שתלים בשיניים תהליך

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים בשיניים תהליךשתלים דנטליים אלו הם שתלים שמטרתם להחזיר למטופל את יכולת הלעיסה, שמירה על אסתטיות החיוך וחזרה לשגרה מלאה. מדובר על שתלים מלאכותיים שמתפקדים בצורה דומה לשיניים טבעיות, השתלים אינם ניתן להסרה בשליפה כמו שיניים תותבות ומעניקות למטופל את חייו בחזרה באופן מהיר – בהתאם לטיפול המבוקש. קיימים סוגים שונים של תהליכי השתלת שיניים, התהליך גם משפיע על המחיר אותו תשלמו וגם על תקופת השיקום. 

 

שתלים בשיניים תהליך – למה צריך את זה?

שתלים בשיניים נועדו להעניק פתרון עקב פציעה, מחלה או כל גורם אחר אשר גורם לאובדן השיניים. כמו כן, ישנם מטופלים אשר מסירים את השיניים הטבעיות לצורך השתלת שתלים עקב דיבורי לקוי או גורמים שמובילים לאי נוחות. השתלת שיניים יכולה להיות תהליך של השתלה בודדת, מספר שיניים או השתלה מלאה. אם כך, התהליך מתבצע משתי סיבות, האחת היא אסתטית והשנייה היא בריאותית.

 

מהם שתלים?

תהליך השתלת שיניים בבסיסו עובד בצורה הבאה: השתל הדנטלי מוחדר בניתוח לעצם הלסת באמצעות בורג המשמש לקיבוע. השתלים נועדו כדי להעניק למטופל הרגשה של שן טבעית, ללא צורך בהסרת השיניים או חשש מכך שהשיניים עשויות ליפול כמו בשיניים תותבות. השתלים הם אינם שתלים זמניים, אלא שתלים לצמיתות. עלות השתלת שתלים משתנה בהתאם לסוג הטיפול ובהתאם להכשרתו של הרופא המבצע. רוב השיטות הן בהרדמה מקומית, חלק מהשיטות יכולות להתפרס על גבי מספר חודשים ואילו בחלק אחר ניתן יהיה לקבל את השיניים החדשות כבר מיד לאחר הטיפול.

סוגי השתלות שיניים – שתלים בשיניים תהליך

עבור שתלים בשיניים תהליך המשתנה בהתאם לסוג השתלת השיניים. קיימות שיטות שונות להשתלת שיניים: השתלת שיניים מסורתית, השתלת שיניים בשיטת all on 4, השתלת שיניים בזאלית, השתלת שיניים ביום אחד ועוד. בחלק מהמקרים יש צורך גם בניתוח הלסת אם העצם שם חלשה ודוחה את השתל. ריכזנו עבורכם פירוט מעודכן לגבי כל אחת מהשיטות:

  • השיטה המסורתית – בשיטה המסורתית ישנם שני שלבים, השלב הראשון הוא החדרת השתל ללסת, השלב השני הוא לאחר קליטת השתל. בשלב השני מעמיס את מבנה השיניים החסרות על השתל באמצעות גשרים או כתרים. משך זמן ההמתנה נע בין שלושה חודשים עד שישה חודשים, במהלך הזמן הזה המטופל יעזר בשן זמנית.
  • שיטת All on 4 – היתרון של השיטה הזאת הוא שהמטופל יכול לבצע השתלה מיד לאחר העקירה של השן הפגומה. בשיטה זו הרופא משתיל 4-6 שיניים על גבי שתל אחד באותו זמן, שיטה זו נקראת כך עקב ארבעת השלבים להשתלת השן וכמו כן, גם על בסיס התקנת השיניים על גבי שתל אחד. שיטה זו נחשבה לשיטה מהירה, יעילה ונטולת כאבים ממשוכים בדומה לשיטה המסורתית.
  • השתלת שיניים בזאלית – לא כל מטופל יכול לעבור השתלת שיניים בשיטות שציינו, דרוש אבחון רפואי טרם קביעת הטכניקה להשתלה. שיטת שיניים בזאלית נותנת מענה למי שאינו כשיר לבצע את הטיפולים שציינו. בשיטה זו מבריגים את הבורג ישירות לעצם הלסת ובכך השתלים המפוזרים מבטיחים פיזור עומס בצורה שווה, התוצאות מעולות ומעניקות מראה אסתטי. 
  • השתלת שיניים ביום אחד – שיטה זו נחשבת למבין השיטות הפופולריות ביותר, בעיקר עקב שמה. אם אתם מעוניינים לסיים את התהליך כמה שיותר מהר, השיטה הזאת עבורכם. לא כל אחד יכול לעבור את השיטה הזאת, אלא רק אנשים שיש להם די כמות עצם בלסת, אם התשובה היא חיובית ניתן להתחיל בתהליך. אם התשובה היא שלילית, יש צורך בהשתלת עצם מלאכותית שתקופת ההחלמה היא כשמונה חודשים עד שניתן יהיה לבצע את ההשתלה. השתלים המחליפים את השיניים המקוריות הינם שתלים בעלי מראה טבעי (לבחירת המטופל), השימוש בשיניים דומה לשיניים טבעיות וזהו למעשה הטיפול המומלץ ביותר, עם זאת הוא גם יקר יותר.

 

שתלים בשיניים תהליך – מה קורה לפני?

לפני שמתחילים בתהליך ההשתלה על המטופל להגיע לאבחון מקצועי אצל הרופא המטפל. הרופא בוחן את המקרה, את הלסת וכמובן שולח את המטופל לצילומי שיניים ולסת. על הרופא המטפל לבדוק את כשירות המטופל לבצע השתלת שיניים. כאשר המטופל סובל מסוכרת או כל מחלה אחרת שעלולה לגרום לסיכון, הרופא צריך למצוא אלטרנטיבה למטופל. לא כל אחד מתאים לבצע שתל דנטלי, הרופא חייב לשלוח את המטופל לצילומי CT כדי לוודא שעצם הלסת די חזקה כדי לבצע את הטיפול. במקרה בו בוצע השתל על גבי עצם לסת שאינה די רחבה וחזקה, השתל עלול ליפול. במקרים רבים הרופא ימליץ לכם לבצע השתלת עצם לסת, זהו תהליך כירורגי מורכב אשר דורש בדרך כלל המתנה של שמונה חודשים על לאיחוי מלא של האזור.

שתלים בשיניים תהליך – מה קורה אחרי ההשתלה?

לאחר ההשתלה על הרופא להעניק הוראות ברורות למושתל כיצד להתנהל בימים הקרובים כדי שקליטת השתל תעשה בצורה טובה. לאחר הטיפול עצמו יש לנשוך ספוגית גזה לצורך עצירת הדימום לפחות במשך 20 דקות. יש להימנע מאכילה ושתייה לאחר העקירה כדי לא לזהם את המקום, במקרה בו יש חובה לשתות עקב נטילת תרופה ניתן לשתות כמות מים קטנה. לאחר הניתוח יש להימנע מאכילת מזון מוצק, מזון חם, שתיית אלכוהול, עישון – כל הפעולות האלו מפריעות לתהליך הריפוי של הפצע. לרוב יהיו לכם עודפי רוק גם לאחר הניתוח וגם בימים אחרי, אין לירוק במשך 24 שעות לאחר הניתוח, פעולה זו מעודדת דימום מהאזור המושתל.  בנוסף, הימנעו מפעילות גופנית, שטיפות פה, וצחצוח שיניים באזור העקירה. יש להיוועץ עם הרופא המטפל בכל מקרה של דימום, נפיחות וכאבים חריגים באזור.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!