סיכונים בעת השתלת שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

סיכונים בהשתלת שינייםברפואת השיניים שכיחה מאד הפרוצדורה המכוונת להשתלת שיניים. שתלי השיניים הינם תחליף מתכתי לשורשי השיניים, ובאפשרותם להחליף שיניים פגומות. שתלים אלה מורכבים על הלסת בכדי שאפשר יהיה לחבר עליהם שיניים מלאכותיות.

השתלת שיניים מוצלחת הינה השתלה הנשמרת לאורך זמן, ומצליחה לשפר את איכות חייו של המטופל. השתלת שינים עשויה לסייע למטופל לשקם את בטחונו העצמי, לשפר את מראהו הקוסמטי ולתת לו כוח נוסף ללעיסה ואכילה. עם זאת, קיימים גם סיכונים בהשתלת שיניים, שעל אף נדירותם יש צורך לשים לב אליהם ולהיות ערניים לגביהם.

בכדי למנוע סיכונים בהשתלת שיניים, יש לאבחן ולבחור בקפידה את המטופלים אשר יכולים לעבור השתלת שיניים. למעשה, ברוב המקרים המטופלים יוכלו לעבור השתלה, גם המבוגרים מאד מביניהם. אולם סיכון לחוסר הצלחה יעלה אצל אנשים אשר מעשנים רבות במשך היום, חולים כרוניים אשר סובלים מסוכרת לא מאוזנת או אוסטאופורוזיס.

טיפול בתרופות כרוניות, למשל לאוסטאופורוזיס, מעלה את סיכון ההשתלה אף הוא, מכיוון שהם עלולים לפגוע במערכת דילול הדם. מעבר לכך, יש לזכור כי ככל שהפרוצדורה תהיה מורכבת יותר, כך יעלו הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאלים למטופל, בהשוואה לפרוצדורה פשוטה.

שיטות הטיפול

אין סיכונים רבים אשר עלולים לקרות במהלך ההשתלה, אולם יש לחשוב טוב בטרם מבצעים השתלת שיניים מהירה.

כיום, ישנה אפשרות להעמיס על התותב (קרי הלבשת שן או גשר), מיד לאחר ההשתלה, בכדי לקצר את משך הטיפול ולפעמים גם את הסבל של המטופל. גם לפני שיטת טיפול זו, יש להיוועץ ולחשוב האם המטופל הספציפי מתאים לסוג זה של טיפול.

לרוב, הוא יתאים לאנשים בריאים מאד, בעלי איכות עצם טובה וצורך בסדרת שתלים. במקרה והמטופל לא יתאים לטיפול באופן מדויק, סביר להניח כי ההשתלה תיכשל, וזמן הריפוי יהיה ארוך יותר.

כבכל מקרה של ניתוח כירורגי, גם במקרה של השתלת שיניים, יש להקפיד כי הציוד יהיה סטרילי, בכדי למנוע סיכונים של זיהומים.

בדרך כלל, בכדי למנוע באופן מוחלט סיכון זה, המטופל נוטל אנטיביוטיקה עוד לפני התחלת הפעולה. על המטופל להמשיך ליטול את כדורי האנטיביוטיקה למספר הימים אותם הורה הרופא גם לאחר השתלת השיניים. מעבר לכך, מטופלים שחושבים כי הם רגישים לכאב, יעדיפו, פעמים רבות, ליטול אף משככי כאבים לפני הטיפול, למרות שתבוצע סדציה והרדמת של מקום הטיפול.

סוגי סיכונים בהשתלת שיניים

סיכונים בהשתלת שיניים אשר עלולים לקרות הם:

  • פגיעה בעצבי הלסת התחתונה, כתוצאה מהקידוח אשר יוביל לחוסר תפקוד זמני או קבוע. המטופל עלול לחוש באופן תמידי בתחושת נמלול הדומה לתחושת הזריקה. בדרך כלל פגיעה זו נדירה, אולם עלולה להתרחש כתוצאה ממספר גורמים: מנתח לא מיומן, חוסר שימוש בצילומי רנטגן וחוסר תכנון של הפרוצדורה כולה.
  • זיהום לאחר השתלה – הזיהום במהלך ההשתלה או לאחריה, עלול לגרום לדחיית השתלים ולחוסר הצלחה של התהליך. בכדי למנוע זאת, יש לנקוט ולהשתמש אך ורק בכלים סטריליים, ונטילת אנטיביוטיקה מונעת. הסיכון לזיהומים אלו ייטה לעלות אצל חולי סוכרת או חולים כרוניים אשר תהליך ריפוי הפצעים שלהם פגום.
  • דלקות סינוס – הנגרמת מחדירה אל חלל הסינוס הנמצא בחלקה האחורי של הלסת העליונה. אמצעי המניעה לשלילת סיכון זה הוא שימוש בהדמיה במהלך כל הפרוצדורה, בכדי למנוע מצב של פגיעה באזורים אשר אין צורך לפגע בהם.
  • כישלון השתלה – ישנם גורמים שונים, לא תמיד ידועים עד צורכם, אשר גורמים לכישלון השתלים אצל אנשים מסוימים. בדרך כלל הכישלון יהיה קשור בעישון או מצבים בריאותיים לא ידועים אצל המטופל.

יש להיוועץ עם הרופא המטפל טרם הטיפול על מנת למגר את הסיכונים ולהתאים את הטיפול המתאים ביותר. בעזרת הייעוץ המוקדם והתאמת הטיפול – טיפולי השתלת שיניים עלולים שלא להוות סיכון בכלל למטופל וכל אחד יכול ליהנות משיניים אסתטיות לאורך זמן.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!