איך להימנע מהשתלות שיניים מיותרות?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


רוב האנשים החושדים ביושר כוונות רופאי השיניים שלהם, הם אנשים שקיבלו בעבר טיפולים מוגזמים או פשוט מיותרים, או שהם שמעו על אפשרות טיפולים מיותרים מאנשים אחרים שנכוו מהתופעה.

יש להודות על האמת. טיפולי שיניים מוגזמים ומיותרים קיימים. הרוב המכריע של רופאי השיניים שואפים לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי, אך בדומה לכל מקצוע אחר, גם בעולם רפואת השיניים יש את היוצאים מהכלל, אם להתנסח בעדינות.

המניעים לביצוע טיפולי שיניים מיותרים

קיימות מספר סיבות בגללן רופא שיניים עשוי להציע טיפול מיותר או נלהב מידי:

הכשרה – חלק מרופאי השיניים הוכשרו לטפל בבעיות שיניים בגישה תקיפה, ומאמינים שטיפול אגרסיבי הוא שיטת הפעולה הטובה ביותר.

שיקולי אסתטיקה – בדומה למטפלים אחרים בתחום האסתטיקה, רופאי שיניים מושפעים במידה רבה על ידי אידיאלים נוכחיים של יופי, ומאמינים שהשתלות שיניים, גם אם אינן הכרחיות מבחינה בריאותית, מהוות אידיאל יופי שיש לשאוף אליו.

שיקולי רווח – מטופלים בעלי מעמד כלכלי גבוה נחשבים לעיתים כמועמדים מפתים בקרב רופאי שיניים, לביצוע תוכניות טיפול מיותרות.

יחד עם זאת, יש להבין שגישות טיפולי שיניים שונות אינן מצביעות בהכרח על העובדה שרופא שיניים אחד הוא הגון, בעוד שהשני נוכל. בדרך כלל, רופאי שיניים הנוטים לביצוע טיפולים "אגרסיביים יותר" יבחרו בגישות אלו, בעוד שרופאי שיניים הנוקטים בגישות שמרניות יותר יבחרו טיפולים שמרניים.

נסיבות המצדיקות טיפולי שיניים מקיפים

בהרבה מקרים רופאי שיניים מציעים טיפולים מקיפים או שונים מתוך סיבות לגיטימיות. הם מבססים את גישתם על לימודיהם המקיפים בבתי הספר לרפואת שיניים, ועל חידושי המדע ומקורות מידע מתחדשים לגבי טיפולים.

לדוגמא, אם רופא השיניים מחליט לבצע השתלת שיניים באזורים לא אסתטיים, או כשמצב השיניים מחמיר עם הזמן כפי שמתגלה בטיפולי מעקב, יתכן שהוא יחליט שמומלץ לבצע את ההשתלה בשלב מוקדם על מנת למנוע החמרה.

בנוסף, לא כל רופאי השיניים נחשבים ללא מוכשרים או לא מוסמכים כשמדובר בטיפולים מיוחדים כגון ביצוע שתלים או ניתוחי חניכיים. מומחה שתלים או חניכיים עשוי לספק את הטיפול המוצלח והטוב ביותר בהשוואה לרופא שיניים מיומן פחות, או שאינו מומחה בהליכים אלו, בהתאם למורכבות הטכנית של ההליך.

קבלת החלטות מושכלות כשמטופל אינו מבין ברפואת שיניים

יש לזכור כי מדובר בבריאות השיניים, בסופו של דבר, אחריות המטופל היא לבצע את הבחירות הנכונות עבורו. רופא השיניים צריך לשמש כיועץ מומחה, ותפקידו הוא לסייע בקבלת החלטות אלו. הרופא צריך לדון עם המטופל לגבי ההליך ולהסביר אותו בשפה אותה ניתן להבין. רק לאחר הבנה מוחלטת, יכולים המטופל והרופא להגיע להחלטה משותפת לגבי הטיפול המבוסס על הסכמה מדעת.

במצב בו אדם חושש מקבלת טיפול שיניים מיותר, הוא יכול לנקוט בצעדים רבים להבטחת הימנעות מהמצב. הטיפים הבאים עשויים להיות מרתיעים, א הם מסייעים בהחלטה אם הטיפול הכרחי ומוצדק.

רופא שיניים עליו ניתן לסמוך – זוהי השיטה הטובה ביותר לקבלת טיפולים מהימנים. אם אדם מודאג לגבי טיפול מיותר, מומלץ לו להתייעץ עם אחרים לגבי רופא השיניים שלהם. יש לבדוק את מיומנויות הרופא ופילוסופיית הטיפול שלו, ולהישמר מפני מילים מסובכות, שכן אלו בדר כלל אינן מבשרות טובות.

במקרה של ספק – כשרופא השיניים מציע טיפול בו מפקפק המטופל, יש לבקש אותו להדגים ולהסביר מדוע נחוץ הטיפול, וכיצד הוא יבוצע.

הקפדה ובחינה של חומרים בהם משתמש הרופא – מומלץ לשאול את רופא השיניים באלו חומרים הוא משתמש, ומדוע.

הזכות לסרב – לכל אדם יש את הזכות לסרב לקבלת טיפול בו אינו מעוניים, ובמקרה של ספקות לגבי הצעות הטיפול אותן מציע רופא השיניים, מומלץ לקבל חוות דעת שנייה.

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!