טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מאפשרים לתת טיפולי שיניים לילדים שחווים חרדה דנטלית או סובלים ממוגבלות פיזית או נפשית כלשהי. מהם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים? המאמר הבא הוא בשבילכם.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- האם מותר?

הורים רבות חוששים מטיפולי שיניים לילדים שלהם ולכן מבקשים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מותרים לביצוע. אך עם זאת יש לקחת בחשבון כי על פי הנחיית משרד הבריאות, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים יתבצעו כמוצא אחרון. במסגרת סל הבריאות ניתן לקבל כיסוי לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים רק בשני מצבים-

  • במקרים בהם הילד סובל מחרדה דנטלית קשה.
  • במקרים בהם הילד לא מסוגל לשתף פעולה עם הטיפול בעקבות מוגבלות מסוימת.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מתבצעים במרפאות שיניים פרטיות, גם במקרים בהם צריך לבצע טיפולים בכמות רבה או טיפולים מורכבים.

בדרך כלל ההמלצה תהיה לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה מקומית או טשטוש של גז צחוק. הצוות הרפואי יעשה כל מאמץ לפנות לילד, להרגיע אותו, להסביר לו את מהלך הטיפול ולבצע את הטיפול על ידי הרדמה מקומית או טשטוש של גז צחוק. אך, במידה שהצוות ייתקל בהתנגדות מצד הילד או בילד עם מוגבלות פיזית או נפשית קשה, יתבצעו טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- הכנות לטיפול

על מנת לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים יש לבצע הכנות מסוימות. כמו בטיפול המתבצע במבוגרים, טיפול שיניים בהרדמה מלאה מצריך בדיקות גופניות ובריאותיות כלליות אצל רופא הילדים שיעריך ויתעד את מצבם הרפואי. כמו כן, יהיה צורך בביצוע ספירת דם עדכנית.

בנוסף, לפני טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים יהיה צורך בבדיקת מרדים. במרכז בו תתבצע ההרדמה המלאה, הרופא המרדים יבדוק את הילד ואת כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. במידה שיהיה צורך הרופא המרדים יזמין את הילד לבדיקה לפני מועד ההרדמה. כמו כן, יהיה צורך בבדיקה לאיתור אלרגיות לחומר ההרדמה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- כיצד מתבצע?

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מתבצעים על ידי רופא שיניים. ההרדמה תתבצע על ידי רופא מרדים מומחה שיעקוב אחר מצבו של הילד במשך כל הטיפול. נוכחותו של מרדים מומחה היא הכרח במהלך הטיפול.

בזמן ההרדמה המלאה, רופא השיניים יבצע את כל הטיפולים להם זקוק הילד. בסיום הטיפול, הילד יישלח לחדר התאוששות שם אחים מוסמכים יעקבו אחר מצבו ויוודאו כי הוא אכן מתאושש ומתעורר באופן תקין.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מתבצעים בקליניקות עם התמחות מתאימה וציוד מתאים או בבתי חולים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- סוגי הרדמות

טיפולי שיניים ניתנים לביצוע במגוון כלים המאפשרים הרדמה או טשטוש. אלה הכלים בהם רופא השיניים יכול להיעזר על מנת להשיג שיתוף פעולה בקרב ילדים-

  • טיפולי שיניים תחת השפעת גז צחוק (נייטרוס אוקסיד).
  • טיפולי שיניים תחת טשטוש (הרגעה תרופתית).
  • טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- כיצד מחליטים?

לפני שמחליטים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים יש לעבור שלבים מסוימים. קודם כל יש לנסות לטפל בילד בעזרת גז צחוק. טיפול בגז צחוק דורש מידה של שיתוף פעולה מצד הילד, לכן, במידה שמדובר בילדים בגיל צעיר מאוד במקרים רבים גז הצחוק לא יספיק.

ישנם מקרים בהם רופא השיניים צופה מראש שאין סיכוי שהילד ישתף פעולה או שיהיה מדובר בטיפולים רבים או מורכבים מידי ולכן יוותר על הניסיון לטיפול בגז צחוק.

ישנם מקרים בהם הילד זקוק לטיפול נרחב הן מבחינת כמות טיפולים והן מבחינת חומרת הטיפולים. במקרים אלה ילד מחויב לשתף פעולה במספר רב של טיפולים. לפני כל טיפול הילד יחוש חרדה ומתח ובסופו של דבר ירגיש תסכול. במקרים אלה הטיפולים יימאסו על הילד, הוא ירגיש שקשה לו להתמודד וכי הוא לא מעוניין להמשיך ואז יכול להיות מצב בו הילד יישבר באמצע הטיפול. במצבים כאלה יהיה צורך לסיים את הטיפול בהרדמה כללית כך או כך. הבעיה שהטיפולים המקדימים יכולים לגרום לילדים חוויה טראומתית שייקח זמן רב לתקן.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא כאשר צריכים לטפל בפעוטות. במקרים בהם יש לבצע טיפולי שיניים לפעוטות קיים קושי רב לטפל בצורה טובה מאחר שלפעוטות יש קושי בפתיחת הפה, יש סבילות נמוכה לכאב, יש חוסר סבלנות, יכולה להיות תנועתיות מוגברת ואף הפסקות מרובות במהלך הטיפול. בעקבות כך הטיפול לא תמיד יהיה מוצלח. לכן, על מנת לשפר את הטיפול בפעוטות ולהפוך אותו ליעיל יותר ניתן לבצע טיפולי שיניים בהרדמה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- יתרונות

כפי שהבנו עד עתה, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יכולים להיות פתרון נוח במיוחד. ילדים שסובלים מחרדה דנטלית, יכולים לעבור את כל טיפולי השיניים שהם צריכים עם הרדמה מלאה בלי להיות מודעים לכך ובלי לסבול. כמו כן, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מאפשרים ניצול יעיל של הזמן. בזכות הרדמה מלאה לא צריך לבזבז זמן על הרגעת הילד. כמו כן, כאשר מתבצעת הרדמה מלאה הטיפול יכול להתבצע על ידי שני רופאי שיניים במקביל ויכולים להתבצע מספר טיפולים שונים במסגרת טיפול אחד. על ידי כך ניתן לחסוך לילד מספר ביקורים חוזרים במרפאה ולחסוך לו, להוריו ולרופא השיניים זמן יקר. במידה שצריך לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים ניתן להיות בטוחים שהטיפול יעבור כהלכה על ידי רופאים מצוינים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים- חסרונות

למרות היתרונות הרבים יש לקחת בחשבון שטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים כוללים גם חסרונות. קודם כל ההליך של הרדמה מלאה כרוך בסיכון. עם זאת, ברוב המקרים מדובר בסיכון נמוך, שקטן אף יותר בזכות הבדיקות המקיפות שמתבצעות טרם הטיפול. כלומר, אין מה לדאוג.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!