רשלנות רפואית – אמצעי זהירות

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


בישראל, מקרים רבים של רשלנות רפואית, המתרחשת בתחומי רפואה שונים. חשוב לדעת כי נקיטת אמצעי זהירות, יכולה למנוע חלק ניכר מן המקרים של רשלנות רפואית. בחירה זהירה של הרופא המטפל היא הצעד הראשון שלכם, בדרך להימנע מרשלנות רפואית. נסו לקבל המלצות, לפני בחירת הרופא ואם אינכם מרוצים מן היחס או הטיפול שהנכם מקבלים, עברו לרופא אחר!

וודאו כי הרופא אליו פניתם, הוא מומחה לבעיות הרפואיות מהן אתם סובלים ובעל ניסיון מתאים. חוות דעת שנייה היא חובה! תביעות רבות של רשלנות רפואית היו נחסכות לו הנפגע היה פונה לרופא אחר, לחוות דעת נוספת.

לא למהר אם לא חייבים! כל פרוצדורה רפואית, דורשת מכם לאסוף את כל המידע הדרוש, לבדוק האם ישנן חלופות רפואיות ולהתכונן נפשית להליך הרפואי. לפיכך, אם אין המדובר בטיפול רפואי דחוף, אל תמהרו. קחו את הזמן לבדוק, להבין, לקבל את כל האינפורמציה וכך, תעשו החלטה שקולה ובריאה.

למאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית – https://www.carelessness.co.il/.

 

בחירה זהירה של הרופא המטפל

מומחיותו ומקצועיותו של הרופא שלכם, היא קריטית לשם קבלת טיפול רפואי טוב. בחירה זהירה של הרופא, יכולה אפוא, למנוע רשלנות רפואית ולשמור על בריאותכם:

  1. מומחה רפואי: בדקו כי הרופא אליו אתם פונים, הוא מומחה לבעיה הרפואית המטרידה אתכם.
  2. המלצה: כדאי מאוד לקבל המלצות ממטופלים, על רופא מקצועי וסבלני.
  3. לעבור לרופא אחר: אינכם מרוצים מן הטיפול הרפואי? עברו לרופא אחר. לעיתים, אי שביעות הרצון שלכם, מעידה על חוסר מקצועיות / יסודיות של הרופא ועלולה להוביל לרשלנות בטיפול.

 

חוות דעת שנייה היא חובה!

קבלת חוות דעת רפואית נוספת, צריכה להיות עניין של חובה עבורכם! בין אם מדובר בהליך רפואי זול או יקר, פשוט או מורכב, תמיד כדאי לקבל חוות דעת נוספת, אשר תאפשר לכם להיות בטוחים יותר ולהימנע מרשלנות רפואית. פניתם לרופא נוסף ואבחנתו זהה לחוות הדעת הראשונה, תוכלו לישון בשקט. במקרים בהם, ישנה מחלוקת רצינית בין הרופאים, לגבי אופן הטיפול, המשיכו לחוות דעת נוספת אחת לפחות, על מנת שתדעו כיצד לפעול.

לעיתים קרובות תגלו כי רופא אחר, יכול להציע לכם אלטרנטיבות לטיפול ואלו יאפשרו לכם, לעשות בחירה מדעת, שקולה יותר. שימו לב – כדאי לברר גם אודות המרכז הרפואי, בו תעברו את הטיפול!

קחו את הזמן!

הנטייה הישראלית למהר, עלולה לגרום למקרה של רשלנות רפואית. חלק מאמצעי הזהירות דורשים מאתנו להאט את הקצב מסבירה עו"ד מיקי חשמונאי.

כל עוד אין המדובר בטיפול רפואי בהול, קחו את הזמן! בדקו, שאלו שאלות ובררו אודות חלופות שונות לטיפול. תוכלו לקבל מידע רפואי רב באינטרנט ולהכין שאלות, לקראת המפגש עם הרופא. כמו כן, תוכלו לפנות לפורום הרפואיים ברשת ולהפנות שם שאלה למנהל הפורום. נסו לאתר קרוב משפחה, מכר או חבר, אשר עבר את הטיפול שהנכם צריכים לעבור והתרשמו ממנו על החוויה, הרופאים והמרכז הרפואי בו התבצעה הפרוצדורה.

נקיטת אמצעי זהירות פשוטים, יכולה למנוע מקרים רבים של רשלנות רפואית. לפני שאתם מקבלים החלטה רפואית, בדקו אם נקטתם בכל אמצעי הזהירות על מנת להימנע מרשלנות רפואית.

 

רשלנות בלידה ובהריון

אחד המקרים בהם נדרשת זהירות רבה בקביעת הטיפול הרפואי הוא מקרה של הריון. כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, עלולה להתעורר סוגיה המכונה "הולדה בעוולה", כלומר, כאשר אישה בהריון לא קבלה לכאורה טיפול רפואי הולם, לרבות עריכת בדיקות לאיתור מומים בילוד, ואשר כתוצאה מרשלנות רפואית בהריון זו, נמנע מאותה אישה לבחור בחירה מושכלת באם להמשיך בהריון לאור המומים בעובר. על כן, רצוי להקפיד ולהתעניין במגוון הבדיקות הקיימות עבור נשים בהריון והתייעצות עם מספר רופאים.

 

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

גם בטיפולי שיניים עשויים לקרות מקרים של רשלנות רפואית שיניים. גם כאן, רצוי לוודא כי הרופא המטפל הינו מומחה בתחום בו נדרש הטיפול. על רופא השיניים להעניק למטופל את המידע הרפואי אודות הטיפול המוצע, לרבות אלטרנטיבות לטיפול, תופעות לוואי ותוצאות צפויות לטיפול. אם הטיפול אינו הכרחי, גם זאת על הרופא לציין. לבסוף, גם בטיפולי שיניים רצוי לקבל חוות דעת נוספת.

 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!