מיתוסים נפוצים על השתלות שיניים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


מיתוסים על השתלות שינייםבעידן בו ניתן להגיע למידע אודות תהליכים רפואיים באינטרנט, קל מאוד ללכת לאיבוד כאשר למטופל אין את הידע המקצועי הדרוש לביצוע בחירה מושכלת מה שעלול להוביל לקבלת החלטות שגויות המתבססות על מידע לא מבוסס.

לכן חשוב לעשות סדר בדברים, לשלול מיתוסים שגויים ומטעים ולהציע מידע חיוני ומועיל. תהליך של השתלת שיניים מעורר שאלות רבות כגון מהי עמידותם?

מהם ההבדלים ביניהם ועוד וקבלת תשובות מקצועיות עשויה למנוע טעויות ולנפץ דעות קדומות ושגויות אשר עלולות להטעות את המתעניינים בתחום.

שיקום הפה

שיקום הפה חייב להתבסס על יסודות חזקים וישנה חשיבות רבה לאבחון נכון של הבעיה תוך בניית תכנית טיפולים בהתאמה אישית אשר תביא לתוצאה הטובה ביותר עבור המטופל.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לעקור מן השורש מספר מיתוסים אשר השתרשו בתודעה לבי השתלות שניים והצגת האמת העומדת מאחוריהם:

שתלים עמידים יותר משיניים

מטופלים רבים מאמינים כי שתלים מתפקדים טוב יותר משיניים וכי הם בעלי עמידות טובה יותר. ובכן שתלים אינם על טבעיים ומי שסובל מבעיות חניכיים עלול לפתח מחלת חניכיים גם סביב השתלים.

שתלים סובלים מעייפות החומר והם מורכבים מסגסוגת טיטניום, כתרים וברגים אשר עם השנים עשויים להישחק, להתרופף ולהיסדק.

שתלים אינם זקוקים לתחזוקה

הנחה שגויה היא ששתלים הם לכל החיים ומרגע שהסתיימה ההשתלה המטופלים סבורים כי ניתן להסיר כל דאגה בנוגע לתחזוקת השיניים. המציאות הינה אחרת ושתלים רגישים לשינויים המחוללים בפה שהוא איבר דינמי. במצבים שונים מופעל לחץ על השתלים העשוי לאורך הזמן לגרום לנזקים לשתל.

פה מלא שתלים מאבד תחושתיות ולכן גוברים הסיכויים לשבר מכני. תחזוקה שוטפת של השתלים כוללת בדיקה תקופתית אצל הרופא המטפל כדי לאתר פגיעות ולמנוע התפתחות דלקות.

השתל חשוב יותר מהכתר

השתלים מהווים חלק מתהליך כולל של שיקום הפה ואינם עומדים בפני עצמם רבים משקיעים בתהליך ההשתלה את מרב המאמצים והכספים בבחירת הרופא הטוב ביותר והשתל המתקדם ביותר, אולם בנוגע לכתרים הם מחפשים אלטרנטיבה זולה.

לכתר חשיבות רבה בבריאות העצם הסובבת את השתל ומאפשרת את יציבותה. הכתר תורם לאסתטיקה של הפה ולכן חשוב לבדוק ממה עשוי הכתר והאם הוא מתאים לשתלים. שימוש בחלקים לא מקוריים על מנת לחסוך בעלויות יכול לגרום לכתרים להתנדנד ולפגוע ביציבות השתלים, לכן תחזוקת הכתרים חשובה ויש לבחור בכתרים איכותיים כדי להגדיל את הישרדותם.

שתלים תוצרת חוץ טובים משתלים מתוצרת הארץ

ישראל היא מעצמת שתלים ופועלות בה חברות בינלאומיות המתמחות בייצור שתלים. איכות השתלים המיוצרים בארץ אינה נופלת מהסטנדרטים של שתלים תוצרת חוץ. חשוב להקפיד על קבלת שתלים אשר מאושרים על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות הישראלי.

שתל הוא דיבל בלסת בלבד

ההשוואה בין שתל לדיבל מוטעית ומפחיתה מהפעילות הכירורגית המורכבת הכרוכה בהתקנתו. התייחסות לשתל כאל כלי עבודה אינה נכונה, השתל הוא אביזר רפואי המוחדר לסביבה ביולוגית ולכן הוא חייב להיות באיכות גבוהה וההשתלה חייבת להתבצע בידי רופא מיומן.

יש לפנות למומחה אשר עבר הכשרה מתאימה וכפי שבודקים את הכשרת הרופא, יש לוודא כי סביבת העבודה בה עוברים את ההשתלה מתאימה להליך רפואי מורכב, לדוגמא יש לתת את הדעת לניקיון המרפאה, לחיטוי המכשירים ולמודעות להתפתחויות והתקדמויות הטיפולים.

חשוב לא ללכת שבי אחר "עובדות" אשר עולות ברשת ועשויות להטעות או לא להות מבוססות. הצעות של מחירים אטרקטיביים אמורות לעורר חדש או שלכל הפחות מחייבות בדיקה מעמיקה יותר בעזרת חוות דעת מקצועית של רופא מיומן בתהליך של שיקום הפה.

קראו גם:

שיטת הגיידים לשתלים דנטליים

ניתוח להשתלת לסת שלמה

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!