שתלים דנטליים סוגים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים דנטליים סוגיםשתלים דנטליים מגיעים להענקת פתרון למי שסובל מאובדן שן או דורש השתלה לצרכים קוסמטיים ללא שום כאבים. שתלים דנטליים הם עולם ומלואו, קיימים סוגים שונים של שתלים, חברות שונות, טכניקות שונות להשתלה. כדי לעשות לכם קצת סדר בבלגן ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מגיעים לייעוץ רפואי לפני השתלה. 

 

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים הם ברגים בגודל משתנה (לרוב 10 מ"מ) העשויים מחומר בשם טיטניום. ברגים אלו נכנסים לאזור המחוסר שן בלסת באמצעות הברגה פנימית, הברגים מחוספסים ומצופים בחומר המכונה קלציום כדי לאפשר אחיזה טובה בחניכיים. הברגים מחליפים את תפקיד שורש השן, כאשר הם מוברגים לעצם רצוי לחכות זמן מה עד שהעצם מתאחה סביב השתל ובכך נוצרת לנו אחיזה מלאה. על הברגים יש גם הברגה חיצונית המאפשרת לנו לקבע את השן המלאכותית על גבי השתל. קיימים מספר סוגים של שתלים דנטליים, הסוגים באים לתת מענה לצרכים שונים של המטופל כמו מטופלים ללא עצם לסת, מטופלים עם עצם דלה, מטופלים שרוצים השתלה של כל השיניים ביום אחד, רגישויות מסוימות ועוד. על אף מגוון הסוגים של שתלים דנטליים יש לשים לב לדבר חשוב, הדגש הקריטי הוא לוודא כי השתלים מאושרים על ידי משרד הבריאות.

שתלים דנטליים סוגים בישראל

בארץ תמצאו חמישה סוגים שונים של שתלים דנטליים, במקומות מסוימים ניתן למצוא אף יותר אך אלו חמשת הפופולריים: Zimmer, ARDS Implants, A.B, Paragon ואלפא ביו. מלבד לכך ניתן למצוא גם שתלים אחרים בארץ אך הם הפופולריים. ההבדל בין הסוגים השונים בא לידי ביטוי בגודל, במבנה, בהתאמה למבנה השן ועוד. ההתאמה של סוג השתל הדנטלי הוא בהתאם למצבו של המטופל, טרם הטיפול לא ניתן להמליץ באמת על סוג מסוים. בחירת השתל נעשית בהתאם גם לתקציבו של המטופל, המחירים משתנים בין השתלים, המחירים הם החל מ-1,500 ש"ח ברוב המקרים, שתלים תוצרת ישראל עשויים להיות יקרים יותר ולהתחיל מכ-2,200 ש"ח. רפואת השיניים בישראל עובדת עם שלושה אזורים שונים: שתלים ישראלים, שתלים אירופאים ותשלים אמריקאיים. ברוב המקרים הרופא ימליץ על שתלים אמריקאיים ואם תקציבו של המטופל מתאים לכך, גם שתלים ישראלים. 

  • שתלי דיסק – שתלי דיסק הם שתלים חדשים יחסית, שתלים אלו מעניקים מענה למטופלים אשר זקוקים להשתלה אך סובלים מעצם דלה או אובדן עצם לסת מוחלט. השתלים הם שתלים שטוחים, כיום יש שתי חברות המוכרות שתלי דיסק. 
  • שתלים קצרים – שתלים קצרים הם שתלים מתאימים למי שיש לו עצם לסת דלה. המטרה היא למזער את הפגיעה בעצם ללא צורך בהשתלת עצם לסת. גם מטופל שיש לו עצם לסת דלה יוכל לעבור השתלה ללא שום צורך בניתוח כירורגי נוסף. אורך השתלים עומד על כ-5 מ"מ (כמחצית מאורכו של שתל רגיל). שתלים קצרים הם שתלים עבים יותר ודרוש ניסיון רב כדי לבצע פעולות השתלה עם שתלים קצרים.
  • שתלי מיני – שתלי מיני הם שתלים חדשים המאפשרים להתחיל בפעולת השתלים באופן מיידי לאחר העקירה ללא זמן איחוי. השיטה הזאת חוסכת למטופל זמן המתנה רב של תקופת החלמה, כמו כן השיטה חסכונית. 
  • שתלים זיגומטיים – שתלים זיגומטיים הם שתלים ארוכים המתאימים להשתלה על הלסת העליונה בלבד. שתלים אלו נועדו למי שסובל מאובדן עצם ואינו יכול לבצע השתלה ללא ניתוח השתלה עצם או הרמת סינוסים. למעשה שתלים אלו מוברגים לתוך עצמות הלחי, הם ארוכים משמעותית משתלים רגילים ואורכם נע בין 35 מ"מ ועד כ-60 מ"מ.
  • שתלי צילינדר – אלו הם השתלים הסטנדרטיים, השתלים המוברגים באמצעות בורג שיש לו שתי הברגות, הברגה תחתונה והברגה עליונה. שתלי צילינדר הם הסטנדרט לשתלים רגילים, הם יכולים להתאים למגוון טכניקות.

קראו עוד: שתלים דנטליים ושיקום הפה

שתלים דנטליים סוגים – בחירת הרופא המנתח

כאשר אתם מעוניינים לבצע השתלה לצורך קוסמטי או רפואי, חשוב לוודא מיהו הרופא המומחה שעומד לנתח אתכם. בחלק מהמקרים בהם השתלים מבוצעים בהרדמה מלאה יש חובה ברופא מרדים בזמן הניתוח – חשוב לוודא שזה התהליך הקיים במרפאה. החשיבות בבחירת המנתח בא להגן על המטופל מפני שתלים שאינם עומדים בתקן של משרד הבריאות, שהשתלים הם באיכות גבוהה וכמובן, שיש לרופא המנתח את הידע המלא לביצוע הניתוח. לצערנו, בשוק קיימים הרבה רופאים המגדירים את עצמם כמנתחים מיומנים אך ההכשרה שלהם דלה ובספק חוקית בארץ. יש לבצע השתלות רק במרפאות המוכרות על ידי משרד הבריאות, וויתור על שלב זה יכול להוביל לפגיעה בשיניים, תופעות לוואי וסיבוכים במהלך הניתוח. 

שתלים דנטליים סוגים -תקופת החלמה

תקופת ההחלמה יכולה לנוע בין כמה ימים בודדים ועד לכמה חודשים עד לחזרה לשגרה. תקופת ההחלמה נקבעת בגלל סוג השתלים הדנטליים וטכניקת ההשתלה. כיום ישנן טכניקות מתקדמות המאפשרות לכם לקבל השתלה מלאה ביום העקירה ולחזור לפעילות תוך שבועות בודדים. חזרה לשגרה מלאה כוללת לעיסה בעומס רגיל, אכילת מזונות חמים, אכילת מזונות מוצקים ועוד. 

תקופת ההחלמה היא תקופה בה השתל נקלט ולכן צריך לשמור על היגיינת הפה ולהימנע מכל מה שהרופא מציין בפניכם, גם אם מדובר על עישון. הסיבה לכך שתקופת ההחלמה היא כל כך רגישה היא מכיוון שבתקופה הזאת השתל נקלט, יש לכם עצם חדש שנקלט בתוך מבנה הגוף ולרוב הגוף ירצה לדחות דברים כאלה. הפה הוא מקום עם הרבה סיכויים לזיהומים, אנחנו נושמים, אוכלים, מעשנים, מתנשקים, כל אלו יכולים להוביל לזיהומים ולכן יש נהלים ברורים לאחר השתלת שיניים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!