שיניים תותבות לקשישים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


כאשר מתבגרים, מגיע גיל בו השיניים מתחילות לנשור. במצב כזה ניתן להשתמש בשיניים תותבות לקשישים. שיניים תותבות לקשישים מגיעות במגוון אפשרויות כמו תותבת חלקית, תותבת שלמה או תותבת שנתמכת בשתלים. על שיניים תותבות לקשישים נרחיב במאמר הבא.

שיניים תותבות לקשישים- תותבת חלקית

במקרים בהם הקשיש יהיה עם חוסר שיניים חלקי או במקרים בהם לא תהיה אפשרות לבצע גשר קבוע על גבי השיניים או על גבי שתלים דנטליים, יהיה ניתן לבצע תותבת חלקית נשלפת. התותבת החלקית תוסיף לחלל הפה את השן או השיניים החסרות לו.

תותבת חלקית עשויה שלד מתכת. השלד ייאחז על השיניים בעזרת ווים ומשענות ויקשר בין שני צידי הלסת, גם במצב בו חוסר השיניים הוא חד צדדי. באזורים בהם חסרות שיניים, השלד בבסיס עם שיניים מחומר פלסטי. השיניים הללו יהיו תואמת לשיניים שבפה מבחינת צבע ונראות. כמו כן, לשלד תהיה תוספת של רכס בצבע חניכיים ורודות.

את התותבת החלקית מייצרים בתהליך הכולל שלבים שונים במרפאה ובמעבדה.

שיניים תותבת לקשישים- תותבת שלמה

כאשר כל השיניים בלסת חסרות, יהיה צורך להשתמש בתותבת שלמה. תותבת שלמה תהיה עשויה מחומר פלסטי והיא תשלים את כל השיניים החסרות. כמו כן התותבת השלמה תשלים גם את עצם הלסת שנספגה בעקבות איבוד השיניים. בזכות התותבת השלמה הקשיש יוכל לחזור לנגוס וללעוס. כמו כן התותבת מעניקה תמיכה לרקמות הפנים, משפרת את המראה ומאפשרת לדבר ולחייך בחופשיות.

יש לקחת בחשבון שלתותבת שלמה תהיה יכולת אחיזה לקויה, נטייה לתזוזות ואף ניתוק ממקומה במהלך פעולות כמו אכילה או דיבור.

מדוע עצם הלסת נספגת?

כאשר מאבדים את השיניים, הגוף מזהה שהשיניים לא קיימות ומפסיק להעביר לאזור מחוסר השיניים חומרי בנייה ביולוגיים. חומרי בנייה אלה דרושים לעצם הלסת. לכן, לאחר זמן מה בו הלסת לא מקבלת חומרי בנייה ביולוגיים נגרמת נסיגת עצם הלסת והלסת נספגת. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות כאחד.

שיניים תותבות לקשישים- סוגי תותבות שלמות

קיימים מספר סוגים של שיניים תותבות שלמות לקשישים- 

1.תותבת שלמה להוצאה עם בסיס מתכתי- תותבת עשויה ויטליום או כרום קובלט. תותבת זו היא התותבת השלמה הנפוצה ביותר והיא משמשת כתותבת ארוכת טווח. תותבת מסוג זה עשויה בסיס מתכתי, עליו שיניים ורכס עשוי פלסטיק.

2. תותבת שלמה להוצאה ללא מתכת- תותבת שלמה ללא מתכת היא תותבת העשויה חומרים מתקדמים וגמישים כמו ואלפלסט. היתרון המרכזי של תותבות אלה הוא גמישות ומראה מאחר שבתותבת זו הווים האוחזים את השיניים הם בצבע השן או בצבע החניכיים. כתוצאה מכך ניתן לשפר את האסתטיקה ואין שימוש במתכת.

3. תותבת שלמה נשלפת מאקריל- תותבת שלמה נשלפת מאקריל היא תותבת העשויה חומר אקרילי. לעתים יהיה חיזוק של סרט מתכתי בתותבת. תותבת כזו משמשת בדרך כלל כתותבת זמנית לקראת ביצוע שתלים דנטליים.

תותבת שלמה מיידית- תותבת שלמה מיידית גם היא עשויה חומר אקרילי. תותבת זו משמשת פתרון מהיר להשלמת שיניים. התותבת מהווה פתרון מהיר וזמני לקראת עקירת שיניים ועד להשתלה.

שיניים תותבות לקשישים- תותבות נתמכות בשתלים

כפי שציינו, לתותבת שלמה יש חיסרון שבא לידי ביטוי בחוסר יכולת אחיזה תקין. לכן, על מנת להתמודד עם הבעיה הזו ניתן להשתמש בתותבת שנתמכת בשתלים. ההליך מתאים למצבים בהם כל השיניים בלסת חסרות. בהליך זה מותקנים בין שניים לארבעה שתלים בשתי הלסתות. מטרתם של השתלים היא לעגן את התותבת למקומה. בזכות עיגון התותבת לשתלים, ניתן למנוע מצבים של תזוזה מהמקום בעת ביצוע פעולות שונות. טיפול זה נחשב לטיפול פשוט יחסית ובמקרים מסוימים ניתן לבצע את ההליך בפעולה כירורגית אחת.

שיניים תותבות לקשישים- השתלת שיניים

מלבד לשיניים תותבות לקשישים, כיום ניתן לבצע השתלת שיניים. השתלת שיניים היא טיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפול המובילים. השתלת שיניים למעשה מחליפה את הצורך בשיניים תותבות. בהשתלת שיניים למעשה משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. תפקידם של השתלים הדנטליים הוא להחליף את השיניים הטבעיות. כאשר מבצעים השתלת שיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם ויחבר אותם ללסת. על ידי הטיפול, מראה הפה יהיה טבעי ותתאפשר לעיסה של מזון קשה.

השתלת שיניים מתבצעת בדרך כלל תחת הרדמה מקומית. ברוב המקרים המטופל יוכל לחזור לביתו כבר באותו היום בו התבצעה ההשתלה. קיימים מקרים המצריכים השתלת שיניים תחת הרדמה כללית כמו מחלות קשות, פחד מטיפולי שיניים ועוד. במקרים אלה ניתן לשלב טיפולי שיניים נוספים, במידה שיש צורך, תחת אותה הרדמה. על ידי כך ניתן להפחית את מספר הביקורים למרפאת השיניים. עם זאת יש לקחת בחשבון שלא בכל מרפאה ניתן לבצע הרדמה כללית וחשוב שיהיה את הציוד המתאים ואת הצוות הרפואי המתאים כולל מרדים מומחה.

ישנם מצבים מסוימים בהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים. אלה יכולים להיות מצבים בהם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם באופן קיצוני, מחלות כלליות או במצבים בהם המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם. במקרים אלה יהיה צורך להסתפק בשיניים תותבות.

שיניים תותבות לקשישים- שתל דנטלי

שתל דנטלי הוא שן מלאכותית המושתלת בתהליך השתלת שיניים. הצורך בשתלים נובע ממספר סיבות שונות. חשוב שהשתלת השיניים תרגיש, תתפקד ותראה כמו שן טבעית.

השתלים הדנטליים מאפשרים לשמור על הפה במראה אסתטי והם שומרים את המבנה הכללי של הפה. השתלים הדנטליים בדרך כלל יותקנו בקו החניכיים על מנת לשמור על המבנה הכללי של הפה. השתלים מראים ומתפקדים ממש כמו שיניים טבעיות.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!