שיקום פה מלא

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שיקום פה מלאשיקום פה מלא נועד להביא את הפה למצב תקין, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. שיקום פה מלא מתבצע על ידי רופא שיניים מתאים והוא משלב טיפולים מסוגים שונים. על שיקום פה מלא נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו שיקום פה מלא?

שיקום פה מלא נועד להביא את הפה למצב תקין. למעשה מדובר במונח המתייחס לתהליכי בנייה מחדש או שחזור של השיניים. שיקום פה מלא הוא תהליך המתבצע על ידי רופא שיניים כללי או רופא שיניים שיקומי והוא משלב טיפולים מסוגים שונים ביניהם השתלת שיניים, כתרים, גשרים, טיפול בחניכיים ועוד. 

 

מתי נבצע שיקום פה מלא?

ישנם מקרים שונים וסיבות שונות המובילים לכך שיש צורך בשיקום פה מלא-

    • שיניים- במצבים בהם שיניים נשחקו כתוצאה מחשיפה למשקאות, מאכלים או סיגריות, במצבים בהם שיניים נפגעו בגלל עששת או טראומה כלשהי, במצבים בהם שיניים נשברו או ניזוקו מסיבות שונות יהיה צורך בשיקום פה מלא. המטרה תהיה לסדר את השיניים בצורה הרמונית, מבלי שיהיו חסרות שיניים ולהוביל לכך שהשיניים בפה יהיו בריאות, ללא שברים, עששת, דלקות ועוד. 
    • חניכיים- במצבים בהם סובלים רבות מדלקות חניכיים, במצבים בהם סובלים מנסיגת חניכיים, במצבים בהם יש הבדלי גבהים בקו החניכיים ועוד. המטרה היא להביא את החניכיים למצב תקין ובריא, ללא דלקות, ללא נסיגת חניכיים, ללא הבדלי גבהים בקן החניכיים וללא כיסי חניכיים. 
    • סגר הפה- במצבים בהם סגר הפה אינו תקין מבחינת גובה השיניים, במצבים בהם יש שחיקה או אובדן גובה, במצבים בהם הסגר אינו מאוזן. המטרה היא להביא את סגר הפה למצב תקין מבחינת הגובה, ללא שחיקה. סגר הפה יהיה מאוזן כאשר כל השיניים יהיו במגע. יש לשים לב שאין מגעים בכירים, כלומר, מגעים חזקים במיוחד על שן אחת או על שיניים בודדות. 
    • לסת- במצבים של כאבי לסת, במצבים של כאבי שרירים באזור הלסת, במצבים של כאבי ראש הנובעים כתוצאה מכך. המטרה תהיה למנוע את הכאבים ולהביא את הלסת לסגירה נכונה, מבלי חריקות שיניים ומנשכים לא בריאים. 
    • אסתטיקה- כפי שציינו קודם, שיקום פה מלא נוגע גם לאסתטיקה של הפה. כלומר במצב בו צבע השיניים אינו אחיד, או שיש חוסר בשיניים או מרווחים בשיניים. המטרה תהיה להביא את הפה לנראות אסתטית, כאשר ההתמקדות תהיה בעיקר בקדמת הפה בלסת העליונה. כאן ישמרו על שיניים נקיות ואסתטיות, ללא הבדלי צבע, ללא חוסר בשיניים, ללא שיניים לא מסודרות וללא מרווחים. כמו כן, לא יהיו סתימות גדולות ובולטות, כתרים לקויים או חשיפת חניכיים. 

שיקום פה מלא- התאמת טיפולים

כפי שהבנו, שיקום פה מלא נוגע לטיפולים שונים הנדרשים בעקבות סיבות שונות. לכן, חשוב מאוד לאבחן את המטופל ולבצע בדיקות מקיפות על מנת להתאים את הטיפולים המומלצים לטיפול בבעיות שלו באופן ספציפי. אבחון לצורך התאמת הטיפולים כולל מספר בדיקות יסודיות-

  • שיניים- כפי שהבנו, חלק נכבד מטיפולי שיקום פה מלא נובעים בעקבות בעיות בשיניים. לכן יש לבדוק את השיניים בדיקות מקיפות. בדיקות אלה יכללו זיהוי וסימון של עששת או ריקבון בשיניים, זיהוי של מצבי שחיקת שיניים, סדקים בשיניים, בעיות שורש, תזוזות שיניים, שיניים ארוכות/ קצרות ועוד. 
  • חניכיים- חשוב מאוד לאבחן את מצב החניכיים ולהתאים להן את הטיפול הנדרש. יהיו מקרים בהם הטיפולים הנדרשים יהיו אינטנסיביים. טיפולי חניכיים עלולים להיות גם השתלת עצם או טיפולים שנועדו לתת מענה למצבים של חוסר ברקמות חניכיים, מחלות חניכיים שונות, צפיפות עצם לא תקינה או היווצרות של כיסים בחניכיים. 
  • לסת וסגר הפה- כפי שציינו קודם, יכולים להיות מצבים בהם נשיכת הלסת אינה יציבה והיא עלולה לגרום לכאבים רבים. בסופו של דבר, סגירה לא תקינה תוביל לבלאי של השיניים. לכן יש לאבחן האם הבעיות בשיניים נובעות מסגירה לא תקינה או האם המטופל סובל מכאבים כתוצאה מכך, לפני שמחליטים על הטיפול המתאים. טיפולי השיקום יכולים לכלול שחזורי פה, יישור שיניים או סידור של המנשך. 

 

שיקום פה מלא- מה משך הטיפולשיקום פה מלא- מה משך הטיפול?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר ויש גורמים שונים הישפיעו על משך הטיפול. יש להבין כי השאיפה היא לקצר את הטיפול ככל הניתן, על מנת לא להתיש את המטופל ולגרום לו לבזבז זמן רב.

על מנת לקצר את משך הטיפול, יש לקבוע תורים ארוכים בהם ניתן להתקדם עם הטיפולים כמה שיותר. כך חוסכים במספר התורים וחוסכים למטופל זמן של נסיעות למרפאה לתורים רבים. 

כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות קטנות, המרוכזות ברבעון אחד של הפה, ניתן לבצע את כולן ברצף. אך כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות רבות המתפרשות על מספר אזורים בפה, יש להשתמש בהרדמה כללית או טשטוש על מנת לבצע את כולן ברצף. יש לקחת בחשבון כי במקרה כזה חייב להיות מרדים מומחה בחדר הניתוח, מה שייקר את המחיר. 

כאשר רוצים לבצע שיקום פה מלא ביום אחד יש לטפל בשיטת All on 4. שיטת All on 4 מתאימה למקרים בהם הלסת מחוסרת שיניים או כאשר כל השיניים מיועדות לעקירה. בשיטה זו מבצעים הרדמה כללית ובאותו היום משתילים את השיניים ומבצעים גשר זמני.  המטופל מגיע בבוקר, מורדם ומנותח, ולקראת הערב יוצא מהמרפאה עם גשר זמני. לאחר חצי שנה יחליפו את הגשר הזמני בגשר קבוע. שיטה זו קיימת כבר כ-25 שנים והיא הצליחה לטפל כבר באלפי מטופלים בצורה יעילה ומוצלחת. כך מדובר ביום אחד והטיפול הסתיים. אין צורך להגיע מספר פעמים למרפאה, לסבול נסיעות בפקקים, לחפש חניה, לסבול הרדמות רבות, ניתוחים שונים, שיקומים שונים או כל דבר אחר. ניתוח אחד, הרדמה אחת, טיפול אחד ובסופו המטופל מתעורר עם פה חדש. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!