שיקום הפה המלצות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שיקום הפה המלצותמאמר זה עוסק בשיקום הפה, החניכיים והשיניים. אמנם המאמר מכסה מידע מקיף, החל מהתהליכים ועד לטיפולי חניכיים ועוד, אבל חשוב לציין את החשיבות של ביקור במרפאת השיניים שלכם. לא משנה עד כמה המידע ברשת מקיף, על ייעוץ רפואי לעולם אסור לוותר. 

כיצד לדעת מתי הגיע הזמן לטיפול שיניים משקם? מהם היתרונות של טיפולי שיקום לשיניים? כיצד לשמור על בריאות הפה, כדי  לא להגיע למצב בו המטופל זקוק לשיקום שיניים? אם אתם שואלים את עצמכם את השאלות האלו, אתם אנשים שבריאות הפה שלהם חשובה להם. ומטבע הדברים, אתם כנראה מעוניינים לדעת מה כולל התהליך של שיקום שיניים. שיקום הפה עשוי לכלול כתרים דנטליים, טיפולי שורש, החזרת שכבת האמייל של השיניים ועוד. 

מדוע שיקום פה מבוצע במטופל ומה כוללת ההחלמה?

שיקום הפה והשיניים הוא תהליך שנעשה על מנת להבטיח שהפה יהיה בריא. תהליך זה יכול להיעשות על כל מי שעבר סוג של ניתוח פה, פציעה או טראומה. ישנם הליכים שונים המעורבים בתהליך שיקום זה, בהתאם לסוג הטיפול שהמטופל צריך לעבור. מטבע הדברים, תהליכי ההחלמה משתנים מטיפול לטיפול. 

בין אם מדברים על טיפול שיניים מסוג כזה או אחר, בד"כ השלב הראשון בתהליך ההחלמה הוא לוודא שכל הדימום פסק ולאחר מכן יש לנקות את הפצע עם חומרים הניתנים ע"י הרופא (או תמיסות מלח לעיתים). השלב הבא בדרך כלל יהיה מריחת משחה אנטיביוטית על הפצע, שתעזור למנוע זיהומים כלשהם להופיע. לאחר שזה נעשה, בחלק מהמקרים יגיע הזמן של המטופל לשנות תזונה ולאכול אוכל רך במשך תקופה מוגדרת, עד שהפה ירפא לחלוטין. 

סוגי טיפולי שיניים לשיקום הפה 

הרבה אנשים לא יודעים על בריאות החניכיים שלהם וכמה זה חשוב לבריאות הפה שלהם ובריאותם הכללית. בסופו של דבר, אפשר להגיד ששיקום הפה והשיניים הוא תהליך של החזרת בריאות הפה למטופל. זהו תהליך אשר מסייע בהתמודדות עם הכאב ואי הנוחות, תוך שיפור איכות החיים של המטופלים. 

תהליך שיקום השיניים מתחיל בבדיקת הפה, השיניים והחניכיים של המטופל. לאחר מכן רופא השיניים ירשום למטופל כל טיפול הכרחי. זה עשוי לכלול כל דבר, החל מהסתימות ועד עקירות, כתרים או שתלים – תלוי במה שצריך. עבור חלק מהאנשים שחסרות להם שיניים, שיניים תותבות יכולות לשמש כפתרון מהיר. שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות המותאמות על קו החניכיים כדי להחליף שיניים חסרות או אפילו רק שן אחת.

תהליך שיקום הפה מתחיל בייעוץ רפואי ואבחון מדויק 

במובנים רבים, שיקום שיניים הוא תהליך של החזרת בריאות הפה ותפקוד הפה למטופל שחווה פגיעה, חבלה או מחלה דנטלית. מטרת שיקום השיניים היא לשפר את איכות החיים של המטופל על ידי מענה לצרכיו, בין אם זה באמצעות שיקום, טיפול תותב או טיפול שורש, כתר ועוד. התהליך בדרך כלל מתחיל בהתייעצות עם רופא השיניים שלכם. ייעוץ זה יכלול הערכה ואבחון שיסייעו לקבוע איזו תוכנית טיפול מתאימה לכם ביותר. תוכנית הטיפול עשויה לכלול טיפול משקם, טיפול תותב, טיפול בכאב או כל שילוב ביניהם.

במקרים רבים, יהיה סיבות שונות לכך שאדם יהיה זקוק לשיקום הפה והשיניים. חלק מהסיבות כוללות מחלת חניכיים, עששת או טראומה באזור הפה. ישנם טיפולים רבים ושונים שניתן לעשות כדי לעזור לאדם בשיקום הפה והשיניים, כאשר השלב הראשון בתהליך הוא לקבוע מהי הבעיה. לאחר שהרופאים קבעו מה הבעיה, הם יבדקו תוכנית טיפול שיכולה לעזור לתקן אותה. תוכנית הטיפול תהיה תלויה מה גורם לבעיה ועד כמה היא חמורה.

אילו טיפולי שיניים מומלצים לשיקום שינייםאילו טיפולי שיניים מומלצים לשיקום שיניים?

טיפולי שיניים מומלצים לשיקום שיניים על מנת להחזיר את הצורה והתפקוד הטבעיים של השיניים. הטיפולים משתנים ממילוי פשוט ועד לכתר מורכב או טיפול שורש, תלוי במקרה של המטופלים. ישנם שלושה סוגים כלליים של טיפולי שיניים, כאשר הראשון כולל טיפול משקם. זהו סוג הטיפול הנפוץ ביותר והוא משקם שיניים שנחלשו או נפגעו עקב ריקבון או פציעה. זה יכול לכלול סתימות, כתרים, גשרים, תותבות, שתלים ועוד. 

בנוסף לטיפול המשקם, קיים גם טיפול אסתטי, כאשר זהו הליך קוסמטי המשפר את המראה אך אינו מטפל בבעיות הבסיסיות כמו ריקבון או פציעה. הוא כולל הלבנת שיניים, הלבנת כתמים משיניים, עיצוב מחדש של שיניים בעזרת פלטה או ציפוי והסרת שיני בינה. כמו כן, קיים גם תחום שלם של שתלות שיניים, כאשר הליך זה משמש כשאין חוסר בשיניים, איבוד שיניים, איבוד עצם ועוד. הליך זה נעשה כאשר נותרו מספיק שיניים בפיו של המטופל כדי שיוכלו לתמוך בשתל.

טיפולי שיניים נוספים – שיקום הפה המלצות

בין טיפולי השיניים השונים שנועדו לסייע בשיקום הפה, קיימים גם כתרים דנטליים, כאשר תפקידם לכסות ולהגן על שן שניזוקה או נרקבה. במקרים מסוימים הכתר ישמש גם כבסיס לגשר או תותבת בפה. בין אם מדברים על הליך זה או אחר בתחום שיקום הפה, שיקום שיניים הוא תהליך של החלפת מבנה שיניים שאבד, שנהרס או ניזוק כתוצאה מעששת, שחיקה או טראומה.

ואמנם סתימות בדרך כלל לא כרוכות בהליך של שיקום הפה, אך הן כן משמשות לתיקון מבנה שיניים שנפגע עקב ריקבון או טראומה. הן יכולות להיות עשויות מחומר מילוי מרוכב (בצבע שן) או אמלגם (מתכת). לרוב, אין להשתמש בסתימות אמלגם בשיניים האחוריות מכיוון שהן עלולות לגרום בסופו של דבר לבעיות לעיסה ובליעה.

טיפים למציאת מרפאת שיניים מומלצת לשיקום הפה

לא תמיד קל למצוא את מרפאת השיניים המתאימה לשיקום הפה. בתור התחלה, עליכם למצוא מרפאה שתוכל להעניק לכם את הטיפול והסיוע הנדרשים. אבל בנוסף, זו צריכה להיות מרפאה שתהיה קרובה לבית או למקום העבודה שלכם. במרפאה צריך להיות גם צוות של רופאי שיניים מוסמכים המיומנים בכל היבטי שיקום הפה, לרבות טיפולי שורש, כתרים דנטליים, השתלות שיניים וכל סיוע שתצטרכו. 

לאחר שמצאתם מרפאת שיניים מתאימה, חשוב לדעת למה לצפות לפני הפנייה לפגישה עם רופא השיניים. בין היתר, אתם צריכים לדעת אילו שאלות לשאול ואת סוג המידע שרופא השיניים יחפש במהלך ההערכה שלכם. כאשר אתם מרגישים בנוח עם הדברים האלה וההליכים הצפויים לכם, אז זה הזמן שלכם לקבוע תור לרופא השיניים ולהתחיל במסע לקראת שיקום הפה. בסופו של דבר, המטרה של טיפולים אלו היא להחזיר את החיוך לפני המטופלים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!