שתלים בשיניים בהריון

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים בשיניים בהריוןהשתלת שיניים היא האופציה הטובה ביותר להשלמת שיניים חסרות ושיניים פגועות. אופן הטיפול בהשתלת שיניים נקבע לפי מצבו הרפואי של המטופל, רק לאחר אבחון רפואי ניתן להחליט האם המטופל כשיר לעבור הליך של השתלת שיניים או לא. קיימים סוגים שונים של השתלות שיניים וניתן לבחור בסוג הנכון ביותר למטופל. עם זאת, השתלת שתלים בשיניים בהריון היא שנויה במחלוקת.

 

הריון והשתלות שיניים

הדעה הרווחת היא שכדאי להימנע מטיפולי שיניים במהלך הריון, במיוחד כאשר מדובר על טיפולים אסתטיים. עם זאת, השתלות שיניים יכולות להיות מבוצעות לאחר השליש הראשון של ההריון בלבד, רוב המטפלים מעדיפים להימנע מהשתלות שיניים במהלך ההריון. השליש הראשון בהריון הינו שלב בו המטופלת יכולה להיות בהרדמה ללא שום סכנה במהלכה. הבעיה העיקרית היא שהשתלות שיניים מחייבות את הרופא לבצע הרדמה חזקה יותר, מה שגורם לסכנה בקרב העובר. מלבד לכך, יש לבצע עוד צילומים שרצוי להימנע מהם במהלך השליש הראשון.

לאחר השליש הראשון ועם התחלת השליש השני נשים בהריון נמצאות כשירים לעבור תהליך שתלים בשיניים בהריון. בשליש השני להריון צילומי CT נחשבים לבטוחים יותר, והם הכרחיים לצורך הערכת בריאות עצם הלסת אצל המטופלת. בהתאם לצילומי ה-CT ניתן יהיה לקבוע את סוג ההשתלה המתאים ולהנחות את המטופלת בהתאם. במהלך השליש השני ניתן יהיה להתחיל את התהליך, אם כי רצוי  להמתין לסוף ההריון בשביל השלמת כלל התהליך. מה הסיבה לכך ששתלים במהלך הריון נחשבים לפחות מועדפים?

במהלך ההריון נשים חוות שינויים פיזיולוגיים, ובשל כך הן נעשות רגישות יותר. רגישות היתר מושפעת בעיקר באזור החניכיים ועל פי מחקרים הוכח כי גם השיניים עצמן נחלשות באופן מסוים. במהלך הריון יש טיפולי שיניים שמומלץ לוותר עליהם, אך את רוב הטיפולים כן ניתן לבצע. הסיבה לכך שרוב הרופאים ימליצו לך להמתין עד לשליש השני היא מכיוון שהשליש הראשון הוא התקופה הרגישה ביותר אצל הנשים ההרות. אם אתן כן בוחרות לבצע טיפולי שיניים אסתטיים במהלך הריון, רצוי לבצע אותם רק במהלך השליש השני.

האם הרדמה מסוכנת לעובר?

השתלת שיניים בהריון או לא בהריון מחייבים את המטופל להיות בהרדמה, חלק מהטיפולים נעשים בהרדמה מקומית וחלק אחר נעשים בהרדמה כללית. ההרדמה כמובן הכרחית, בהריון ניתן יהיה לבצע הרדמה מקומית בלבד בשיטות שאינן כוללות אדרנלין. ההרדמה עשויה להוות סכנה לעובר עקב חוסר מעקב תקין, החדרת אדרנלין וחומרים שעשויים להוות פגיעה חמורה. 

 

האם כל טיפול שיניים אינו מומלץ במהלך הריון?

התשובה היא לא. יש טיפולי שיניים שניתן לבצע במהלך ההריון ללא כל חשש. הטיפולים המותרים במהלך הריון הם הסרת אבנית, ציפוי שיניים, הלבנת שיניים ועוד. בכל הנוגע לטיפולים אסורים במהלך הריון, הטיפולים כן אפשריים אך לא מומלצים. טיפולים אלו הם השתלת שיניים, שתלים בשיניים בהריון מחייבים את המטופל לבצע צילומי רנטגן שאסורים לפחות בשליש הראשון להריון, כמו כן לאחר ההשתלה יש לקחת תרופות אנטיביוטיות שאסור לקחת אותן במהלך ההריון, תרופות אלו עשויות לגרום לנזקים. המטרה הכללית היא להימנע מטיפולים שאפשר לדחות אותם – טיפולים אסתטיים לרוב. מה שכן תוכלו לעשות הוא להתחיל את התהליך של התאמת סוג השתלים עוד במהלך ההריון ובתום ההריון תוכלו לבצע את ההשתלה. 

קראו עוד: טיפול שיניים בתחילת הריון

האם כדאי להימנע ממקום המציע לי שתלים בשיניים בהריון?

כפי שציינו, מותר לבצע השתלת שיניים במהלך ההריון אך ההמלצה היא להימנע מכך. כאשר אישה הרה מבצעת טיפולי השתלת שיניים היא נמצאת בסכנה רבה יותר עקב הרדמה, אינה יכולה ליטול תרופות אנטיביוטיות והתהליך עצמו הרבה יותר רגיש ומורכב. יש מומחים אשר כן יסכימו לבצע את הפעולות לאישה הרה, אך רוב המקומות ימליצו לכם לחזור לאחר תקופת ההריון. קיימים סוגי השתלות שהם פחות מורכבים, אך לעיתים עדין לא להתפשר על סוג ההשתלה ולהמתין עד לסוף תקופת ההריון. כמו כן, ייתכן וישנם שינויים פיזיולוגיים בחניכיים ובשן במהלך ההריון, טרם הניתוח המטופלת מבצעת בדיקת CT, אך השינויים יכולים להופיע גם לאחר הצילום. הגוף הוא רגיש יותר במהלך ההריון ונוטה לשינויים פיזיולוגיים בסבירות גבוהה. 

סיבוכים לאחר ניתוח

צילומי שיניים והרדמה מקומית בסופו של דבר נמצאים בסיכון מועט להתפתחות העובר, אך החשש המרכזי הוא שבריאות הפה של האישה ההרה עשוי להשתנות במהלך ההריון. לכן, נשים הרות נמצאות בסבירות גבוהה יותר לזיהום או כשל בשתל לאחר הניתוח. בכל ניתוח השתלת שיניים ישנה סבירות לסיבוכים, אך כאשר מדובר על נשים הרות הסבירות גבוה מאשר כל מצב אחר. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את התהליך של אחרי הניתוח, את תהליך השיקום בו ההרה אינה כשירה לקחת תרופות אנטיביוטיקה ומשככי כאבים רבים.

מבעד לכך חשוב לקחת את דבר נוסף וחשוב לא פחות. שתלים בשיניים בהריון נחשבים למורכבים, אך אפשריים. רוב הרופאים ימליצו לכן להימנע מהתהליך ולהמתין לתום תקופת ההריון. יש השפעה ניכרת גם מבחינה פסיכולוגית על הבחירה של ההרה, גם אם היא תחליט לבצע את הניתוח כמות החרדות תהיה גבוה יותר. נשים הרות חוות תסמינים שונים, שינויי מצב רוח, צער, שמחה, ותנודתיות מלאה ברגשות. ביצוע שתלים בשיניים בהריון יכול להגביר את החרדה ולפגוע בתהליך כולו. ההמלצה שלנו היא להמתין עד לסוף תקופת ההריון או לבצע את השתלים לפני ההריון. הדחף שלנו לבצע את השתלים הוא מובן, אבל חשוב לדעת שישנן שיטות המאפשרות לך לחזור לשגרה תוך חודש עם שתלים חדשים כמו שיטת All on 4 או השתלת שיניים ביום אחד. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!