כתרים אסתטיים לשיניים 

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


כתרים אסתטיים לשיניים במהלך השנים, השיניים שלנו צוברות נזקים רבים ונשחקות. פגיעה בשיניים עלולה להיות גם פגיעה פונקציונלית וגם פגיעה אסתטית. כאשר השיניים נפגעות מבחינה אסתטית הדבר עלול לפגוע באופן משמעותי בביטחון העצמי. על מנת לטפל בכך ניתן להתקין כתרים אסתטיים . הכתרים לשיניים יכולים להגביר את הביטחון העצמי של אדם בעל שיניים פגועות ואף לרפא את השיניים הפגועות. מהם כתרים אסתטיים לשיניים? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהם כתרים אסתטיים לשיניים?

לפני שנבין מהם כתרים אסתטיים נבין מהו כתר לשיניים בכלל. כתר לשן הוא מעין תחליף מלאכותי לשן הטבעית. הכתר הוא מעין חיפוי לשן שנותרה לאחר הטיפול. כתרים משמשים בטיפולים רבים עבור שיקום של שיניים שנפגעו קשות. השימוש בכתרים נועד למנוע עקירה והשתלה של שן מלאכותית. כתרים משמשים במקרים רבים כמו שיניים שנשברו, שיניים שחוקות, שיניים עם עששת מתקדמת, לאחר טיפול שורש ועוד. 

כתרים אסתטיים לשיניים נועדו למצבים בהם יש פגיעה בשיניים הקדמיות ולמצבים בהם השיניים הקדמיות חסרות או שבורות. הכתר מותקן על שתל או על חלק מהשן (כמו לאחר טיפול שורש בו מסירים את חלקי השן ההרוסים). התקנת כתרים אסתטיים לשיניים מומלצת גם מבחינה אסתטית וגם על מנת לשמור על חוזקה של השן. 

כיצד בוחרים כתרים אסתטיים לשיניים?

קיימים סוגי כתרים לשיניים שונים, כאשר יש לבחור בכתר בעל מראה טבעי שישתלב בטבעיות בשיניים הפגועות. את שיטת הטיפול יש לבחור בהתאם לתפקיד השן ולמיקום שלה בפה. כתרים אסתטיים לשיניים יהיו עשויים לרוב על ידי זרקוניה או חרסינה מאחר ולהן מראה אסתטי המדמה בצבע ובתחושה שן טבעית. 

על מנת לבחור כתרים אסתטיים על הרופא להתחשב בצורך הרפואי, במשך הטיפול, בשיקולים אסתטיים וכמובן בעלויות. ככל שהכתר יהיה מחומרים יותר חדישים כך המחיר שלו יעלה בהתאם, לכן יש לקחת זאת בחשבון. 

מומלץ מאוד להתחשב בהמלצת הרופא ואף לשאול אותו מה הסיבה שהוא ממליץ על כתר מסוים ומה היתרונות שלו על פני האחרים. 

 

אילו סוגי כתרים אסתטיים לשיניים קיימים?

כפי שהבנו, קיימים סוגי כתרים אסתטיים לשיניים שונים. ריכזנו לכם את הסוגים הללו- 

  • כתר חרסינה- כתר חרסינה הוא כתר ללא שימוש במתכת. כתר חרסינה נחשב לכתר אסתטי לשיניים ולכתר המתאים לשיניים קדמיות. צבעה של החרסינה אינו משתנה במהלך השנים. כמו כן, החרסינה לא גוררת תגובות וגירויים בחניכיים. עם זאת, לכתר חרסינה יש חיסרון שכן יש להשחיז באופן מסיבי את השן הטבעית על מנת להרכיב את הכתר. יש לקחת בחשבון שניתן לבחור בכתר מתכת בציפוי חרסינה על מנת להוזיל עלויות. 
  • כתר מתכת בציפוי חרסינה- רוצים מראה של כתר חרסינה במחירים נוחים יותר? תוכלו לבחור בכתר מתכת בציפוי חרסינה. הבסיס של הכתר הזה הוא עירוב של מתכות והציפוי החיצוני עשוי חרסינה. כך ניתן להנות מתוצאה סופית של שן לבנה ואסתטית שדומה מאוד לשיניים הטבעיות. עם זאת יש לקחת בחשבון כי בכתר מתכת בציפוי חרסינה, הצבע המתכתי ניכר באזור בו הכתר מתחבר לחניכיים. לכן, בשיניים הקדמיות בדרך כלל כתר זה יהיה פחות מומלץ.  
  • כתר זירקוניה-  כתר זירקוניה נחשב לכתר הטוב ביותר ועם זאת היקר ביותר. זירקוניה הוא חומר מלאכותי שלא כולל מתכות, לא יוצר גירויים בחניכיים ומתאים מבחינה ביולוגית בצורה הטובה ביותר לשיניים הטבעיות. כך ניתן לקבל תוצאה אסתטית עם התאמה בין הכתר לבין השיניים ליד. כתר זירקוניה מאפשר לקבל את המראה הטבעי ביותר של שן אנושית רגילה. כתר זירקוניה הוא כתר שמיוצר בהזמנה אישית בחריטה תלת ממדית ולכן גם נחשב לכתר יקר מאוד. 
  • כתר EMAX כתר אימקס הוא כתר העשוי מחרסינה מעובדת ודחוסה שאינה כוללת מתכות. על ידי כך מקבלים חומר חזק מאוד ועמיד בעל מראה אסתטי שמתאים לשיניים הקדמיות. כתרי EMAX מתאימים לשיניים הקדמיות והם בעלי יתרונות דומים לכתר חרסינה. החיסרון המרכזי של כתר זה הוא שהעלויות שלו גבוהות מאוד. 

 

כיצד מתקינים כתרים אסתטיים לשינייםכיצד מתקינים כתרים אסתטיים לשיניים?

התקנת כתרים אסתטיים מומלץ מאוד לבצע במרפאת שיניים שמשתמשת בכתרים איכותיים ובציוד מתקדם וחדיש על מנת שתוכלו לקבל תוצאות טובות ואסתטיות. התקנה של כתרים אסתטיים צריכה להתבצע בצורה נכונה ולכן חשוב לבחור נכון את הרופא שיתקין את הכתרים הללו. 

לפני התקנת כתרים תהיה הכנה לטיפול. ההכנה כוללת אבחון של חלל הפה, צילומים של הפה והדמיה תלת ממדית. בשלב זה על הרופא לבחון את כל השיניים ואת החניכיים על מנת לתכנן את הטיפול בצורה נכונה, בטוחה ומקיפה. 

לאחר ההכנה, על הרופא להסביר למטופל מה האפשרויות העומדות בפניו, מה סוגי הכתרים שניתן להשתמש בהם ומה התוצאות הצפויות. לאחר מכן יש לקבוע תור להתקנת כתרים אסתטיים. 

יש לקחת בחשבון כי יכול להיות שהתקנת הכתרים תיקח יותר מפגישה אחת. 

שמירה על כתרים אסתטיים לשיניים

כפי שהבנו, כתרים אסתטיים לשיניים הם בעלי תפקיד חשוב מאוד לשמירה על האסתטיות של הפה. לכן, חשוב מאוד לשמור על הכתרים ולהקפיד לנקות אותם על מנת שיישארו בעלי מראה אסתטי ויפה. 

חשוב מאוד לצחצח שיניים טוב ולהקפיד על שימוש בחוט דנטלי. וודאו שאתם מנקים היטב את האזור בין הכתרים, והאזור בין החניכיים לשיניים. אזורים אלה הם אזורים בהם עלולים להצטבר חיידקים רבים. חיידקים אלה יכולים לגרום לעששת או לדלקות חניכיים. 

כמו כן, אחת לחצי שנה מומלץ לבצע ניקוי אבנית יסודי אצל שיננית ואף להגיע לביקורת תקופתית אצל הרופא המטפל. 

על מנת להצליח לשמור על כתרים אסתטיים לשיניים ככל הניתן מומלץ מאוד להפסיק לעשן. כמו כן במצב של הרגלים מזיקים כמו כסיסת ציפורניים, שחיקת שיניים, חריקת שיניים וכדומה חשוב מאוד להפסיק אותם, שכן גם הם פוגעים בכתרים. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!