כמה זמן מחזיק שתל שיניים?

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


כמה זמן מחזיק שתל שינייםישנם מקרים שונים בהם יש צורך לבצע השתלת שיניים. בתהליך השתלת שיניים מחברים שתל דנטלי לעצם הלסת. השתל הדנטלי מיועד להחליף את השן האמיתית במקרים בהם אינה מתפקדת יותר. אך כמה זמן מחזיק שתל שיניים? המאמר הבא בשבילכם. 

 

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- מהו שתל?

שתל דנטלי הוא למעשה מעין בורג עשוי טיטניום. השתל הדנטלי מיועד להחליף את שורש השן ולא את השן עצמה. השתל הדנטלי מתחבר לעצם הלסת ומשתלב איתה בצורה מעולה. על גבי השתל הדנטלי ניתן לבנות את הכתר או הגשר שייתנו מראה של שן אמיתית. כלומר, השתל הדנטלי עצמו הוא רק המצע לכתר או לגשר שיתמכו על גבי השתל. 

הצורך בשתל דנטלי עולה בעקבות מספר סיבות שונות. חשוב מאוד לבצע את ההשתלה במקום מקצועי שישמור על מראה פה אסתטי ועל המבנה הכללי של הפה. שתל דנטלי מתפקד ממש כמו שן טבעית. 

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- מתי צריך?

השתלת שיניים נדרשת במגוון מקרים שונים. למעשה בכל מצב בו יש בעיה תפקודית בשיניים או מחסור בשיניים יש לבצע השתלת שיניים. ניתן להשתמש בשיניים תותבות במקום, אך על מנת לקבל תחושה טבעית ואסתטית מומלץ לבצע השתלת שיניים. 

ישנם מספר מקרים בולטים בהם יש לבצע השתלת שיניים- 

  • גיל- כאשר מגיעים לגילאים מבוגרים הגוף משתנה והשינויים באים לידי ביטוי גם בשיניים. לאט לאט השיניים מתחילות לנשור. במצב כזה ניתן לבצע השתלת שיניים במקום להשתמש בשיניים תותבות. 
  • עקירת שיניים- כאשר השן הרוסה או שיש מחלת חניכיים קשה ושורש השן נפגעה יש לעקור את השן הפגועה. לאחר עקירה יש מחסור בשיניים ולכן יש לבצע השתלת שיניים במקום. 
  • אובדן שיניים בגלל מכה- לעתים כאשר מקבלים מכה קשה בשיניים השן עלולה להיפגע קשה או ליפול. זה יכול להיות בעקבות נפילה קשה, תאונת דרכים, מכה אלימה ועוד. במידה שהשן נפגעה קשה בעקבות מכה או שנפלה יש להחליף אותה בשתל דנטלי ולבצע השתלת שיניים. 
  • אובדן עצם הלסת- כאשר מאבדים את השיניים (בעקבות גיל, מכה, עקירה או כל סיבה אחרת) הגוף מזהה שהשיניים לא קיימות. במצב כזה, הגוף מפסיק להעביר חומרי בנייה ביולוגיים לאזור בו חסרות השיניים. חומרי בנייה אלה נדרשים לעצם הלסת ובמידה שהיא לא מקבלת את החומרים הדרושים נגרמת נסיגת עצם הלסת. נסיגת עצם הלסת גורמת להשלכות אסתטיות ותפקודיות. על מנת לטפל בזה ניתן להשתמש בחומר השתלה ייחודי ולבצע תהליך שנקרא קליטת עצם בו העצם הטבעית תוחלף בחומר ההשתלה. 

קראו עוד בנושא: שתלים בשיניים תהליך

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- מתי אסור לבצע השתלה?

ישנם מקרים בהם השתלת שיניים תהיה אסורה. לדוגמא עבור מטופלים חולי סוכרת, אוסטאופרוזיס, סרטן, מטופלים שמקבלים טיפול סטרואידי או מטופלים שעברו בחמש השנים האחרונות טיפולי הקרנה בראש או בצוואר. כמו כן יש לקחת בחשבון שבקרב מעשנים שיעור ההצלחה של השתלת שיניים נמוך בכ-30% ולכן פעמים רבות לא ימליצו למעשנים לבצע השתלת שיניים. 

 

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- היכן ממקמים את השתל?

על מנת לדעת את המקום המדויק בו יש למקם את השתל יש לבצע צילום סיטי. השתלת שיניים צריכה להתבצע באופן יסודי ומדויק על מנת שהשתלים ייקלטו בצורה טובה ויחזיקו זמן רב. לכן, על מנת לעשות זאת באופן הטוב ביותר יש לבצע צילום CT מיוחד. על ידי צילום CT ניתן לקבל תמונה מדויקת של חלל הפה לפני ההשתלה וכך ניתן למקם את השתל במקום המדויק והמתאים ביותר. 

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- שלבי ההשתלה

תהליך השתלת שיניים יכול להימשך מספר חודשים והוא כולל מספר שלבים שונים. השלב הראשון הוא בדיקה של חלל הפה, מבנה הלסת ומרקם השן לקראת ההשתלה. בהערכה שיבצע רופא השיניים הוא יבחן את המצב הרפואי של המטופל, אילו תרופות הוא נוטל, האם יש לו מגבלות מסוימת בשל מחלה כלשהי (מחלת לב, סוכרת ועוד) ועוד. במידת הצורך הרופא ירשום למטופל מרשם לאנטיביוטיקה שיהיה עליו לקחת לפני ההשתלה על מנת למנוע זיהום. בזכות הבדיקה ניתן לבצע את ההשתלה באופן המדויק והנכון ביותר. 

לאחר הבדיקה ניתן לעבור לשלב השני שהוא שלב ההשתלה בפועל. ההשתלה נעשית בהרדמה מקומית. 

לאחר שלב ההשתלה ניתן להמשיך לשלב הבא ובו יש להמתין עד קליטת השתל הדנטלי בחלל הפה. קשה לענות באופן חד משמעי כמה זמן ייקח לקליטת השתל מאחר שזמן ההמתנה משתנה בין המטופלים השונים ואף בין הרופאים השונים, בהתאם לגישה שבחרו. 

לבסוף מגיעים לשלב האחרון בו חושפים את השתל ומרכיבים עליו את השן המלאכותית כלומר הכתר. הכתר בדרך כלל יהיה עשוי מחרסינה וייראה ממש כמו שן טבעית. הכתר הוא תותבת קבועה והוא החלק הנראה לעין. כלומר הכתר הוא תחליף מלאכותי לשן הטבעית. קיימת דרך נוספת והיא שיקום על ידי תותבת נשלפת.

קראו עוד בנושא: השתלת שיניים ביום אחד – האם זה אפשרי?

כמה זמן מחזיק שתל שיניים- מה אחוזי ההצלחה?

השתלת שיניים היא תהליך שזוכה לאחוזי הצלחה גבוהים מאוד. למעשה מתוך כל טיפולי ההשתלה שקיימים כיום השתלת שיניים זוכה לאחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. אחוזי ההצלחה מצביעים על יותר מ-95% של השתלות מצליחות. יש לקחת בחשבון שבעקבות התפתחות הטכנולוגיה והשכלולים החדשים אחוזי ההצלחה עולים יותר ויותר. 

 

אז כמה זמן מחזיק שתל שיניים?

אז הגענו לשאלה שחיכינו אליה- כמה זמן מחזיק שתל שיניים. שתל דנטלי מיוצר מטיטניום, חומר חזק שמשתלב היטב בעצם. במצב בו השתל הדנטלי נקלט טוב בעצם הלסת הוא יחזיק במשך 20 שנה ואפילו יותר. כמו כן, במידה שיש צורך להחליף את השתל הדנטלי בשתל חדש ניתן לעשות זאת בקלות ובמהירות.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!