טיפולי שיניים בהריון

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


נשים רבות צריכות לעבור טיפולי שיניים בהריון. אך האם בכלל מותר לעבור טיפולי שיניים בהריון? ובכן ברוב המקרים מותר לבצע טיפולי שיניים בהריון, אך קיימים טיפולים מסוימים שלא ניתן לבצע בכל שלב של ההיריון. במאמר הבא נרחיב אילו טיפולי שיניים ניתן לבצע בהריון.

טיפולי שיניים בהריון- כיצד נחליט אם לבצע?

כאשר יש צורך לבצע טיפולי שיניים בהריון, החשש המרכזי הוא שיתפתח זיהום, דימום מתמשך ושהתרופות הנלקחות יעברו מהאם לעובר. כל אלה עלולים לפגוע הן באם והן בעובר ולכן מומלץ להימנע מהם. עם זאת, כאשר האם סובלת מכאבי שיניים ויש צורך בטיפולי שיניים בהריון יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים על מנת למנוע את הסיכונים בטיפול-

מה עדיף- הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון לפני טיפולי שיניים בהריון הוא מה עדיף- האם טיפול השיניים יהיה מסוכן יותר מאשר הבעיות או הזיהום שכבר נמצאים בפה. טיפולי שיניים פולשניים לאישה בהריון עלולים להיות מסוכנים ולגרום לזיהום שיתפשט בגוף. עם זאת, גם זיהום בשן עלול להתפשט למערכות הגוף להגיע למערכת הדם ולפגוע בעובר. לכן, לפני שמחליטים האם לבצע טיפולי שיניים בהריון יש להבין מה הנזק בפה והאם ניתן להמתין עד לסוף ההיריון או לא. קיימים טיפולי שיניים רבים שלא נחשבים לדחופים וניתן להמתין איתם עד לסוף ההיריון ואחרים שמצריכים התערבות מיידית.

מה שלב ההתפתחות של העובר- דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מתלבטים לגבי טיפולי שיניים בהריון הוא מה שלב ההתפתחות של ההיריון ושל העובר. טיפולי שיניים רבים ניתנים לביצוע במהלך ההיריון ללא חשש. עם זאת, קיימים טיפולי שיניים פולשניים שעלולים לסכן את ההיריון והם מומלצים לביצוע רק בטרימסטר השני בלבד. בטרימסטר הראשון של ההיריון, ההתפתחות של העובר עוד עדינה מאוד, ראשונית ופגיעה מאוד. השינויים ההורמונליים עדיין נמצאים בראשית הדרך ולכן מומלץ להמתין עם טיפולים פולשניים עד לסוף הטרימסטר הראשון. בטרימסטר השלישי ההתפתחות כבר נמצאת בשלב מתקדם מאוד. הבטן גדולה, הגוף כואב ויכול להיות לא נוח ואפילו קשה מאוד לשכב על הכיסא במרפאת השיניים. במיוחד אם מדובר בטיפול שכולל סבל מתמשך. לכן, במידה שיש צורך בטיפול שיניים פולשני יש לבצע אותו בטרימסטר השני של ההיריון.

שימי לב- חשוב להתייעץ הן עם רופא השיניים והן עם רופא הנשים לפני ביצוע טיפולי שיניים בהריון.

טיפולי שיניים בהריון- ניקוי אבנית

נשים בתחילת ההיריון סובלות מבחילות והקאות. הבחילות וההקאות גורמים לתחושת לכלוך וחוסר נעימות מתמדת. ההקאות המתמשכות מעלות את רמת החומציות והחיידקים. כמו כן, השינויים ההורמונליים שהגוף עובר במהלך ההיריון עלולים לגרום לדלקת חניכיים ולנסיגת חניכיים. לכן, אחד מטיפולי השיניים המומלצים בהריון הוא ניקוי אבנית. כמו כן, על מנת להוריד את החומציות שמצטברת על השיניים חשוב להקפיד לצחצח אותן לאחר כל הקאה. בנוסף ניתן לגרגר מים עם סודה לשתיה לנטרול החומציות.

טיפולי שיניים בהריון- צילומים דנטליים

צילומים דנטליים הם צילומים שאפשריים לביצוע גם במהלך ההיריון. צילומים דנטליים הם צילומים שמתבצעים ללא קרינה ולכן אין שום בעיה לבצע אותם במהלך ההיריון. צילומי רנטגן רגילים לעומת זאת, יצריכו הנחה של סינר עופרת על הבטן. לעתים רופא השיניים אף יניח סינר עופרת כפול על מנת למנוע מהקרינה להגיע לעובר. לכן, במידה שאת צריכה צילומים דנטליים בהריון אין לך מה לדאוג.

טיפולי שיניים בהריון- סתימות וטיפולי שורש

סתימות וטיפולי שורש הם טיפולים שמומלץ לבצע במהלך הטרימסטר השני של ההיריון.

סתימה היא דרך לשקם שן שנפגעה מעששת, ולהחזיר לה את יכולת התפקוד והצורה. בסתימה יש להסיר את השן הנגועה בעששת, לנקות את האזור הפגוע ולסתום את החור בחומר לסתימות. על ידי סתימה ניתן לאטום את החור בשן אליו יכולים להיכנס חיידקים.

טיפול שורש הוא טיפול בשורשי השיניים הנועד לטפל בדלקת בעצם התומכת בשן. טיפול שורש כולל מספר שלבים בהם מסלקים מתעלות השורש של השן רקמות עם דלקת או נמק.

טיפולי שיניים בהריון- עקירה

במידה שהעקירה לא דחופה, ההמלצה תהיה להמתין איתה עד לסוף ההיריון. גם אם מדובר בעקירה של שן בינה. הסיבה המרכזית לכך שמומלץ להמתין עם עקירה היא שעקירה כוללת דימום מתמשך וסיכון גבוה לזיהום. אך, במידה שהשן שיש לעקור יוצרת נזק בלתי הפיך בפה, יש להתייעץ עם הרופא על מנת להבין מה הדרך הבטוחה ביותר לביצוע העקירה. על מנת להפחית סיכונים ניתן לקחת טיפול תרופתי מקדים שימנע זיהומים. כמו כן ניתן לבצע יותר מעקב ובדיקות על מנת לוודא שהכל תקין. כמו כן, במקרים שיש צורך לבצע עקירה תתבצע עקירה שמרנית שלא תכלול חתך בחניכיים או קדיחות.

טיפולי שיניים בהריון- השתלת שיניים

השתלת שיניים היא טיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפול המובילים. השתלת שיניים למעשה מחליפה את הצורך בשיניים תותבות. בהשתלת שיניים למעשה משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. תפקידם של השתלים הדנטליים הוא להחליף את השיניים הטבעיות. כאשר מבצעים השתלת שיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם ויחבר אותם ללסת. על ידי הטיפול, מראה הפה יהיה טבעי ותתאפשר לעיסה של מזון קשה.

בדרך כלל יעדיפו לדחות את השתלת השיניים לאחר הלידה שכן נחשב בטיפול פולשני ואגרסיבי שכולל סיכון לזיהום ולדימום רב. כמו כן, הטיפול לא מוגדר כטיפול דחוף ולכן ההעדפה תהיה להמתין איתו.

טיפולי שיניים בהריון- יישור שיניים

יישור שיניים הוא טיפול שאין בו סיכון מאחר שהוא חיצוני לשיניים ולא פולשני. עם זאת יש לקחת בחשבון שיישור שיניים והיריון הם שני גורמי סיכון לנסיגת חניכיים, לכן חשוב מאוד לשמור על היגיינה, ניקוי חניכיים ושימוש בסילונית.

טיפולי שיניים בהריון- הרדמה מקומית

עבור נשים בריאות אשר ההיריון שלהן תקין, ניתן לבצע טיפולי שיניים הכוללים הרדמה מקומית. במקרים מסוימים ניתן להשתמש בהרדמה עם כמות קטנה של אדרנלין כמו לידוקאין.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!