שתלים דנטליים ושיקום הפה

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים דנטליים ושיקום הפהשתלים דנטליים ושיקום הפה הוא תהליך שלרוב מגיע ביחד, קיימות היום אלטרנטיבות בשוק כדי להימנע משיקום הפה במקרה בו אין צורך. עם זאת, לאחר תהליך השתלת שיניים יש לעבור את תקופת ההחלמה שגם כוללת בתוכה תהליך של שיקום הפה. המידע הרלוונטי הוא נגיש למטופל ועל אף שלרוב יקבל את כל ההוראות מטעם הרופא חשוב שגם הוא יכיר בתהליך אליו הוא נכנס.

 

שתלים דנטליים ושיקום הפה – מה זה?

שיקום פה ולסת הוא תחום העוסק בפגיעות חמורות של הפה והלסת, תחום זה מאפשר למטופל לחזור לשגרה מבחינה אסתטית ופונקציונלית. יש מקרים שונים בהם שתלים דנטליים ושיקום הפה הם חובה, כמו לאחר תאונה, פציעה, מחלה או במקרים אונקולוגיים. המטרה של שיקום פה הוא לשקם מצב בו קיים פגע בפה או בלסת, הטיפול ניתן בכל תחום הפה והלסת כמו עצמות הגולגולת, פגיעות עצבים, בלוטות רוק ועוד. יש להבדיל בין פגיעות שנוצרו עקב פגיעה ומקרים של מום מולד. בעיות כרוניות נפוצות המחייבות את המטופל להגיע לשיקום הפה והלסת הם מקרים של חולשת שרירים, מומים מולדים, פגמים אנטומיים, פגיעה עצבית, עצמות לסת דלה וכן גם פגיעה בתפקוד תקין של השריר.

איך שיקום הפה קשור לשתלים דנטליים? 

שתלים דנטליים ושיקום הפה חופפים אחד לשני. שיקום הפה מגיע לפני השתלים ובמקרים מסוימים גם לאחר הניתוח. שיקום הפה הוא ההכנה המקדימה לשתלים במקרה של תאונה או כל מקרה אחר בו נדרש לבצע שינוי במבנה העצמות, בין אם מדובר על הרמת סינוסים, השלמת עצם לסת ועוד. לאחר הטיפול השיקומי ניתן יהיה לבצע התקנה של שתלים דנטליים בהתאם לטכניקה המתאימה למבנה של המטופל. קיימות טכניקות שונות אשר יכולות במקרים מסוימים גם למנוע מהמטופל לבצע ניתוחים כירורגיים לצורך השלמת העצם הדלה, כמו שתלים דנטליים זיגומטיים, שתלים קצרים, All on 4 ועוד. 

תהליך התקנת שתל דנטלי מתבצע רק לאחר בדיקת CT מקיפה בה הרופא יכול להתאים את הטיפול למבנה הלסת. הטיפול המסורתי כולל עקירה של שורש השן הפגועה, התקנה של בורג טיטניום שהוא למעשה יהווה תחליף לשורש השן הטבעית. הבורג הוא בעל שתי הברגות, עילית ותחתונה. לאחר התקנת השתל יש להמתין מספר חודשים עד לקליטה מלאה של השתל סביב העצם ולאחר מכן ניתן יהיה להתקין את השן המלאכותית על גבי השתל. חשוב לוודא שיש קליטה מלאה של השן ואין דחייה. כדי למנוע דחייה יש לשמור על התנהלות תקינה והיגיינית, יש לצחצח שיניים בעדינות ולא באזור הפגוע, יש להימנע מעישון, צריכת אלכוהול, אכילת מאכלים חמים ומוצקים ועוד. 

 

פיזיותרפיה

מה הקשר בין פיזיותרפיה לשיקום הפה והשתלת שיניים? תהליך השתלת שיניים הוא תהליך כירורגי הטומן בתוכו פעולות אשר מחייבות את המטופל לחזור לשגרה לאחריו. מבעד לטיפול תרופתי שניתן לאחר השתלת שיניים ובמהלך שיקום הפה רצוי גם לשלב טיפולי פיזיותרפיה. טיפולים אלו נועדו כדי לשפר את השימוש בשריר ולהשיב את היכולות התפקודיות של הפה והלסת. כמות הטיפולים הנדרשת לאחר טיפול כירורגי בפה ובלסת משתנה בהתאם לסוג הניתוח וגילו של המטופל. פיזיותרפיה הוא טיפול הניתן במרפאות, אך מבעד לכך יש להיעזר בתרגול ביתי אשר מונחה על ידי מטפל הפיזיותרפיה. 

 

שתלים דנטליים ושיקום הפה לאחר תאונה

תהליך של התקנת שתלים דנטליים ושיקום הפה מתרחש עקב מספר גורמים, אחד הגורמים הנפוצים הוא לאחר תאונה. לצערנו תאונות קורות במקומות רבים, החל מתאונת עבודה ועד לתאונת דרכים. כדי שיוכל המטופל לחזור לשגרה ולחיות בצורה בה הוא חי, לאחר פגיעה בלסת ובפה יש לבצע הליכים כירורגיים להשבת היכולת התפקודית של הפה והלסת. פגיעות קשות כוללות איחוי שברים, שחזור מבנים אנטומיים, שימוש כלי דם, שימור עצבים. במקרים רבים ניתן יהיה לשקם את הפה והלסת ולאחר מכן לבצע התקנה של שתלים דנטליים כדי שהמטופל יוכל ללעוס כמו שצריך והמראה האסתטי של הפה יישמר. 

 

שתלים דנטליים ושיקום הפה עקב מחלה

מטופלים רבים מגיעים לשיקום הפה לאחר שעברו טיפולים כימותרפיים, עקב אותם טיפולים חלו פגיעות בפה ובלסת באופן קל עד קשה. כחלק משיקום הפה הרופא מבצע טיפול באובדן העצם, טיפול בבלוטות הרוק ושחזור רקמות. מבעד לכך, קיימים עוד טיפולים המיועדים לחולים אשר מבנה הלסת שלהם נפגע ובכך גם היכולות הבסיסיות שלהם. במקרים נדירים של סרטן הפה נדרש להתחיל בכריתה של הגידול, רק לאחר ביצוע הליך הכריתה ניתן יהיה לבצע שיקום של הפה והלסת. 

שתלים דנטליים ושיקום הפה – אסתטיקה

במקרים מסוימים אין למעשה פגיעה מהותית במבנה השן והלסת, הטיפול נעשה לא עקב תאונה או מחלה, אלא מהצורך של אותו מטופל לשינוי אסתטי במבנה. טיפולים אלו ייעודיים עבור מטופלים הסובלים מתזוזה גרמית, בעיות אנטומיות, עצמות פנים לא סימטריות, מבנה הלסת אינו מאוזן ועוד. תהליך זה דורש מהרופא להתמחות בתחום זה, לבצע בדיקות CT ולבחון את גורמי הסיכון. לא כל מטופל כשיר לעבור הליך כירורגי כזה, אלא רק מטופלים שמבחינה רפואית נמצאו כשירים ובריאים לכך. יש השלכות גם לגילו של המטופל, האם המטופל יכול לעבור הרדמה כללית או לא ועוד.

 

פגישת ייעוץ

בכל תהליך יש להגיע לפגישת ייעוץ טרם קבלת החלטות, על המטופל להבין בדיוק למה הוא נכנס. יש מקרים בהם אין מנוס משיקום הפה והתקנת שתלים דנטליים, במיוחד כאשר מדובר על תאונה או מחלה. התהליך עשוי להתפרס על גבי כמה חודשים, תלוי בחומרת המצב של המטופל. פגישת הייעוץ היא פגישה קריטית למטופל ולמטפל, יש להניח על השולחן את מבנה התהליך ואת התוצאה הסופית אליה הצדדים מייחלים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!