רשלנות רפואית במקרים של השתלות שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלות שינייםרבים לא יודעים זאת, אבל טיפולי שיניים נמצאים במקום גבוה יחסית בטבלת הטיפולים שבעקבותיהם מוגשות תביעות בגין רשלנות רפואית.

על אף שמדובר על טיפולים פשוטים יחסית לטיפולים מורכבים יותר כמו למשל ניתוחי מעקפים או ניתוחים להשתלות מפרקים, עדיין מדובר על טיפולים פולשניים שיכולים לגרום לנזק רב למטופלים. ר

אייה לכך ניתן למצוא במאות התביעות שמוגשות מדי שנה בגין מקרים של רשלנות רפואית שהתרחשו במהלך טיפול להשתלת שיניים.

כיצד רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בהשתלת שיניים?

האם היתה זאת רשלנות רפואית? בדיקה ראשונית חינם – לחצו כאן

קצרה היריעה מלפרט אודות כל המקרים בגינם הוגשו תביעות של רשלנות רפואית בהשתלות שיניים כיוון שמדובר על מגוון רחב ביותר של מקרים. עם זאת, חשוב להזכיר את המקרים הבאים להלן:

  • אי קבלת הסכמה מדעת – במקרים לא מעטים הטיפול בוצע במטופלים מבלי שקיבלו לפני הטיפול את כל המידע הרלוונטי ומבלי שנתנו את הסכמתם בכתב לעבור את התהליך. בין היתר מדובר על מטופלים שסבלו מנזק כתוצאה מסיבוך רפואי שכלל לא היו מודעים לכך שייתכן שיתרחש משום שלא הוסבר להם אודותיו על ידי הרופא המטפל.
  • טיפולים שלא לצורך – מדהים לגלות אבל לאורך העשורים האחרונים בוצעו לא מעט טיפולים של השתלות שיניים שלא לצורך וזאת על מנת לגבות תשלום נוסף מהמטופל.
  • פגיעה בעצב – בחמישה מקרים שאירעו בעשור האחרון במהלך הטיפול נגרם נזק לעצב של המטופל. ישנו מגוון רחב של עצבים חשובים באזור הלסת שפגיעה בהם יכולה להותיר את החולה עם שיתוק באזור הפנים.
  • זיהום חמור – דוגמא נוספת למקרה שיכול להוביל לתביעה בגין רשלנות רפואית הוא זיהום שהתרחש במהלך טיפול ההשתלה.

כיצד ניתן להוכיח כי אכן התקיים יסוד הרשלנות בטיפול להשתלת שיניים?

על מנת לזכות בתביעה, צריך להוכיח תחילה כי כל רופא סביר אחר היה נוהג אחרת מהאופן שבו נהג הרופא הנתבע. לאחר מכן יש להוכיח כי אכן נגרם למטופל נזק ולאמוד את מידת החומרה שלו ולבסוף יש להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק.

לצורך כך יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית של רופא מומחה. בחוות הדעת הרפואית צריך הרופא המומחה שתחום ההתמחות שלו ייגע באופן ישיר לתחום השתלות השיניים, לספק מידע בנוגע להליך המקובל, להסביר מדוע לטענתו הרופא המטפל חרג מהפרוטוקולים המקובלים ולפרט אודות הנזק הרלוונטי שנגרם בגין הטיפול הרשלני.

הצעד הראשון שיש לעשות כשעולה החשד לרשלנות רפואית

הצעד הראשון שיש לעשות כאשר עולה החשד כי התקיים יסוד הרשלנות הרפואית בהשתלות שיניים הוא לאסוף את כל הניירת הרפואית הרלוונטית למקרה. בין היתר יש לאסוף את כל צילומי השיניים שצולמו לפני ואחרי הטיפול, לאתר את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים למקרה ועוד.

לאחר מכן יש ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין שמתמחה בתחום התביעות בגין רשלנות רפואית ושמכיר את החוק מלפנים ומאחור.

במהלך פגישת הייעוץ עורך הדין יעבור על פרטי המקרה באופן יסודי, יעריך את סיכויי הניצחון של התביעה הספציפית ובמידה ויחליט כי ישנו אכן טעם להגיש תביעה משפטית, ידאג לקשר בין התובע לבין רופא מומחה לצורך כתיבת חוות דעת רפואית.

האם כל מקרה שבו נגרם נזק בטיפול להשתלת שיניים מקורו ברשלנות?

חשוב להבין כי כל פעולה רפואית כרוכה בנטילת סיכון מסוים ובהחלט לא כל נזק הוא תוצאה של רשלנות. זוהי הסיבה בגינה ישנו צורך לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין לפני שממהרים לקבוע כי מקור הנזק ברשלנות. מידע נוסף על רשלנות רפואית באתר blinds.org.il

==> לחצו כאן לבדיקת מקרי רשלנות רפואית ויעוץ ראשוני

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!