השתלת שיניים שיקום

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים שיקוםשתלת שיניים הוא תהליך בו מחזירים את החיוך לפנים. לא מעט אנשים מגיעים למצב דנטלי לא תקין בו השן נפגעת, איבוד שן וזיהום אשר מחייב טיפול שורש. במקום של השן החסרה מתווסף שתל אשר כולל תהליך מורכב, במקרים חריגים בהם כמות השתלים היא גדולה ניתן לפנות לתהליכים מורכבים אך מזורזים כמו "העמסה", השתלת שיניים ביום אחד. 

 

שיקום על גבי שתלים – מה זה אומר?

השתלת שיניים שיקום היא אפשרות של השלמת השיניים החסרות ללא הישענות על השיניים הסמוכות לאזור הפגוע, זאת כאשר מדובר על מצב בו השיניים הסמוכות עדיין בריאות. התפקיד של השתל הוא להחליף את שורש השן כאשר מדובר על שן פגועה באופן טבעי או לא טבעי. השלמת השן החסרה והשורש היא באמצעות שתל דנטלי, מעין בורג המוחדר לעצמות הלסת. השתלת שיניים שיקום היא פעולה בה לא פוגעים בשיניים הבריאות אלא ניתן לשקם את הלסת באמצעות כשרי חרסינה הנתמכים על ידי שתלים. 

ההבדל בין השתלת שיניים שיקום ובין פעולות אחרות להשלמת השן היא האפשרות להתנהל באופן רגיל עם השיניים המושתלות. כאשר מדובר על שיניים תותבות לדוגמא או כתרים יכולות לצוץ בעיות עם יכולות הלעיסה ותפקוד השן.

 

השתלת שיניים שיקום – איך זה נראה?

התהליך הרפואי של הניתוח הוא יצירת חלל בלסת לצורך החדרת השתל, לאחר קליטת השתל יש סגירה מלאה של השתל והוא מהווה תחליף לשורש השן. השתל עצמו עשוי טיטניום ואורכו נע בין 8 מ"מ ועד 16 מ"מ. השתל מהווה בסיס לכתר עצמו או לגשר. ישנם סוגים שונים של מותגים של שתלים ככה שניתן יהיה להתאים את השתל במיוחד למצבו של המטופל. בחירת השתל היא בהתאם לאיכות העצם של המטופל וזאת רק לאחר אבחון וצילון C.T כדי לאמוד את גודל השתל.

החשיבות של שיקום הפה

השתלת שיניים שיקום הוא תהליך של שיקום הפה. אדם אשר סובל מבעיות בשיניים חייב לטפל בשורש הבעיה כדי למנוע זיהומים, דלקות חוזרות ופגיעה כוללת במערכות הפה. כאשר אדם נדרש לטיפול שורש ושתל הסיבות יכולות להיות מגוונות, החל מפגיעה עקב עישון, בלאי טבעי של הגוף, גנטיקה ועד לפגיעות פיזיות. כאשר המקום הפגוע מוזנח חלל הפה מזדהם ופוגע בשיניים הסמוכות בתור התחלה וכן הלאה. השתלת שיניים שיקום הוא תהליך של השתלת שיניים לאחר הסרה של שורש השן הפגועה והסרה של חיידקים ומזהמים אחרים בחלל הפה. 

 

אובדן שיניים בכל גיל פוגע באורח החיים של הסובל מכך וישנן שיטות שונות להשלמת חיוך בטוח ומלא:

  • שיקום קבוע נתמך שתלים – ברגע בו אדם עבר השתלת שיניים שלא עברה בהצלחה והשתלים לא הוחדרו ללסת ונקלטו ניתן להתגבר על כך באמצעות שתלים בשיקום מודבק. כמו כן, ניתן לבצע שיקום מודבק ללא לחץ על המבנה, ללא חור במרכז הכתר ודרך הזאת יש שליטה מלאה בפעולות הסגר.
  • השתלת שיניים ביום אחד – שיטה זו מיועדת לאוהבי תוצאות מהירות. השתלת שיניים ביום אחד כשמה כן היא, המטופל כבר ביום הטיפול הראשון יוצא עם השלמה מלאה של שתלים בכל השיניים. השתלת שיניים ביום אחד נעשית בהרדמה מלאה ואינה מתאימה לכל אחד. השתלת שיניים ביום אחד דורשת התאמה טרם הניתוח עצמו, צילומי שיניים, אבחון וייעוץ מטעם מומחה. 
  • הכל על 4 – שיטת אול און 4 היא שיטה בה השיניים מונחת בכל לסת על גבי 4 שתלים בלבד, לעיתים 6. שיטה זו פחות חודרנית והיא מעניקה למטופל אפשרות לחזור לשגרה עם מינימום כאב (ככל הניתן בטיפולי השתלות). 
  • השתלה דנטלית – השתלה דנטלית יכולה להיות נקודתית ולעיתים ניתן לבצע את הניתוח גם בהרדמה חלקית. השתלה דנטלית היא החדרה של שתל אשר מחליף את תפקידו של שורש השן במקום הפגוע. שיטה זו דורשת מיומנות רבה מצד המומחה ויש לבצע מעקב לאחר הניתוח כדי לוודא שהשתל נקלט היטב בעצמות הלסת. 

 

השתלת שיניים שיקום - זמן החלמההשתלת שיניים שיקום – זמן החלמה

משך זמן ההחלמה משתנה ממטופל למטופל, יש כאלו שהגוף שלהם יגיב בצורה טובה יותר ויש כאלו שייתכן והשתל לא ייקלט כראוי. לכן, חשוב בתור התחלה לבחור במרפאה מקצועית עם מומחים בעלי ניסיון שיודעים להתאים את הטיפול ביחס למטופל עצמו, גילו, מעשן או לא מעשן, גנטיקה ועוד. ברוב המקרים הממוצע הוא זמן החלמה של כשלושה ימים עד שאפשר לחזור לשגרה. בימים שלאחר הניתוח צפוי המטופל לסבול מכאבים, נפיחויות ודימומים באזור. את תחושת הכאב כבר חשים כ-4 שעות לאחר חלוף ההרדמה. 

השתלת שיניים שיקום – מותר ואסור

כשעתיים לאחר הניתוח מומלץ לא לאכול כלל ובמשך יממה מזמן הניתוח יש להקפיד על הוראות המטפל. מומלץ להימנע ממזונות חמים וקשים, רצוי לאכול ולשתות מצרכים קרים כמו מעדנים, מרקים קרים, יוגורט וכן הלאה. מיד לאחר התפוגגות ההרדמה ניתן כבר לקחת משככי כאבים בהתאם להוראות הרופא. כאשר הכאבים אינם חולפים יש להתייעץ עם רופא בנוגע לנטילת התרופות. 

בימים שלאחר הניתוח יש להימנע משימוש במי פה, יש לשמור על היגיינת הפה ולצחצח שיניים באופן יסודי. ניתן לשטוף את הפה עם מי מלח כדי להפחית את הסיכויים לזיהומים, יש להימנע מעישון כדי להגביר את הסיכויים של קליטת השתל ולהימנע מדלקות וזיהומים במקום המטופל, אין לחזור לפעילות גופנית מיד לאחר הניתוח, אלא לשמור על מנוחה במשך של כשבועיים לפחות. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!