שיקום הפה ביום אחד

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


שיקום הפה הוא טיפול שבו ניתן לשקם את השיניים, החניכיים או הלסת. הטיפול מאפשר להביא את הפה למצב אסתטי ופונקציונלי תקין. אחת השאלות המרכזיות של מטופלים שצריכים לעבור שיקום פה הוא כמה זמן הטיפול לוקח. למעשה, ניתן לבצע שיקום הפה ביום אחד בלבד, אך לא בכל מצב. מה זה אומר וכיצד זה מתבצע? המאמר הבא הוא בשבילכם.

שיקום הפה ביום אחד- מה הטיפול כולל?

כפי שציינו, שיקום הפה הוא טיפול בו ניתן לשקם את השיניים, החניכיים או הלסת הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. מדובר במונח המתייחס לתהליכי בנייה מחדש או שחזור של אזורים פגועים בפה, כאשר במרכזם השיניים. שיקום הפה מתבצע על ידי רופא שיניים כללי או רופא שיניים שיקומי. בטיפול זה משולבים טיפול שונים כמו השתלת שיניים, כתרים, גשרים, טיפול בחניכיים ועוד.

שיקום הפה ביום אחד- מתי יהיה בכך צורך?

שיקום הפה הוא טיפול שמתבצע במקרים שונים ובעקבות סיבות שונות- 

שיניים

שיקום הפה נעשה במקרים בהם השיניים פגועות ולא מתפקדות כראוי. יכול להיות שהשיניים נשחקו בעקבות תזונה, או עישון, או שהשיניים נפגעו או ניזוקו בעקבות תאונה, טראומה, מחלה כלשהי ועוד. במקרים אלה, יהיה צורך בביצוע שיקום הפה על מנת לסדר את השיניים. בזכות הטיפול השיניים בפה יהיו בריאות, ללא שברים, ללא דלקות, ללא עששת ולא יהיו חסרות שיניים בפה.

 חניכיים

אנשים רבים סובלים מבעיות חניכיים שונות כמו דלקות חניכיים, נסיגת חניכיים, הבדלי גבהים בקו החניכיים ועוד. במצבים בהם יש בעיות חניכיים, יש להביא את החניכיים למצב בריא ותקין. בזכות שיקום הפה החניכיים יהיו בריאות, ללא דלקות, ללא נסיגה, ללא הבדלי גבהים וללא כיסי חניכיים.

סגר הפה

סגר הפה נמצא במצב מאוזן כאשר כל השיניים נמצאות במגע. ישנם מקרים בהם סגר הפה לא תקין מסיבות שונות כמו הבדלים בגובה השיניים, שחיקת השיניים, אובדן גובה, סגר לא מאוזן ועוד. על ידי שיקום הפה ניתן להביא את סגר הפה למצב תקין, ללא שחיקה וללא הבדלי גובה. חשוב לשים לב שאין מגעים חזקים במיוחד על גבי שן אחת או על שיניים בודדות.

לסת

שיקום הפה נעשה גם עבור הלסת. במצבים בהם יש כאבי לסת, כאבי שרירים באזור הלסת, כאבי הראש בעקבות הלסת ועוד. על ידי שיקום הפה יהיה ניתן למנוע את הכאבים באזור ולהביא את הלסת לסגירה נכונה, בלי חריקות שיניים או מנשכים לא בריאים.

אסתטיקה

שיקום הפה הוא טיפול שמבוצע גם מבחינה אסתטית. במצבים בהם יש חוסר בשיניים, מרווחים בשיניים או צבע השיניים אינו אחיד ניתן לבצע שיקום הפה. על ידי הטיפול יהיה ניתן להביא את הפה לנראות אסתטית, כאשר בדרך כלל ההתמקדות תהיה בלסת העליונה ובקדמת הפה. בזכות הטיפול השיניים יהיו נקיות ואסתטיות, ללא הבדלי צבע, ללא חוסר בשיניים וללא מרווחים.

שיקום הפה ביום אחד- כמה זמן זה לוקח?

שיקום הפה הוא טיפול בנעשה במצבים שונים ולכן גורמים שונים ישפיעו על משך הטיפול. השאיפה תהיה לבצע את הטיפול בזמן המהיר ביותר שניתן. לכן, בדרך כלל ייקבעו תורים ארוכים בהם יהיה ניתן להספיק כמה שיותר. כך המטופל יצטרך פחות תורים ויוכל לקבל מענה במהרה.

כאשר מדובר בפרוצדורות כירורגיות קטנות, המרוכזות ברבעון אחד של הפה, יתאפשר לבצע את כל הפרוצדורות הללו ברצף. אך במקרים בהם נדרשות פרוצדורות כירורגיות רבות באזורים שונים של הפה יהיה צורך בחלוקה שלהן על גבי מספר טיפולים או בטיפול ארוך בו יהיה שימוש בהרדמה כללית או טשטוש. במקרים כאלה הנוכחות של מרדים מומחה בחדר הטיפול היא חובה ולכן הטיפול יהיה יקר יותר.

שיקום הפה ביום אחד- מתי זה מתאפשר?

על מנת לבצע שיקום פה ביום אחד יש לטפל בשיטת All on 4. שיטה זו מתאפשרת רק במקרים בהם הלסת מחוסרת שיניים, הפה מחוסר שיניים או כאשר כל השיניים מיועדות לעקירה מסיבות שונות. כיצד זה עובד?

שיטת All on 4, מצריכה יום טיפול שלם בו המטופל יגיע בבוקר וייצא בערב. בשיטה זו יש לבצע הרדמה כללית. במהלך הטיפול, הרופא ישתיל שתלים דנטליים בפה של המטופל ויבצע גשר זמני. לאחר כחצי שנה, הגשר הזמני יוחלף בגשר קבוע.

השימוש בשיטה זו מתבצע למעלה מ-25 שנים והוא אפשר טיפול יעיל ומוצלח באלפי מטופלים. עם השיטה הזו המטופל מגיע ליום טיפול אחד בו הטיפול מסתיים. בלי נסיעות מרובות למרפאה, בלי פקקים, בלי לחפש חניה ובלי לעבור החלמה שוב ושוב- הרדמה אחת, טיפול אחד ופה חדש.

שיקום הפה ביום אחד- אבחון

על מנת לבצע שיקום פה ביום אחד יש לאבחן את המטופל ולבדוק האם שיטת הטיפול מתאימה לו. האבחון כולל בדיקות מקיפות אשר בזכותן יהיה ניתן להתאים למטופל את הטיפולים המומלצים לבעיות שלו. אבחון המטופל כולל מספר בדיקות-

בדיקה של השיניים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות לשיניים. הבדיקות יכללו זיהוי וסימון של עששת או ריקבון, זיהוי של מצבי שחיקת שיניים, סדקים בשיניים, בעיות שורש, תזוזות שיניים, שיניים בהבדלי גבהים ועוד.

בדיקה של החניכיים- במהלך האבחון יתבצעו בדיקות מקיפות גם לחניכיים על מנת להתאים להן את הטיפול הנדרש. הבדיקות יכללו בדיקה של מחלות שיניים שונות, נסיגת חניכיים, צפיפות עצם לא תקינה, היווצרות של כיסי חניכיים ועוד.

בדיקה של הלסת ושל סגר הפה- במהלך האבחון יש לבדוק באופן מקיף את הלסת ואת סגר הפה, לשם כך יש לבדוק האם הבעיות בשיניים נובעות מסגירה לא תקינה או האם המטופל סובל מכאבים כתוצאה מכך. טיפולי השיקום יכולים לכלול שחזורי פה, יישור שיניים או סידור של המנשך.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!