טיפול שורש וכתר 

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


טיפול שורש וכתר טיפול השורש הוא הליך המבוצע בדרך כלל כדי להסיר זיהומים המתרכזים בחלקה הפנימה של השן, מוך השן שנקרא גם העיסה בשן. העיסה מכילה עצבים וכלי דם, שעלולים לגרום לכאב ולנזק אם לא מסירים אותם כאשר האזור מודלק. מה חשוב לדעת על טיפול שורש וכתר? המשיכו לקרוא. 

במהלך טיפול שורש, רופא השיניים יסיר את רקמת העצבים של השן וימלא אותה בחומר ספוג באנטיביוטיקה בשם גוטה-פרקה (חומר סתימות מיוחד לטיפולים אלו). במקביל, ניתן לבצע גם כתר דנטלי, שהוא סוג של שיקום שיניים המכסה את כל החלק הגלוי של השן, כולל חלק מהשורש שלה. בתוך כך, טיפולי שורש מבוצעים כאשר יש זיהום או דלקת ברקמת העיסה בתוך השן. טיפול זה עוזר להפחית את הסיכון לטיפולי שורש או עקירות עתידיים. 

מה חשוב לדעת על טיפול שורש וכתר

טיפול שורש הוא הליך דנטלי להסרת רקמה נגועה מתוך החל הפנימי של מוך השן. זה נעשה בדרך כלל כאשר השן פיתחה זיהום או נפצעה בצורה חמורה כתוצאה מחבלה. טיפול שורש מבוצע על ידי רופא שיניים או כירורג פה, כאשר כתר בשיניים יבוצע ע"י אותם רופאים. במובן זה, כתר הוא סוג של שיקום שיניים המכסה את כל פני השן ומעניק לה תמיכה והגנה. כתר יכול להיות עשוי מתכת, פורצלן או שניהם, לרבות חומרים כמו זהב אפילו. במובן זה, טיפול שיניים וכתר הם תהליכים אשר נועדו לשקם את מצב השיניים של המטופל. 

טיפולי שורש נעשים בדרך כלל כאשר יש נזק חמור לעצב בתוך השן, שלא ניתן לתקן עם סתימה בלבד. במהלך ההליך, הרופא מסיר את כל הרקמה הנגועה מתוך השורש ואז אוטם את החלל הריק עם חומר מילוי או כתר מלאכותי. תהליכים אלו אמורים למנוע מחיידקים להיכנס דרך הסדקים ולגרום לזיהומים ובעיות חניכיים. 

מתי טיפולי שורש וכתר נחוצים?

טיפולי שורש הם הליך דנטלי הנחוץ כאשר עיסת השן (העצב) של השן מפתחת זיהום כלשהוא. טיפול שורש כולל הסרת העצב הנגוע וניקוי פנים השן, בעוד שכתר דנטלי הוא כיסוי בצורת "כובע" המונח מעל השן כדי להגן עליה מפני נזק. לרוב הוא עשוי מחרסינה או מתכת והוא מכסה את כל פני השן.

כאמור, טיפול שורש הוא הליך שמבוצע על ידי רופא שיניים כדי להסיר את רקמת העצבים והעיסה המודלקת מהשן. זה נעשה בדרך כלל כאשר יש נזק או זיהום בשן. כתר דנטלי, לעומת זאת, הוא סוג של שיקום שיניים המכסה ומגן על שן קיימת. טיפול שורש יכול להיעשות כדי להציל שן פגומה או רקובה, מכיוון שבמהלך הטיפול הרופא מסיר את כל רקמת העצבים והעיסה מתוך השן. הליך זה כולל הסרת כל החומר הזה מהפה כדי שהמטופל לא ירגיש כאב או אי נוחות. כתר דנטלי משמש אם אין אפשרויות טיפול אחרות לשיניים הפגומות או הרקובות של המטופל. הכתר יכסה ויגן על השיניים כך שעדיין יוכל המטופל לתפקד איתן כרגיל.

ההבדלים בין טיפול שורש לבין כתר דנטלי בשינייםמה ההבדלים בין טיפול שורש לבין כתר דנטלי בשיניים?

טיפול שורש הוא הליך שכיח שרופאי שיניים מבצעים לטיפול בכאבי שיניים הנגרמים על ידי חיידקים בעצב השן. רופא השיניים יסיר את העצב מהשן, ינקה אותו וימלא אותו בחומר אנטי-בקטריאלי. כתרים דנטליים לעומת זאת, הם מעין "כובעים" דנטליים המונחים על גבי השיניים כדי להחזיר אותם לצורתם או לגודלם המקוריים אם הם נשחקו או נשברו עקב פציעה או ריקבון.

טיפול שורש הוא הליך שיניים נפוץ שעשוי להיות נחוץ אם עיסת השן מודלקת בזיהום או נפגעת כתוצאה מחבלה. זה נגרם בדרך כלל על ידי חיידקים שחודרים לשן דרך סדקים קטנים באמייל השן. רופא השיניים יסיר את כל הרקמה הנגועה וימלא אותה בחומר כדי למנוע כל זיהום נוסף.

ההבדלים בין טיפול שורש לכתר דנטלי הם, שטיפול שורש מיועד כאשר שורש השיניים מזוהם או מודלק, זאת, בעוד שכתרים דנטליים משמשים לחיזוק יציבות השן במהלך פעולת השיקום של השיניים. בעוד שטיפול שורש מטפל בשורש הבעיה או הזיהום, הכתר שומר על השן יציבה. 

מה אפשר לעשות כדי להימנע מבעיות שיניים וחניכיים?

שימוש בחוט דנטלי הוכח כמועיל בהפחתת השכיחות של מחלות חניכיים ועששת. זה גם עוזר להסיר רובד מהשיניים, מה שעלול להוביל להתפתחותם של חיידקי שיניים שונים. אבל חשוב מכך, הצעד הראשון כדי להימנע מבעיות שיניים וחניכיים הוא צחצוח שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד, חוט דנטלי לפחות פעם ביום, ושתייה מרובה של מים.

לא משנה כמה טובים הרגלי היגיינת הפה שלכם, זה בלתי נמנע שתחוו כמה בעיות שיניים או חניכיים במהלך החיים. אם זה קורה, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא ללכת לרופא השיניים בהקדם האפשרי. חשוב לזכור, כי בעיות שיניים יכולות להיות בעיה גדולה. לבעיות שיניים וחניכיים יכולות להיות השפעות שליליות רבות על בריאות הפה שלכם, מה שגם יכול להוביל לבעיות בריאותיות אחרות.

הבעיות הבריאותיות שיכולות להתפתח מבעיות חניכיים ושיניים

מחלות פה הן תופעה שכיחה אצל אנשים רבים. הנפוצות שבהן הן בעיות חניכיים ושיניים. אלה עלולות להוביל לבעיות בריאות אחרות כמו מחלות לב, סוכרת ושבץ מוחי. ריכזנו עבורכם רשימה של בעיות בריאות שיכולות להתפתח כתוצאה מבעיות חניכיים ושיניים:

1) מחלות לב: מחלות חניכיים עלולות לגרום לדלקת בחניכיים אשר תוביל לטרשת עורקים או התקשות של העורקים.

2) סוכרת: מחלת חניכיים יכולה לגרום לדלקת כרונית שמובילה לעמידות לאינסולין אצל אנשים עם סוכרת.

3) שבץ מוחי: מחלת חניכיים מגבירה את הסיכון לשבץ בשל השפעתה על לחץ הדם. מעבר למחלות הנ"ל, בעיות בחלל הפה עשויות להוביל לעששת, מה שמוביל לחורים, כאבים ואובדן שיניים אפשרי. כמו כן, במקרים רבים מחלת חניכיים, המובילה לדלקת בחניכיים, תגרום לריח רע מהפה ולעיתים אף לאובדן עצם, נסיגת חניכיים ועוד. 

טיפים למציאת מרפאת שיניים מומלצת לטיפולי שורש וכתר 

השלב הראשון במציאת מרפאת שיניים מומלצת לטיפול שורש וכתר הוא, לברר את הכישורים והניסיון של רופאי השיניים במרפאה. כדאי גם לשאול איזו התמחות יש באותה מרפאה, בכמה מטופלים הרופאים טיפלו וכמה טיפולי שורש הם ביצעו.

השלב השני במציאת מרפאת שיניים מומלצת לטיפול שורש הוא, לקבל המלצות מחברים, בני משפחה, קולגות או אנשים אחרים שאתם מכירים שאולי עשו את ההליך הזה בעבר. בשורה התחתונה, בטוח שיש הרבה מרפאות שיניים באזור שלכם. אבל הבחירה באחד עלולה להיות מבלבלת. אתם יכולים גם לחפש באינטרנט ביקורות ודירוגים של מרפאות שונות באזור שלכם, כולל קריאת המלצות מקוונות של מטופלים שביקרו במרפאות אלו בעבר. כך תוכלו להגיע להחלטה מושכלת ולבחור במרפאה הנכונה לכם. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!