לכלל האוכלוסייה, היא לפנות לניקיון שיניים אצל שיננית אחת לכל פרק זמן של חצי שנה. אצל אנשים עם בעיות רפואיות חוזרות ונשנות הקשורות להיגיינת חלל הפה, מומלץ לחזור לטיפול אצל שיננית אחת לכל פרק זמן קצר יותר למעשה.

כיצד נבחר את המרפאה או רופא השיניים הטובים ביותר למעבר של השתלת שיניים?

אחד הדברים הקריטיים ביותר טרם ביצוע השתלת שיניים זה לדעת לבחור את מרפאת השיניים ואת רופא השיניים הנכונים, והמקצועיים ביותר. אל תשכחו, שהשתלת שיניים מהווה הליך רפואי מורכז, ולא נרצה להפקיד את האחריות הזו בפני גורם לא מקצועי מספיק. להלן מספר דגשים למציאות רופא שיניים מקצועי:

  • בקשו המלצות ממכרים
  • בקשו לראות תעודות הסמכה ותעודות מקצועיות
  • דאגו לקבל יחס אישי ואדיב מהצוות הרפואי במרפאה

לסיכום, זכרו, השתלת שיניים איננה עניין של מה בכך. מדובר בפרוצדורה רפואית הדורשת ידע, ניסיון ומקצועיות. לכן, חשוב מאוד לבצע סוג של מחקר שוק בנושא, לראות שאתם מרגישים בידיים הכי טובות שאפשר ולבצע את ההליך בצורה מסודרת ויסודית כדי שתוכלו להנות מחיוך לבן לאורך שנים

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!