שיקום פה ולסת

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שיקום פה ולסת הוא תחום רפואי בו מטפלים בפגיעות חמורות של הפה והלסת. על ידי הטיפול ניתן להשיב את הפה והלסת למצב תקין הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. שיקום פה ולסת מתבצע במגוון מקרים שונים כמו לאחר תאונה, לאחר פציעה, בעקבות מחלה, במקרים אונקולוגיים ועוד. מהו שיקום פה ולסת? על כך נרחיב במאמר הבא.

שיקום פה ולסת המלצות- מה זה אומר?

שיקום פה ולסת הוא תחום בו מטפלים במקרים חמורים בהם הפה או הלסת נפגעו. במסגרת הטיפול ניתן לטפל בפגיעות שונות בעצמות הגולגולת והלסת, בפגיעות של העצבים, בפגיעות של בלוטות הרוק ועוד. שיקום פה ולסת מתבצע במקרים של חבלה בראש או בצוואר, במקרים של מומים מולדים או פגמים אנטומיים שונים, כמו כן הטיפול מאפשר השבת תפקוד לאברים שנפגעו כרונית.

שיקום פה ולסת המלצות- מצבים כרוניים

אנשים רבים סובלים מפגיעות תפקודיות שונות בעקבות בעיות כרוניות. במקרים אלה יהיה צורך בשיקום פה ולסת. בעיות לדוגמא הן- שחיקת מפרק הלסת, חולשת שרירים, פגיעה עצבית ועוד. פגיעות אלה עלולות לגרום לכאבים חזקים ולהשפיע על התפקוד התקין של הפה והלסת, כמו לדוגמא להקשות במהלך אכילה.
במצבים אלה, ניתן לבצע טיפול על ידי סדים שונים שמקלים על הכאב. כמו כן ניתן לשלב טיפולי פיזיותרפיה שמשפרים את השימוש בשרירים, ומאפשרים להשיב יכולות תפקודיות של הפה והלסת.
יש לקחת בחשבון שטיפול במצבים כרוניים יכלול מספר פגשים שונים עם מומחים שונים ויצריך גם תרגול ביתי.

שיקום פה ולסת המלצות- טיפול כירורגי

ישנם מקרים בהם אנשים נפגעים בפה ובלסת פגיעה גרמית קשה. אלה יכולות להיות פגיעות כתוצאה מתאונת דרכים, חבלה, או פגיעות נוספות. הפגיעה בלסת גורמת לפגם תפקודי שמונע את התפקוד הראוי בלסת.
טיפול בפגיעות כאלה מצריך התערבות כירורגית שתאפשר איחוי של השברים, שחזור מבנים אנטומיים ושימור כלי דם ועצבים. בזכות הטיפול הכירורגי יהיה ניתן להחזיר למטופלים את התפקוד התקין של הלסת ולשפר להם את איכות החיים שנפגעה.

שיקום פה ולסת המלצות- חולים אונקולוגיים

יש חולים אונקולוגיים שעברו טיפולים כימותרפיים ונפגעו בפה ובלסת באופן קשה. שיקום פה ולסת מתאים גם עבור חולים כאלה. במקרים אלה, יש לבצע שיקום שכולל שחזור של הרקמות הפגועות, טיפול בעצם האובדת וטיפול בבלוטות רוק. במקרים של סרטן הפה, תידרש תחילה כריתה של הגידול ורק לאחריה שיקום של הפה והלסת.
הטיפול מאפשר להחזיר את החולים לשגרה במהירות ולספק להם החלמה יעילה.

שיקום פה ולסת המלצות- טיפולים אסתטיים

יש מצבים בהם יש צורך בשיקום פה ולסת מבחינה אסתטית. טיפולים אלה ניתנים עבור אנשים שסובלים ממצבים אסתטיים קשים מאוד כמו לדוגמא עצמות פנים לא סימטריות, תזוזה גרמית, בעיות אנטומיות שונות ועוד. אלה יכולה להיות פגמים מולדים, פגמים שהתפתחו במהלך השנים או פגמים שנגרמו בעקבות טראומה כלשהי כמו תאונה או חבלה.
על מנת לטפל בבעיות אסתטיות יש לבצע טיפול כירורגי. במהלך הטיפול יש לסדר את עצמות הפה והלסת עד לקבלת שיפור אסתטי. בדרך כלל הטיפול משלב גם רופאי שיניים וגם פלסטיקאים שמטפלים בעור ותורמים להצלחת הטיפול האסתטי.

שיקום פה ולסת המלצות- התאמת הטיפול

על מנת לבצע שיקום פה ולסת יש קודם כל לאבחן את המטופל ולבדוק איזו שיטת טיפול מתאימה לו. האבחון כולל בדיקות מקיפות אשר בזכותן יהיה ניתן להתאים למטופל את הטיפולים המומלצים לבעיות שלו. אבחון המטופל כולל מספר בדיקות-
בדיקה של השיניים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות לשיניים. הבדיקות יכללו זיהוי וסימון של עששת או ריקבון, זיהוי של מצבי שחיקת שיניים, סדקים בשיניים, בעיות שורש, תזוזות שיניים, שיניים בהבדלי גבהים ועוד.

בדיקה של החניכיים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות גם לחניכיים על מנת להתאים להן את הטיפול הנדרש. הבדיקות יכללו בדיקה של מחלות שיניים שונות, נסיגת חניכיים, צפיפות עצם לא תקינה, היווצרות של כיסי חניכיים ועוד.
בדיקה של הלסת ושל סגר הפה- במהלך האבחון יש לבדוק באופן מקיף את הלסת ואת סגר הפה, לשם כך יש לבדוק האם הבעיות בשיניים נובעות מסגירה לא תקינה או האם המטופל סובל מכאבים כתוצאה מכך. טיפולי השיקום יכולים לכלול שחזורי פה, יישור שיניים או סידור של המנשך.

שיקום פה ולסת המלצות- משך הטיפול

שיקום פה ולסת הוא טיפול בנעשה במצבים שונים ולכן גורמים שונים ישפיעו על משך הטיפול. השאיפה תהיה לבצע את הטיפול בזמן המהיר ביותר שניתן. לכן, בדרך כלל ייקבעו תורים ארוכים בהם יהיה ניתן להספיק כמה שיותר. כך המטופל יצטרך פחות תורים ויוכל לקבל מענה במהרה.
כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות קטנות, המרוכזות ברבעון אחד של הפה, יתאפשר לבצע את כל הפרוצדורות הללו ברצף. אך במקרים בהם נדרשות פרוצדורות כירורגיות רבות באזורים שונים של הפה יהיה צורך בחלוקה שלהן על גבי מספר טיפולים או בטיפול ארוך בו יהיה שימוש בהרדמה כללית או טשטוש. במקרים כאלה הנוכחות של מרדים מומחה בחדר הטיפול היא חובה ולכן הטיפול יהיה יקר יותר.

יש שיטת טיפול המאפשרת שיקום פה ולסת ביום אחד. שיטה זו מצריכה יום טיפול שלם בו המטופל יגיע בבוקר וייצא בערב. בשיטה זו יש לבצע הרדמה כללית.
השימוש בשיטה זו מתבצע למעלה מ-25 שנים והוא אפשר טיפול יעיל ומוצלח באלפי מטופלים. עם השיטה הזו המטופל מגיע ליום טיפול אחד בו הטיפול מסתיים. בלי נסיעות מרובות למרפאה, בלי פקקים, בלי לחפש חניה ובלי לעבור החלמה שוב ושוב- הרדמה אחת, טיפול אחד ופה חדש.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!