השתלת שן בודדת

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


אובדן של שן אחת מהווה הרבה מעבר לפגם אסתטי. בין היתר אובדן של שן גורם לתזוזת השיניים הסמוכות לחלל, מזרז את תהליך ספיגת העצם באזור הפגוע, פוגע באיכות הלעיסה ועוד. אי לכך, ההמלצה היא שלא להמתין או להתמהמה ותחת זאת לפנות לטיפול שיקום בהקדם האפשרי.

בדרך כלל במקרה של אובדן שן אחת בלבד, מתעוררת דילמה הנוגעת לסוג הטיפול המתאים ביותר, כשבגדול ההתלבטות היא בין השתלת שן אחת להרכבת גשר. שני הפתרונות הנ"ל, על יתרונותיהם וחסרונותיהם, מתאימים אך ורק למקרים שבהם התרחש אובדן מוחלט של השן. למקרים שבהם התרחשה פגיעה קלה יותר, יתכן מאוד שניתן יהיה להסתפק בהשלמת השן, ציפוי השן או הרכבה של כתר על השן שניזוקה. במאמר שלפניכם נפרט אודות האפשרויות השונות העומדות בפני מטופל שאיבד שן אחת בלבד.השתלת שן בודדת

מהו שיקום באמצעות גשר?

שן חסרה ניתן "להשלים" באמצעות גשר, כשלמעשה מדובר ממבנה המורכב משלושה כתרים מחוברים. כדי להרכיב את הכתר, יש להשחיז את שתי השיניים התוחמות את החלל שממנו נעדרת השן החסרה, שכן אלו הן השיניים שצריכות לתמוך במבנה. הצורך ביצירת הכתר ובהשחזת השיניים מוביל לכך ששיקום באמצעות גשר מתבצע במספר פגישות. פתרון זה יכול לסייע גם במקרים של חוסר בשתי שיניים, כל עוד יש בנמצא שיניים תומכות יציבות מספיק. החיסרון המרכזי של שיטה זו בא לידי ביטוי בכך שיש צורך להשחיז שיניים בריאות.

מהו שיקום באמצעות גשר מרילנד?

אם אתם מחפשים פתרון זמני במקרה של חוסר בשן אחת או מספר מצומצם של שיניים, באפשרותכם להתעניין בנוגע לאפשרות של הרכבת גשר מרילנד. במקרה הזה השן הזמנית מודבקת באמצעות "כנפיים" מיוחדות לחלק האחורי של השיניים התוחמות את החלל (השיניים התומכות). את הגשר המיוחד בונים במרפאת השיניים עצמה (אין צורך להמתין שייוצר במעבדה) וזאת בניגוד לגשר הסטנדרטי.

פתרון זה נכנס לתמונה בעיקר במקרים שבהם יש לבצע שיקום דחוף, למשל במקרה שבו החתן או הכלה איבדו שן אחת זמן קצר לפני החתונה. כמו כן פתרון זה מתאים כמו כפפה ליד לבני נוער, במקרים שבהם לא ניתן לבצע שיקום קבוע.

מהו שיקום באמצעות שתל?

שיקום באמצעות שתל נחשב לפתרון האיכותי ביותר, כשהחיסרון המרכזי שלו בא לידי ביטוי בעלות הגבוהה שלו. השתל הוא למעשה מעין בורג המושתל בעצם הלסת, המשמש לעיגון הכתר, המהווה תחליף לשן החסרה. בהשוואה לגשר, לכתר יש תוחלת חיים ארוכה יותר ובנוסף השתל שומר על רקמת העצם ומונע את הספיגה שלה. אם לא די בכך, הרי שיכולת הלעיסה של המזון טובה יותר באופן משמעותי במקרה של שתל בהשוואה לכתר.

למרות כל הכתוב לעיל, חשוב לציין כי צריך לבחון כל מקרה לגופו ולכן במצב של אובדן שן אחת, יש להתייעץ עם רופא שיניים המתמחה במלאכת שיקום הפה, לבקש ממנו שיסביר לכם על האפשרויות השונות, שידגיש את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן וזאת תוך התייחסות אליכם באופן אישי. בהצלחה!

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!