שתלים ללא השתלת עצם

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים ללא השתלת עצםתחום השתלות השיניים עובר מהפכות משנה לשנה, מהפכות חיוביות כמובן. בעבר, כאשר היה קיים מחסור בעצם הלסתות על המטופל היה לעבור ניתוח מורכבת לצורך השתלת עצם מלאכותית אשר תוכל לתת תמיכה לשתלים. הניתוח עצמו היה מורכב ודורש מהמטופל להמתין מספר חודשים על לביצוע ההשתלה. לרוב מה שהמטופלים עשו הוא להסתפק בשיניים תותבות או עברו את הניתוח המורכב. היום ניתן למצוא אלטרנטיבות אשר חוסכות לכם זמן, כאב וכסף.

 

האם אתם צריכים שתלים?

שתלים בעבר היו פתרון עבור מי שחווה אובדן שיניים מסיבות שונות, החל מבעיות בריאותיות ועד לתאונה. עם זאת, היום אנחנו רואים יותר ויותר מטופלים אשר מגיעים לביצוע השתלות לצורך אסתטי בלבד. השיניים של המטופלים עובדים בצורה בריאה אבל מה שמפריע להם הוא מבנה השיניים והחיוך עצמו. האפשרות שלהם היא לבצע יישור שיניים או השתלת שיניים, ביישור שיניים התהליך עצמו יכול לארוך כשנתיים, וכאשר מדובר על גילאים בוגרים התהליך הוא מורכב אף יותר על אף שיש פתרונות שלא נגלים לעין. רבים בוחרים לעבור השתלת שיניים כדי לקבל את החיוך המושלם. השתלת השיניים היא תהליך אשר יכול להתפרס על גבי כמה חודשים, ולעיתים גם ביום אחד כמו תהליך השתלת שיניים ביום אחד

שתלים ללא השתלת עצם – סוגי השתלות מתאימים

שיטת All on 4 היא השיטה המוכרת ביותר להשתלת שתלים ללא השתלת עצם. עם זאת, קיימים עוד סוגים שונים של השתלות אשר יכולים לפעול באותו תהליך ללא סיכון. לפניכם שלושת הטכניקות המיועדות למושתלים ללא צורך בהשתלת עצם:

  1. השתלה בזאלית בשיטה זו השתלים מחוברים לדיסק שטוח, המבנה הייחודי של הדיסק מאפשר לרופא להחדיר אותם לצידי הלסת. התהליך משולב עם השתלת שתלים רגילים, לא ניתן לבצע את התהליך רק באמצעות שתלי דיסק. שתלי הדיסק מתאימים למקום בו אין עצם, השתלים הרגילים מתאימים למקומות בהם יש לסת. 
  2. שתלים קצרים – שתלים קצרים הוא שתלים קצרים מ-10 מ"מ. שיטה זו נועדה עבור שתלים ללא השתלת עצם. כאשר גובה העצם אינו מספק להשתלה רגילה, ניתן כאופציה להיעזר בשיטת שתלים קצרים. על הרופא להיות די מנוסה כדי לאבחן האם השתל הקצר עמיד בפני עומסי הלעיסה.
  3. שתלים זיגומטיים – שיטה זו מתאימה לטיפול בלסת עליונה, היא אינה יעילה ללסת תחתונה. בשיטה זו שתלים ארוכים מתחברים ללסת הלחי ולא לעצמות הלסת עצמן. למעשה, בצורה זו הרופא יכול לבצע שתלים גם למי שאין די כמות עצם לסת, התמיכה היא חזקה ועמידה בפני עומסי לעיסה.

 

מחסור בעצם – איך זה קורה?

עצם אלבאולרית היא העצם התומכת בשיניים, העצם נמצאת רק באזור השיניים והיא בהקשר ישיר לשן, משמע שללא שן גם לא תהיה עצם. כמו כן, עם בלאי הגיל גם העצם עצמה דועכת ולכן אצל אנשים רבים אנחנו רואים שיניים תותבות במקום שתלים. יש דברים המעודדים את דעיכת העצם כמו חוסר היגיינה, שתייה ממותקת, עישון, מתוקים ועוד. בנוסף, ישנן מחלות כמו מחלת החניכיים אשר פוגעת בעצם, המחלה סופגת את העצם כתוצאה מהליך דלקתי. כאשר אין עצם לסת מתאימה להשתלת שיניים יש למצוא את הפתרון המתאים.

טרם קביעת הטיפול על הרופא לשלוח את המטופל לצילומי CT, זאת הדרך היחידה בה הרופא יוכל למצוא את הפתרון המתאים למבנה הלסת שלכם. לאחר שקיבל הרופא את צילומי ה-CT ניתן יהיה לבחור את התהליך המתאים למטופל. קביעת התהליך בראש ובראשונה נקבעת על פי מצבו הבריאותי והסכנות הכרוכות בכל אחד מהתהליכים. כמו כן, יש עוד מחשבות לתהליך מצידו של המטופל, כמו תקופת החלמה, שיקום, מחיר ועוד. בעבר היה נהוג להשתמש בשיטות שונות כמו הרמת סינוס פתוחה, קצירת עצם ממקומות שונים לצורך השתלה, הרמת סינוס סגורה ועוד. כיום, הרופאים מנסים להימנע ככל הניתוח מביצוע פעולות כירורגיות מורכבות כמו אלה כדי לשמור על בריאות הפה של המושתל. השתלת שתלים ללא השתלת עצם הוא תהליך מוכר והשיטה הפופולרית ביותר היא שיטת All on 4.

מהי שיטת All on 4?

שתלים ללא השתלת עצם היא אפשרית ואף פשוטה יותר מתהליכים אלטרנטיביים. שיטת All on 4 היא שיטה בה הרופא עוקף את מה שמפריע – המחסור בשן. השתלת השתל נעשית רק במקום בו יש עצם, כך המטופל מקבל שיניים על בסיס אותו שתל ואינו צריך לעבור אף ניתוח כירורגי או כל טיפול אחר להשגת המטרה. השיטה העדיפה גם מבחינת הרופא וגם מבחינת המטופלים לרוב תהיה שיטת All on 4, השיטה פחות חודרנית ומאפשרת למטופל לחזור לשגרה די מהר, מבחינת מחיר היא לרוב תהיה יותר זולה מאשר טיפולים אחרים כמו שתלים קצרים והשיטה מעניקה למטופל את החיוך אליו הוא מייחל על בסיס מספר שתלים בודדים בלבד. 

חשוב להדגיש, טרם טיפול זה או כל טיפול שיניים אחר, על הרופא לוודא שהמטופל אכן כשיר לביצוע ההשתלה. ישנם סיכונים בכל אחת מהשיטות, גם אם יש לכם די עצם וגם עם לא. בשיטות רבות יש לוודא שאין עומס על השתל, לכן יש לקבוע את המיקום המדויק של השתלים ולפזר בחלוקת עומס שווה אותם. השיטה גם מחייבת מכם לבחור ברופא מקצועי אשר מנוסה בשיטה זאת, המקצועיות צריכה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מהשלבים, החל מהאבחון המקדים להשתלה ועד לשיקום הפה. בחרו במומחה חניכיים, שיקום הפה או כירורגיים. היתרון של שיטה זו הוא במחיר, כל עוד אין צורך בטיפולים נוספים שעשויים לייקר את המחיר, הטיפול עצמו אינו יקר בהשוואה לטיפולי שיניים והשתלות.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!