טיפולי שיניים בהריון

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים

טיפולי שיניים בהריוןטיפולי שיניים בתקופת ההיריון מומלצים בדרך כלל החל מסוף הטרימסטר הראשון, כלומר רצוי להימנע מטיפולי שיניים במהלך 10 השבועות הראשונים של ההיריון. מלבד זאת, אין כל מניעה לעבור טיפולי שיניים במהלך התקופה הקסומה הזאת.

תקופת ההיריון היא כה קסומה, עד שנשים רבות משוועות לחזור עליה למרות אי הנוחות הממושכת וכאבי הלידה. אבל מה לגבי טיפולי שיניים במהלך תקופה זו? ובכן, אין כל מניעה לעבור טיפולי שיניים בהיריון, אלא אם את כרגע נמצאת בטרימסטר הראשון שלך. בתום הטרימסטר הראשון של ההיריון, תוכלי לעבור טיפולי שיניים מכל הסוגים ובכל השיטות בד"כ. 

הריון – טיפולי שיניים במהלך תקופה קסומה אך רגישה

רופאי שיניים ממליצים לנשים הרות לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעמיים בשנה. הסיבה לכך היא, שהשיניים והחניכיים עשויים להיות רגישים יותר לבעיות שיניים במהלך ההיריון. במהלך ההיריון, מערכת החיסון של אישה בהריון לעיתים נחלשת וההורמונים אינם סדירים בד"כ, מה שמקשה על התמודדות עם זיהומים בחלק מהמקרים. זו הסיבה שנשים בהיריון עשויות להיות נוטות יותר לבעיות בריאות הפה כמו כיבים בפה, עששת ומחלות חניכיים.

מחלת חניכיים יכולה להיגרם גם משינויים הורמונליים בגוף במהלך ההיריון, אשר משפיעים על יכולת החניכיים להדוף חיידקים. נשים בהריון עלולות גם לחוות יובש בפה שעלול להוביל להצטברות פלאק מוגברת בשיניים ובחניכיים, מה שאומר שחובה לבקר אצל השיננית בתקופה זו. במידה שאין בעיה עם פלואוריד וחומרים כימיים (חשוב להתייעץ עם הרופא), חשוב לנשים בהריון לצחצח פעמיים ביום במשחת שיניים פלואוריד, להשתמש בחוט דנטלי מדי יום ולשמור על היגיינת פה תקינה. 

מה ההבדל בין טיפול שיניים בהריון לבין טיפול שיניים רגיל?

כאמור, במהלך ההיריון, את צריכה לטפל טוב במיוחד בשיניים ובחניכיים שלך, כי הגוף שלך משתנה וזה יכול לגרום לבעיות נוספות בשיניים. כמו כן, יהיו לך יותר הורמונים בגופך שעלולים להוביל לדלקת חניכיים, עששת או יובש בפה. בתוך כך, חשוב שתפני לרופא שיניים באופן קבוע מכיוון שהוא יוכל לזהות כל בעיה בשלב מוקדם ולוודא שהיא מטופלת לפני שהופכת למשהו רציני יותר.

מלבד העובדה שהגוף עשוי להיות רגיש לאי אלו שינויים הורמונליים, אין הרבה הבדלים בין טיפולי שיניים בהיריון לעומת טיפול שיניים רגיל. עם זאת, בכל מקרה את חייבת ליידע את הרופא שאת בהיריון, ליידע אותו לגבי רגישויות שונות וכל מה שרלוונטי מבחינה רפואית. 

גוף האישה רגיש יותר בתקופת ההיריון 

הריון הוא תקופה מאוד מיוחדת עבור האם והן עבור האב העתידיים. זה זמן של שמחה, אבל גם זמן של שינוי מסוים. אימהות בהריון צריכות לאכול טוב, להתעמל ולהימנע ממזונות מסוימים על מנת להבטיח שהן נותנות לתינוק שלהן את ההתחלה הטובה ביותר בחיים. כמו כן, האימהות צריכות לעיתים לשנות את התזונה שלהן כדי לסייע לעצמן בריאותית. 

החניכיים עלולות להתנפח במהלך ההיריון ועלולות לדמם בקלות אם מצחצחים חזק מדי או אם יש חורים כלשהם, מה שכמובן עשוי להצריך טיפול שיניים. אם יש לך חורים או מחלת חניכיים, חשוב שתפני לרופא השיניים שלך לפני שתיכנסי להריון. כך תוכלי לסיים עם טיפולי השיניים מוקדם ולהנות מהיריון חלק יותר. בסופו של דבר, הריון הוא זמן של שינוי גדול עבור גוף האישה. באופן לא מפתיע, השיניים והפה אינם חסינים מפני שינויים אלו. החניכיים עלולות להתנפח, השיניים עלולות להיות רגישות יותר, ונשים בהריון עלולות לחוות יותר עששת מהרגיל.

מדוע חשוב לטפל בבעיות שיניים בתקופת ההיריוןמדוע חשוב לטפל בבעיות שיניים בתקופת ההיריון?

מחלת חניכיים במהלך ההיריון היא דאגה בריאותית רצינית. זה יכול להוביל חלילה ללידה מוקדמת, משקל לידה נמוך ובעיות אחרות. מחלת חניכיים במהלך ההיריון יכולה גם להגביר את הסיכון ל"רעלת הריון" ובעיות בריאות אחרות אצל האם. בשורה התחתונה, הזנחת השיניים והחניכיים יכולה בהחלט לפגוע בעובר. ולכן חשוב כל כך להגיע באופן מוסדר לרופא השיניים בתקופה הרגישה הזו. 

מטבע הדברים, חשוב לנשים בהריון לראות את רופא השיניים שלהן באופן קבוע כדי שיהיו בטוחות שבריאות הפה שלהן במיטבה לפני ובמהלך ההיריון. זכרי, דלקת חניכיים היא זיהום בחניכיים שעלול להוביל לאובדן שיניים אם לא מטופלים כראוי במצב. 

ממה להימנע בתקופת ההיריון כדי לשמור על השיניים והחניכיים?

אישה בהריון צריכה לטפל בשיניים שלה, בדיוק כמו שהיא דואגת לגופה. האישה ההרה צריכה לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום. היא גם צריכה לבקר אצל רופא השיניים כל חצי שנה, גם אם אין לה בעיות שיניים. כמו כן, עליה להימנע מלעיסת קרח או מאכילת מזונות קשים שעלולים לפגוע בחניכיים או בשיניים. באופן כללי, ישנם כמה מזונות שכדאי להימנע מהם במהלך ההיריון מכיוון שהם עלולים לגרום לחורים ועששת, מה שעלול להוביל למחלת חניכיים. מזונות אלה כוללים:

– משקאות ממותקים או מיצי פירות.

– מזונות עשירים בסוכר, כגון ממתקים או קינוחים.

– מזונות עם תכולת חומצה גבוהה, כגון פירות הדר.

– מזונות עם הרבה עמילן או סוכר, כמו לחמים לבנים וצ'יפס.

– מזון דביק, לעיס או קשה שקשה לנקות את השיניים והחניכיים לאחר האכילה, כגון צימוקים, תמרים ואגוזים. זכרי, למזונות מסוימים יש תכולת חומצה גבוהה, שעלולה לגרום לעששת ולהחליש את האמייל בשיניים. מזונות אלה כוללים פירות הדר, עגבניות, לימונים וליים. מזונות אחרים קשים ללעיסה או שעשויים להכיל חיידקים, עלולים לגרום לעששת או למחלת חניכיים. מזונות אלו כוללים פירות יבשים; פופקורן; צ'יפס עם הרבה מלח או סוכר עליהם, סוכריות קשות ועוד. 

טיפים למציאת מרפאת שיניים עבור נשים בהיריון 

הדרך הטובה ביותר למצוא מרפאת שיניים טובה היא לעשות את המחקר שלך טרם הגעה למרפאה כזאת או אחרת. תוכלי לשאול חברים ובני משפחה להמלצות שלהם, תוכלי לחקור את הכישורים, הניסיון והביקורות על רופאי השיניים באינטרנט. ולא פחות חשוב, תשקלי את מיקום המרפאה וכיצד זה עשוי להשפיע על הנסיעות שלך אליה וממנה.

בסופו של דבר, מציאת מרפאת שיניים טובה יכולה להיות משימה קשה. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, ממיקום המרפאה ועד למחיר השירותים והטיפולים. אם את מחפשת רופא שיניים שמטפל ספציפית בנשים בהיריון, נסי להתקשר או לבדוק באתרי האינטרנט של המרפאות השונות לקבלת מידע על מבצעים מיוחדים לנשים בהיריון. בד"כ אין הבדלים מיוחדים בין מטופלים רגילים לבין נשים בהיריון, אבל ייתכן שזה שווה בדיקה. 

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!