שתלים למחוסרי עצם

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים למחוסרי עצםשתלים למחוסרי עצם עד היום הכריחו את המטופלים לעבור טיפולים כירורגיים מורכבים כמו השתלת עצם. עם זאת, בשל התקדמות הטכנולוגיה בתחום הרפואי נמצאו פתרונות אלטרנטיביים לתהליך. כיום קיימים מגוון טיפולים המיועדים לאנשים שחסרה להם עצם לסת. ללא עצם די רחבה אין אפשרות להחדיר את השתל עליו תעמוד השן, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על שתלים למחוסרי עצם.

 

איך זה קורה?

איך אדם מגיע למצב בו העצם התומכת נשחקת ודועכת? העצם התומכת בשתלים היא עצם אלבאולרית, היא נמצאת רק באזור השן ובהקשר ישיר. כאשר השן עצמה דוכעת, גם העצם נפגעת. מחסור בעצם נובע מכמה סיבות, החל מבלאי טבעי של הגוף, דלקות ומחלות חניכיים ועוד לחוסר היגיינה באזור השן. השיניים שלנו דורשות תחזוקה מתמדת, ללא תחזוקה השן עצמה תפגע וגם העצמות העוטפות אותה. כדי לזהות האם יש לכם מחסור בעצם יהיה עליכם לגשת לרופא השיניים טרם טיפול ההשתלה. בכל טרום תהליך השתלת שיניים יש לבצע צילומי CT. לאחר ביצוע צילום ה-CT הרופא מאבחן האם קיים מחסור בשן, חשוב שהאבחנה תהיה מדויקת. השתלת שיניים על עצם שאינה כשירה לכך יכולה להוביל לכאבים רבים ונשירת השן תוך פרק זמן קצר.

מה עשו בעבר?

בעבר שתלים למחוסרי עצם היו מחייבים את המטופל לעבור תהליך ארוך ומייגע, תהליך של השתלת עצם בפה. השתלת עצם היא תהליך כירורגי מורכב אשר בסופו מורכבת עצם חדשה לתוך לסת הפה. המטרה של הרכבת העצם החדשה היא כדי להעניק בסיס לקיבוע והשתלות השיניים. העצם היא למעשה עצם המיוצרת באמצעות עצמות מן החי, או עצמות מחומר סינטטי. במקרים מסוימים אפשר להשתיל עצם ממקום אחר. התאמת השתלת עצם למטופל נעשית בהתאם לגילו של המטופל, מצבו הרפואי ועוד.

 

מהן השיטות שלא מחייבות השתלת עצם?

השתלת עצם מחייבת את המטופל להמתין כשמונה חודשים עד שיהיה ניתן למקם את השתלים על העצם החדשה, אם היא נקלטה כמו שצריך. עקב ההמתנה הארוכה והתהליך המורכב ניסו למצוא שיטות אחרות לביצוע השתלות שתלים למחוסרי עצם ונמצאו מספר פתרונות:

 

  • שתלים קצרים – שתלים קצרים הם שתלים העשויים טיטניום, בשונה משתלים רגילים המגיעים לאורך של 10 מ"מ, שתלים קצרים מגיעים לאורך של 5 מ"מ. השתלים הקצרים בעלי הרכבה מיוחדת המעניקות להם בסיס חזקה. שתלים קצרים נועדו כדי לתת פיתרון עבור מי שצריך שתלים למחוסרי עצם, מכיוון שהעצם שלהם דלה. תהליך זה חוסך מכם ניתוחים כירורגים מורכבים כמו השתלות עצם אשר גם פוגעת באחוזי ההצלחה. עצם דלה יכולה לנבוע עקב סיבות רפואיות או גנטיקה. אופן התהליך שונה מהשתלה רגילה, בתהליך זה המטרה היא לשמור על העצם כפי שהיא ככל הניתן ולכן יש לקדוח בצורה ממוקדמת ואיטית. לאחר השתלת הבורג יש להמתין כארבעה חודשים על שהעצם סביב העצם נבנית. 
  • שיטת All on 4שיטה זו נחשבת לשיטה האהודה ביותר בקרב מחוסרי עצם מהסיבה הפשוטה, התהליך אינו מורכב ופחות חודרני. בתהליך זה ההשתלה מתבססת על האזורים בהם יש עצם, באזורים אלו מבצעים את השתל ואילו על גבי שתל אחד ניתן למקם 4 שיניים. תהליך זה דורש מיומנות רבה בקרב הרופא המבצע, לכן מומלץ ללכת למומחה בתחום ולא להסתנוור ממחירים נמוכים ללא שום אסמכתא מאחורי זה.
  • שתלים זיגומטיים – שיטה זו מיועדת למחוסרי עצם והיא מתאימה רק ללסת העליונה. השיטה מתבססת על השתלה של שתלים באורך של עד 5 ס"מ לעצם הלחי. השתל עצמו הוא שונה ממה שאנחנו מכירים בשתלים רגילים, הוא בעל נטייה המאפשרת לקבע את השן בזווית הרצויה. סיכויי ההצלחה בטכניקה זו הם גבוהים ועומדים על מעל 95%, עם זאת החיסרון המהותי הוא שניתן לבצע את השיטה הזאת רק בלסת העליונה (בגלל עצמות הלחי). 
  • שתלים בזאלייםשתלים אלו נועדו למקרים בהם צפיפות העצם נמוכה ואינה מאפשרת השתלת שיניים סטנדרטית, עם בורג. התהליך הוא קצר ומאפשר חזרה לשגרה מלאה תוך חודש או מעט יותר. שתלים בזאליים הינם שתלים רחבים שמתבססים על רוחב מאשר על אורך, השתלים מוחדרים לשכבת העצם העליונה ובכך ניתן לבצע השתלה גם למחוסרי עצם.

הרמת סינוסים

במקרה בו אתם מעדיפים כן לעבור את הפרוצדורה המורכבת, הרופא יעניק לכם את הפתרון של השתלת עצם או הרמת סינוס. הרמת סינוס מבוצעת כאשר אין מספיק גובה בלסת העליונה, הניתוח נקרא "הרמת רצפת סינוס". המטרה של הניתוח הזה הוא להרים את הסינוס ולחשוף את הגבולות שלו הצדדיים, לאחר מכן משתילים עצם בקרקעית של הסינוס. החיסרון בתהליך זה הוא שעל המטופל להמתין לתקופה העולה על חצי שנה כדי לתת לעצם להתאחות בצורה מושלמת עם הלסת המקורית. רק לאחר החלמה מושלמת ניתן יהיה להתחיל בתהליך השתלת השן. הניתוח עצמו הוא יקר וצורף כאבים, אין פתרון אחר ללא שתלים למחוסרי עצם.

 

הסרת החששות

שתלים למחוסרי עצם בעבר היוו חשש בקרב המטופלים, הרי אין בסיס לשתל כמו שצריך אך כנראה שהשתל לא ייקלט בצורה נכונה. עם זאת חשוב להבין, פתרונות למחוסרי עצם קיימים כבר משנות השמונים ורק בשנים האחרונות ניתן דגש עליהם. שתלים למחוסרי עצם המבוצעים על ידי רופא מתמחה בתחום מהווים שתלים שיכולים לעמוד בעומס לעיסה כמו כל השתלה אחרת, מבחינה אסתטית השיניים נראות טבעיות לחלוטין. הדבר החשוב ביותר הוא לא להתפשר על איכות המרפאה בגלל המחיר, רוב המחירים להשתלות שיניים למחוסרי עצם יהיו זהים או בטווח דומה, כאשר אתם רואים מקום המציע מחיר נמוך משמעותית אמורה להידלק לכם נורה אדומה. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!