שתלים בשיניים החלמה

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שתלים בשיניים החלמהעבור שתלים בשיניים החלמה שיכולה לעבור לכם בצורה חלקה או קשה, ישנם המון גורמים המשפיעים על התהליך. כל אדם שנכנס לתהליך זה, בין אם מרצון ובין אם לא חייב להבין שהסבלנות היא מה שתקבע את אופי התהליך. זירוז תהליך בצורות לא תקניות עשויות לפגוע בתהליך. 

 

מהם שתלים בשיניים?

שתלים בשיניים הם מונח כולל למגוון סוגי השתלות המגיעים לתוצאה שאמורה להיות זהה פחות או יותר. שתלים בשיניים הוא תהליך כירורגי המתבצע עקב אובדן השן עקב תאונה, מחלה או לצרכים אסתטיים. קיימים סוגים שונים של שתלים בשיניים: שתלי דיסק, שתלים זיגומטיים, שתלי צילינדר, שתלי מיני, שתלים קצרים והרשימה עוד ארוכה. השתלים מיובאים מאירופה, ארה"ב וישראל. עם זאת, הבחירה הנכונה היא בשתלים המיוצרים בארה"ב, הם לרוב יהיו איכותיים וזולים מאשר שתלים ישראלים. שתלים אירופאיים נחשבים לשתלים טובים, אך פחות איכותיים. החומר ממנו עשוי השתל הוא לרוב יהיה טיטניום או זירקוניה. 

תהליך ההשתלה מבוצע לאחר בדיקת CT של הרופא המטפל, בחינת מצבו הרפואי של המטופל וגורמי סיכון שיכולים להוות קשיים בכל טכניקת השתלה. על הרופא לחדור לעצמות הלסת כדי להתקין שם את השתל, לאחר התקנת השתל יש להמתין עד לאיחוי של העצם סביב השתל ולאחר מכן ניתן לבצע את המשך התהליך. 

שתלים בשיניים החלמה – קליטת שתל

קליטת שתל הוא הדבר אליו כל רופא מייחל שיעבור בצורה חלקה ופשוטה. קליטת שן נעשית לאחר החדרת השתל לעצמות הלסת. למעשה מה שקורה בתהליך זה הוא יצירה של פצע מלאכותי בעצם, לחלל הזה המנתח מחדיר את השתל (בורג טיטניום). קיימים שתלים שאמורים להיות גם בעצמות הלחיים, שתלים שעליהם הרופא ממקם מספר שיניים ועוד. מרגע החדרת השתל תהליך הריפוי מתחיל באופן טבעי, ריפוי הפצע בעצם. לצורך קליטת השתל יש צורך שהשתל ייקלט בעצם – תהליך זה נקרא אוסאואינטגרציה. בתהליך זה תאי העצם מחדשים את עצמם מסביב לשתל.

 

שתלים בשיניים החלמה – כמה זמן זה לוקח?

לא ניתן לאמוד זמן מדויק של החלמה לאחר שתלים בשיניים משתי סיבות, האחת היא שזמן ההחלמה משתנה בהתאם לטכניקות ההשתלה השונות, הסיבה השניה היא שגם הגנטיקה תופסת פה קלף חשוב במשך זמן ההחלמה. ביום ההשתלה עצמו סביר להניח שלאחריו נחווה כאבים, לעיתים נפיחות אך מבעד לכך זמן ההחלמה עד לבניית הכתר עשויה לקחת יותר זמן. בדרך כלל הזמן של קליטת השתל לוקח בין שלושה חודשים לשישה חודשים, בטכניקות מסוימות ניתן להתקין כתרים זמניים עד לקליטת השתן (השתלת שיניים ביום אחד). הסיבה לכך שיש להמתין עד לקליטת השתל באופן מלא היא שללא קליטה מלאה לא תוכלו לחזור לשגרה, בכל לעיסה נוצר עומס על השן ועד שאין קליטה מוחלטת של השתל אנחנו לא נראה תוצאות. 

משך זמן הריפוי גם משתנה בהתאם להרגלים בריאותיים. לדוגמא, אדם אשר חורק את השיניים מפעיל יותר כוח על הפה, לכן אף רופא לא ייקח את הסיכון של זירוז התהליך עד להגעה של קליטה מלאה של השתל. מבעד לכך, אם אתם מעשנים אתם נמצאים בסבירות גבוהה יותר לעיכוב התהליך ובסיכויי קליטת השתל. לכן, מעשנים יאלצו להמתין זמן ממושך יותר. סוכרתיים גם הם נאלצים להמתין זמן רב יותר בשל סיכויי קליטת שתלים נמוכה יותר. למעשה, בדרך כלל דווקא בשתלים בודדים ייקח לנו זמן החלמה איטי יותר מאשר שיטות של השתלת שיניים מלאה, לדוגמא השתלת שיניים ביום אחד או טכניקת All on 4. 

 

שתלים בשיניים החלמה – זירוז ריפוי

האם ניתן לזרז את זמן ההחלמה עד לקליטת השתל? כיום יש שיטות לזירוז הריפוי וקליטת השתלים. תהליך זה נקרא PRF. תהליך זה הינו תהליך ביולוגי בו אנחנו לוקחים טרם ההשתלה דם ורידו, מסנכרנים את הדם בצנטריפוגה ומשתילים אותו בחזרה למקום ההשתלה. הזירוז מתבסס על טסיות אשר תורמות להליך הריפוי. בנוסף לכך, קיימת עוד שיטה המתבססת על שימוש בגלים אלקטרומגנטיים. בשיטה זו הרופא משחרר גלי לייזר לעצם סביב השתל לצורך זרוז הקלליטה – הזירוז יכול להגיע לכמחצית מהזמן הצפוי.

היום שאחרי

איך אתם אמורים להתנהל בזמן השיקום? תהליך ההחלמה צפוי להשתנות מאדם לאדם, חלק יחושו כאבים ואי נוחות ברמה גבוהה, ואילו אחרים יוכלו לקבל את תהליך ההחלמה בצורה די פשוטה וקלה. המשפיעים על תהליך ההחלמה תלויים במצבו הרפואי של המטופל, טכניקת השתלה ועוד. זמן ההחלמה עשוי לפגוע באורח חייו של המושתל, אך ככל שהזמן יעבור הוא יגיע לתוצאה אליה שאף. תהליך ההחלמה יכול לכלול בתוכו עזרים תרופתיים למיגור הכאב ושינוי באורח החיים, לפחות באופן זמני. במהלך ההחלמה עשוי המטופל לחוות דימומים, כאבים וחוסר נוחות כללי. בנוסף, בזמן ההחלמה רצוי להימנע מעישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית במאמץ גבוהה, להימנע ממזונות חמים וקשים. בתום התהליך הרופא המטפל ינחה אתכם בכל מה שמותר ואסור בהתאם לטיפול שלכם. אמנם התהליך אותו אתם עומדים לעבור או כבר נמצאים באמצע שלו עשוי להיות קשה, אך עם ההמתנה והסבלנות הנכונה התוצאה היא לצמיתות. זירוז התהליך בדרכים שלא ציינו יכולים להוביל לפגיעה ממושכת וצורך בשיקום הלסת. 

זמני ההחלמה עשויים להשתנות גם בהתאם לאם המטופל עבר תהליך של שיקום הפה, או רק השתלת שתלים. תהליך שיקום הפה יכול לכלול פעולות כירורגיות מורכבות אשר שם זמן ההחלמה הוא ממושך ורק לאחר ניתן יהיה להתחיל בתהליך השתלת השתלים. תהליך זה עשוי לכלול הרמת סינוסים, ניתוחים פלסטיים, הוספת עצם בלסת (עבור אובדן לסת או לסת דלה) ועוד. בחרו ברופא המתמחה בתחום, בדקו שהוא עובד עם חומרי הגלם באישור משרד הבריאות ובעל ההכשרה והניסיון המתאימים.  

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!