טיפול ביתי בדלקת חניכיים – כל האפשרויות במקום אחד

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


חניכיים, הלא הם מנגנון האחיזה של השיניים לעצם הלסת, מקבלים תפקיד חשוב במשוואת ההגנה על השיניים ותפעול הפה. הבעיהטיפול ביתי בדלקת חניכיים היא שהן פתח ללא מעט צרות, אחת השכיחות בהן היא דלקת חניכיים. דלקת עלולה להביא לנסיגת חניכיים, לנפיחויות, לכאבים עזים ולפגיעה משמעותית בשיניים, עד לסכנת נשירה מוחשית. בנוסף לכך, בחיבור שבין השיניים לחניכיים עלולים להיכנס לגוף מזיקים שונים, ובכך לגרום לפגיעה בשלל איברים ומערכות הגוף.
אבל יש גם חדשות מעודדות. עוד לפני שדלקת החניכיים מחמירה, ואפילו טרם טיפול שיניים אצל רופא השיניים, יש לא מעט דברים שאפשר לעשות באופן עצמאי, בבית, על מנת לטפל בדלקת.

כאשר מדובר בדלקות חניכיים הכול מתחיל בטיפול מונע

לא צריך להיות רופא שיניים כדי לדעת ש"הטיפול" הטוב ביותר בדלקת חניכיים הוא נקיטת כל המאמצים על מנת למנוע אותה מלכתחילה. הכללים כאן די פשוטים, אבל עדיין רבים אינם מקפידים עליהם. קודם כל, חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, ורצוי לאחר כל ארוחה. הצחצוח חייב להיות יסודי ולהקיף את כל הפה, כולל צחצוח אופקי באזור הרווח שבין השיניים לחניכיים – אזור בו מצטברים חיידקים רבים. באשר למשחת השיניים עצמה, הבחירה המומלצת היא במשחה הכוללת בתוכה פלואוריד.

מומלץ להיעזר במי פה לשטיפה, בקיסמים ובחוט דנטלי. המלצה נוספת היא להתקין סילונית בברז המים. המדובר הוא במכשיר אשר מבצע עיסוי לשיניים, מרחיק חיידקים וממריץ את זרימת הדם בחניכיים.

זה ממשיך באימוץ הרגלים נכונים

אורח החיים של האדם צפוי להשפיע משמעותית על מצב השיניים והחניכיים שלנו. ישנם הרגלים הנחשבים למזיקים לבריאות השיניים והחניכיים, לרבות סוכרים פשוטים או משקאות אלכוהוליים בכמות מופזרת. מנגד, מאכלים בריאים וכאלה העשירים בסיבים תזונתיים עשויים לספק את ההקלה המיוחלת בכאבים. ניתן לשלב בשגרת החיים נטילה של תוספי תזונה הנחשבים ליעילים להתמודדות עם דלקת חניכיים, דוגמת אצת הכלורלה הירוקה או קו אנזים 10Q.

מלבד זאת חיוני לבקר אצל רופא השיניים, לסילוק אבנית, ואצל השיננית אחת למספר חודשים. סביר מאוד להניח שהטיפולים השוטפים יטפלו בבעיה בשלבים הראשונים שלה, או אפילו ימנעו ממנה להתפתח בכלל.

מכשיר לייזר ביתי לשיפור בריאות החניכיים

טיפולי הלייזר נחשבים למרכזיים כבר עשרות שנים במשוואה הרפואית והטיפולית, כאשר עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה הוא עבר גם לשדה המשחק של הטיפולים הביתיים. מכשיר ביו קיור נחשב למילה האחרונה בתחום. זהו מכשיר לייזר לשימוש ביתי פשוט ונוח, המבוסס על טכנולוגיית הלייזר הקר/רך.

קרן אור הלייזר המשוגרת ברמה נמוכה לאזור הפגוע, יחד עם מקורות אנרגיה אחרים המשולבים במכשיר, עשויים לספק הקלה משמעותית. בין התמורות החיוביות של מכשיר הלייזר הביתי ניתן למנות שחרור של אנדרופינים המקלים משמעותית על תחושת הכאב, הגברת קצב המטבוליזם בתא, שיפור זרימת הדם, ייצור מוגבל של אנזים וקולגן ועוד.

כל אלו משפרים את מצב בריאות החניכיים ומאיצים את הריפוי הטבעי של דלקת החניכיים. המכשיר בטוח לחלוטין לשימוש, אינו כולל תופעות לווואי וניתן לשילוב פשוט בשגרת היום-יום.

תרופות סבתא, הן פשוטות ולעיתים הן גם ממש יעילות

אי אפשר לדבר על טיפולים ביתיים מבלי להזכיר את כל אותן "תרופות סבתא", שחלקן עוברות בירושה כבר כמה דורות ומוכיחות עצמן כיעילות פעם אחר פעם. במקרה של דלקת חניכיים, כמו גם בעיות שיניים אחרות, תוכלו למצוא המלצות על גרגור מי מלח, מריחת שמן ציפורן או גרגורו כשהוא מהול במים, הנחה של שום כתוש טרי על האזור הכואב, שטיפת פה במים חמים ובלימון, הנחה של צמר גפן הטבול באלכוהול על גבי האזור הכואב בחניכיים – והרשימה עוד ארוכה.

לא כל השיטות האלה מוכחות מבחינה מחקרית, כמובן, אבל אנשים רבים יטענו שהם סייעו להם משמעותית בהקלה על כאבי ודלקות חניכיים שהם סבלו מהם.

לקריאה נוספת:
10 Home Remedies for Gingivitis – Health Line
What is Gingivitis? And How to Treat Gingivitis Naturally – Dental Herb Company

 

אולי יעניין אותך גם:

מהם הסיבות לשימוש בשתלים דנטליים?

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!