ציפוי שיניים – חרסינה או קומפוזיט? המדריך למתלבט

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


הזמן, אורחות החיים והגנטיקה עושים את שלהם ותורמים את חלקם למראה לא אסתטי של השיניים שלנו. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להחזיר את הגלגל לאחור ולשמור על חיוך מושלם? ציפוי שיניים, כמובן, כשכיום ניתן למצוא שני סוגי ציפויים נפוצים בישראל – חרסינה או קומפוזיט. מהו ציפוי שיניים? באילו מקרים מתעורר הצורך בציפוי שיניים? ומהם ההבדלים המשמעותיים בין שני סוגי הציפויים שהזכרנו? המשיכו לקרוא ותקבלו את כל התשובות.

 

ציפוי שיניים – מה זה בדיוק?

ציפוי שיניים מהווה שיטה בה כל אחד מכם יכול להגיע למראה השיניים הרצוי עבורו באמצעות חיפוי שלהן על ידי מספר סוגים של חומרים, דוגמת חרסינה או קומפוזיט. ציפוי קומפוזיט מיוצר על בסיס שרף והוא למעשה מאוד דומה למה שמכונה סתימה לבנה. ציפוי החרסינה מיוצר משבבים זעירים שמודבקים על גבי השיניים ומפסלים אותן. חשוב להדגיש כי לא מדובר פה על טיפול יישור שיניים או הבהרת שיניים, אלא בטיפול בו השיניים הטבעיות מצופות כך שכל הפגמים בהן מוסתרים מבלי שיש צורך לבצע טיפולי שיניים מורכבים.

 

ניתן לומר כי טיפול ציפוי שיניים מתאים לכל מי שמעוניין לבצע שינוי משמעותי במראה השיניים שלו ובמיוחד במקרים הבאים:

  • שיניים צהובות ומוכתמות – שכבת האמייל של השיניים שלנו נשחקת עם השנים כך ששכבת הדנטין שמתחתיה, בעלת הגוון הצהוב, הופכת להיות בולטת יותר. אם יש לכם כתמים שלא ניתנים להסרה על ידי השיננית, האפשרות לחפות אותם באמצעות ציפוי אידיאלית.
  • שיניים עקומות – הגנטיקה לא עשתה עימכם חסד? לא עברתם יישור שיניים בצעירותכם? אם לא מדובר בבעיה אורתודונטית אלא רק אסתטית, תוכלו לוותר על טיפול יישור שיניים ארוך ומורכב ולחפות אותן בציפוי.
  • שבר בשיניים – שן שנשברה ניתנת לפיסול על ידי ציפוי, כך שלא צריך בהכרח לפגוע ברוב החומר שלה ולהלביש עליה כתר.
  • מרווחים בשיניים – באמצעות ציפויים ניתן גם לסגור מרווחים לא רצויים בשיניים, במיוחד בשיניים הקדמיות, ולשפר משמעותית את החיוך שלכם וגם את איכות הלעיסה.

 

ציפוי חרסינה או קומפוזיט? היתרונות והחסרונות של כל שיטה

כאמור, קיימים שני חומרים מרכזיים שמאפשרים ביצוע של ציפוי שיניים – כזה שעשוי מחרסינה או כזה שעשוי מקומפוזיט. הנה ההבדלים המרכזיים בין ציפוי חרסינה לשיניים לבין ציפוי קומפוזיט, עם פירוט לגבי החסרונות והיתרונות של כל שיטה:

  • נראות – הנראות של שני הציפויים בתחילה היא דומה, הצבע לבן והמרקם חלק. אלא שלאורך הזמן הקומפוזיט הופך להיות מעט יותר מחוספס, מה שמחייב תחזוקה באמצעות ליטוש. החרסינה לעומת זאת שומרת על המראה שלה, אינה משנה את המרקם ואינה סופחת כתמים.
  • עמידות – ציפוי הקומפוזיט נחשב לפחות עמיד מהחרסינה והוא נוטה להיסדק לעיתים רבות מדי, מה שמחייב ליטוש. יחד עם זאת, חשוב לציין כי ניתן לבצע תיקונים של ציפוי הקומפוזיט בקלות יחסית, מה שמהווה פעולה קצת יותר מורכבת בציפוי חרסינה.
  • מיסוך כתמים – חומר הקומפוזיט פחות אטום מהחרסינה ולכן פחות מתאים כאשר מדובר בציפוי של שיניים מוכתמות מאוד.
  • הבדלי מחירים – ציפויי חרסינה מיוצרים במעבדות מיוחדות בהזמנה אישית עבור כל מטופל ולכן נקראים גם ציפויים ישירים ונחשבים ליקרים יותר לעומת ציפויי קומפוזיט אשר מיוצרים ומותקנים על ידי רופא השיניים עצמו ומכונים גם ציפויים עקיפים.

 

מקורות לקריאה מורחבת: מידע על ציפוי שיניים במדריך של דנטלגייד

 

כעת כשאתם מכירים את ההבדלים בין ציפוי חרסינה לציפוי קומפוזיט, כל שעליכם לעשות זה להגיע לקליניקה שמתמחה בטיפולי ציפוי שיניים ובטיפולי נוספים הקשורים ברפואת שיניים אסתטית, לעבור אבחון של מצב החניכיים והשיניים שלכם ולבחור בשיטה המתאימה עבורכם בהתייעצות עם רופא השיניים שלכם. במילים אחרות – החיוך החדש והבוהק שלכם קרוב מתמיד!

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!