סוגי שתלים לשיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


סוגי שתלים לשינייםיש מגוון טכניקות להשתלת שתלים, אבל הפעם רצינו לדבר דווקא על סוגי השתלים. יש חשיבות מאוד גדולה בין התאמת טכניקת הביצוע לבין סוג השתל. המגוון הרחב של השתלים עשוי  לבלבל אתכם, אבל יש דבר חשוב מאוד שאתם חייבים לוודא והוא שאכן השתלים הוא באישור משרד הבריאות. ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם חייבים לדעת לפני שאתם פונים למרפאה לשיקום הפה. 

 

מהם סוגי השתלים לשיניים?

קיימים סוגים שונים של שתלי שיניים המיועדים כל אחד בהתאם למטופל, תקציבו וטכניקת הביצוע. הבחירה נעשית בהתאמה עם המטופל על ידי הרופא המנתח. מוטב לציין, כאשר הניתוח כולל הרדמה מלאה חובת הביצוע היא בליווי רופא מרדים במשך כל זמן הניתוח. ריכזנו לפניכם את סוגי השתלים המיועדים לסוגי ההשתלות השונות:

  • שתלי מיני – שתלי מיני הינם שתלים המיועדים לביצוע השתל מיד לאחר העקירה, לא נדרש להמתין לזמן האיחוי. היתרון של שיטה זו מתבסס גם על שיטת השתלה ביום אחד, השתלה מהירה שחוסכת זמן רב למטופל.
  • שתלים זיגומטיים – שתלים זיגומטיים הם שתלים ארוכים הנעים בטווח של 35 מ"מ ועד 60 מ"מ, לצורך ההשוואה שתלים סטנדרטיים יגיעו לאורך של 10 מ"מ. שתלים אלו מיועדים לאדם שעצמות הלסת שלו דלילות ולכן הרופא מחויב לבצע את ההשתלה באזור המתאים. לרוב שתלים אלו יהיו מיועדים לעצמות התחתנות ועצמות הלחי. הדרישה של שתלים זיגומטיים מחייבת את הרופא המנתח להיות עם ניסיון בתחום זה מכיוון שיש לשמור על זווית מתאימה לכתרים.
  • שתלי צילינדר – אלו הם השתלים המוכרים והסטנדרטיים, אורכם מגיע לכ-10 מ"מ. שתלי צילינדר הם בעלי שתי הברגות, האחת תחתונה והשנייה עליונה. ההברגה העליונה מיועדת לכתר, ניתן להתאים שתלי צילינדר למגוון רחב של טכניקות השתלה. עם זאת, נדרש המטופל להמתין מספר חודשים עד לקליטה מלאה של השתל טרם הטיפול האחרון. 
  • שתלים קצרים – שתלים קצרים מיועדים למי שסובל מעצם דלה ואינו יכול לבצע השתלת שתלי צילינדר. היתרון הוא שהמטופל שעובר את הטיפול הזה יכול לחסוך לעצמו הוצאות כספיות וזמן החלמה רב, ההשתלה באה לכפות על עצם דלילה ולא מצריך ניתוח של הוספת עצם לעצמות הלסת. לא כל מטופל כשיר לעבור את הטיפול הזה ולכן יש לבצע צילומי CT בהם יבחן הרופא את עובי ורוחב עצמות הלסת.
  • שתלי דיסק – שתלי דיסק הינם שתלים המיועדים למי שסובל מעצם דלה ואף אובדן מלא של עצמות הלס. השתלים הם שטוחים וההתקנה הנעשית היא רוחבית, כיום קיימות 2 חברות המתמחות בייצור שתלי דיסק. השתלת שתלי דיסק היא יחסית נדירה, אך אחוזי ההצלחה שלה גבוהים. 

סוגי שתלים לשיניים: מתי יש צורך בהשתלת שיניים?

השתלות שיניים הפכו לפתרון לבעיות רפואיות ופתרונות לשמירה על אסתטיקת הפה באופן מהיר ויעיל. קיימות היום שיטות שונות אשר מאפשרות לכם לחזור לשגרה תוך פרק זמן קצר. חלק מההשתלות נעשות על ידי הרדמה מלאה, חלקן בהרדמה חלקית. המענה נדרש כאשר אדם חובה אובדן שן ואינו מעוניין בפתרונות המוצעים בשוק כמו שיניים תותבות. השתלת שיניים מאפשרת לכם לחזור לשגרה, להיות ולהרגיש כפי שהרגשתם טרם אובדן השן. המטרה היא לא להגיע למצב הזה מבחינה רפואית ולכן, חשוב לפגוש את רופא השיניים אחת לשנה לפחות לצורך ביקורת השן. כמו כן, שמירה על היגיינת השן היא קריטית כדי לא להגיע למצב של איבוד שן. מבעד לכך, רבים פונים להשתלות שיניים כיוון שהם מחפשים אלטרנטיבה לגשר, ציפוי וכתרים. השתלת שיניים נעשית ביום אחד באמצעות טכניקות מתקדמות ולכן, אפשר לקבל את החיוך המושלם תוך פרק זמן קצר ובזמן החלמה קצר. 

מצבים המחייבים השתלת שן הוא מצבים שבדרך כלל הם מצבים בריאותיים, עם זאת לעיתים נמנע מהמטופל לבצע את התהליך עקב בעיות רפואיות או גיל. השתלות שיניים מומלץ החל מגיל 17, מתחת לגיל 17 לא מומלץ לבצע השתלות להשלמת שיניים חסרות. במקרה בו המטופל סובל מחוסר בשן ואינו מוכן לקבל טיפולים אלטרנטיביים כמו שיניים תותבות אז יצטרך לפנות להשתלת שיניים באמצעות הטכניקות השונות כמו: השתלת שיניים מסורתית, השתלת שיניים ביום אחד, All on 4, השתלת שיניים בלייזר ועוד. 

 

סוגי שתלים לשיניים: מהם הדגשים לתקן השתל?

שתלים דנטליים מחויבים לעמוד בהגדרות של משרד הבריאות, קיימים סוגים שונים של שתלים המיובאים מארה"ב, אירופה ובייצור מקומי. השתלים האמריקאים והישראלים הם השתלים הנפוצים והאיכותיים ביותר, כאשר עלות שתל ישראלי יהיה גבוה יותר ברוב המקרים מאשר שתל אמריקאי. על השתלים להיות שורש מלאכותי לשן, השתלים נבדלים בגודל, בחומר ובצורה. אורך ורוחב השתל הוא נקבע לאחר צילומי CT והתאמת הטיפול למושתל. חשוב לוודא שהשתל די ארוך או רחב כדי לשמור על יציבותו בתוך העצם. השתל בסופו של דבר צריך לספוג את עומס הלעיסה כדי לתפקד כראוי. עם זאת, יש שתלים קצרים שמיועדים למי שסובל מעצם דלה, הרכבת שתלים קצרים נעשית על ידי נעילה סיבובית לתוך העצם. צורת השתן היא מעין קונוס וצילינדר, בורג. חומר השתל לרוב יהיה עשוי טיטניום אך במקרים שונים גם מחומר הנקרא זירקוניה. יש חשיבות לבחירת חומר שתל איכותי כדי שייספג בצורה מיטבית בתוך העצם, יש לוודא האם קיימות אלרגיות שונות לחומר.

מבחינת המטופל, המטופל יכול לבחור גם הוא את טכניקת ההשתלה בהתאם לכשירות שלו, וכמו כן גם את החומר ממנו עשוי השתל. הבחירה יכולה להתבסס על בסיס המלצות הרופא ועל בסיס התקציב שיש ברשותו. עלות שתל בודד יהיה החל מ-1,500 ש"ח ויכול גם להגיע לכ-4,000 ש"ח. 


חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!