הרמת סינוס בבלון – MIMBE

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

הרמת סינוס בבלוןהרמת סינוס היא תהליך רפואי שמבוצע במטופלים כמעין תהליך מקדים לפני ביצוע השתלת שיניים. יש לבצע את התהליך במטופלים מסוימים ובאזורים מסוימים בלסת שבהם חסרה עצם בחלקה האחורי של הלסת העליונה.

התהליך מבוצע במטופלים אלה משום שעל מנת לעגן את השתל למקומו ישנה חשיבות עליונה לדאוג לכך שבאזור ההשתלה תהיה קרקע יציבה מספיק שתקיף את השתל לכל אורכו ולפיכך במטופלים אלה התהליך הכרחי ולא ניתן לוותר עליו.

התהליך מתבצע על ידי מומחי חניכיים, מומחי פה ולסת או על ידי רופאי שיניים שמחזיקים בניסיון ובמיומנות בביצוע התהליך. מדובר על הליך רפואי בעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד כל עוד הוא מבוצע על ידי איש רפואה מקצועי ומנוסה.

מורכב, אבל הכרחי

התהליך של הרמת סינוס בוצע בעבר בשיטה הפתוחה בלבד. המשמעות היא שהרופא שהיה מבצע את התהליך היה צריך לפתוח חלון רחב יחסית בעצם הלסת של המטופל, לאחר מכן היה עליו להרים את הממברנה השניידריאנית שמהווה מעין רקמה רירית שמצפה את השוליים של הסינוס ורק אז היה מתבצע תהליך המילוי של החלל בעצם סינטטית כתושה. התהליך היה לרוב גורם לנפיחות משמעותית ולכאבים שהיו מלווים את המטופלים במשך מספר ימים.

המצאת הטכניקה

ד"ר אפרים כפיר הוא מומחה ישראלי שפיתח בשנת 2003 טכניקה חדשה שנקראת MIAMBE במטרה להפחית באופן משמעותי ביותר את מידת הכאב והנפיחות שהיו מנת חלקם של כל אותם מטופלים שעברו את התהליך המורכב. ראשי התיבות בתרגום לחופשי לעברית של MIAMBE הם "הרמת סינוס באמצעות בלון עם התערבות ניתוחית מינימאלית".

הפיתוח המהפכני בא לידי ביטוי בכך שכיום כבר לא צריך לפתוח את אותו חלון רחב בצד העצם. תחת זאת הרופא שמבצע את התהליך קודח מתחת לעצם קדח קטן מאוד ברוחב של פחות משלושה מ"מ ודרכו הוא מבצע את הרמת הסינוס. לאחר הקידוח הרופא מחדיר לחלל הסינוס בלון זעיר, אותו בלון שמשמש רופאים לביצוע של צנתור בעורקים הכליליים.

כאשר הרופא מנפח את הבלון הזעיר הוא למעשה מביא להיפרדות של הממברנה ולעלייה שלה כלפי מעלה. כל זאת מתבצע ללא מגע ידו ומבלי שהוא צריך לפתוח חלון גישה רחב בצדה של עצם הלסת. לאחר הרמת הממברנה, הרופא מוציא את הבלון החוצה, מחדיר את העצם הכתושה ומעגן את השתלים למקומם.

היתרונות של הרמת סינוס בבלון

ברוב המקרים הודות לטכניקה המהפכנית שפיתח ד"ר אפרים כפיר ניתן לבצע את ההשתלה באותו היום שבו מבצעים את ההרמה של הסינוס. מדובר על שיפור משמעותי ביותר מבחינת משך התהליך הכולל שבעבר הצריך יותר מפגישה טיפולית אחת.

עם זאת, בשלב הזה עדיין מוקדם מדי להרכיב את הכתרים על השתלים החדשים. על מנת להגיע לשלב זה יש להמתין עד שתהליך בניית העצם יושלם ושהשתלים ייקלטו במקומם. בסופו של דבר השן הכתושה מוחלפת ברקמת עצם חדשה שמעגנת את השתלים באופן יציב וחזק.

חשוב לברר

ישנם לא מעט רופאים המבצעים השתלות שיניים שלא מיומנים מספיק בביצוע התהליך. לאור זאת כאשר באים לבחור את הרופא שיבצע את התהליך מומלץ מאוד לברר האם הוא מכיר את הטכניקה והאם הוא מנוסה בביצועה. כמו כן נציין לסיום שישנן שיטות מתקדמות נוספות להרמת סינוס כמו למשל הרמת סינוס בשיטה הפתוחה אך תוך שימוש במקדחים מיוחדים שנקראים מקדחים נוירו-כירורגיים.

גם במקרה הזה – לא כל רופא מיומן בביצוע הטכניקה ולכן חשוב להתעדכן מראש.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!