השתלת שיניים שתלים

למה אתם מחכים? התקשרו או השאירו פרטים כבר עכשיו!
תוכן עניינים


השתלת שיניים שתליםכאשר שן נפגעת, אובדת עקב פציעה או מחלה אותו אדם עלול לחוות אי נוחות רבה, גם פיזיולוגית וגם נפשית. קשיים פיזיולוגיים לאחר איבוד שן באים לידי ביטוי באובדן כושר לעיסה, דיבור לקוי ובכל הנוגע לקשיים נפשיים, אותו אדם חש חוסר ביטחון בחיוך, בדיבור ובתפקוד היומי. איבוד שן יכולה להופיע בכל גיל, אך יותר נפוצה בגילאים הבוגרים יותר. אורח החיים של אותו אדם הוא פקטור משמעותי לגבי אורח החיים של השן, עישון, צריכת אלכוהול ומשקאות ממותקים יכולים לפגוע בשן. כמו כן, יש השפעה גנטית אשר היא יכולה לגרום לאיבוד שן בגיל צעיר. השתלת שיניים שתלים היא הפתרון המומלץ על ידי המומחים וישנן שיטות שונות להתמודדות עם התופעה.

 

השתלת שיניים שתלים – מה זה?

השתלת שיניים היא באמצעות מערכות שונות המורכבות לגוף, גוף השתל מוחדר בניתוח לתוך עצם הלסת ומחליף את שורש השן הפגוע. התהליך כולל חיבור של בורג קיבוע לעצם הלסת והחיבור נמשך דרך החניכיים לתוך הפה כדי להעניק תמיכה מלאה לשתל. טרם הליך ההשתלה על רופא מומחה לבדוק מספר דברים בנוגע למטופל:

  • זמן החלמה – כמה זמן ייקח למטופל להחלים לאחר התהליך? על הרופא לבדוק האם אתה מועמד תקין להשתלת שיניים ובהתאם לכך להתאים את התהליך. יש מגוון רחב של שיטות אשר מחייבות הרדמה מלאה ולא כל אדם יכול לעבור הרדמה מלאה. 
  • עישון – עישון עלול להשפיע על תהליך הריפוי ואף להפחית את הצלחת קליטת השתל לטווח הארוך. בהתאם לכך הרופא המומחה בוחר את מותג השתלים ואת התהליך עצמו. כמו כן, לאחר ההשתלה על הרופא להעניק כלים לשמירה על השתלים החדשים כדי שישמרו לטווח הארוך.
  • מטופל – על המטופל להכיר בתהליך עצמו, לדעת מהו זמן ההחלמה. תהליך ריפוי הגוף וקליטת השתלים יכולה לנוע בין מספר שבועות למספר חודשים. במהלך כל הזמן הזה יש לבצע תמיכה זמנית במקום השן. כמו כן, לאחר ההשתלה יש להקפיד על הוראות היגיינת הפה, ניקוי קבוע של השתל וביקורת אצל הרופא אחת לפרק הזמן שנקבע כדי למנף את הצלחת קליטת השתלים.

השתלת שיניים שתלים – יתרונות

השתלת שיניים מקנה יתרונות רבים, אך חשוב גם להיות מודעים לסיכונים הכרוכים במהלך הטיפול. הסיבוכים יכולים להופיע במהלך ההשתלה או גם כמה חודשים לאחר מכן ולכן, יש לפנות לרופא מומחה כדי להגביר את סיכויי ההצלחה. כמו כן, חשוב להיות מודעים לתהליך, התהליך עצמו אינו כואב ומבוצע בהרדמה אזורית או מלאה. במקרה בו מטופל הגיע לרופא שאינו מומחה ואין לו ניסיון בתחום יכולים להופיע כשלים בקליטת השתל, רפיפות ואובדן השתל. 

לאחר שאנחנו מבינים את הסיכונים הכרוכים בתהליך וכמה חשוב להגיע לרופא מומחה, אלו הם היתרונות של השתלת שיניים שתלים:

  1. שחזור – באמצעות שתלים ותהליך מקצועי יוכל מטופל לחזור לשגרה ולשחזר את יכולות הלעיסה שלו, את המראה של הפה והחיוך. 
  2. נזק – ברגע בו מטופל הגיע בזמן לטיפול ועבר אותו בהצלחה הוא יכול למנוע התכווצות של עצם הלסת, הוא שומר על בריאות החניכיים והשיניים הסמוכות לשתלים, שמירה על יציבות השיניים הסמוכה ושיפור איכות החיים. 
  3. זיהומים – אובדן שן עקב פגיעה והזנחה יכולה להוביל לזיהומים רבים בשיניים הסמוכות למקום הפגוע. במקרה של הזנחה התהליך יכול להתייקר באופן משמעותי, השיניים הסמוכות גם הן יכולות להיפגע וכמובן, אורח החיים של הפגוע נפגע באופן משמעותי ויכול להוביל למחלות חניכיים, קשיים בהשתלה, פגיעה בהיגיינת הפה ועוד.

 

כאבים לאחר השתלת שינייםכאבים לאחר השתלת שיניים

השתלת שיניים שתלים הוא ניתוח מתקדם אשר גורם לחוסר נוחות פרק זמן קצר לאחר ההשתלה. לאחר שפג תוקף ההרדמה עלול המטופל לחוות כאבים עזים באזור השן המטופלת ולכן יש להתאים טיפול תרופתי גם לאחר הניתוח. הימים הראשונים לאחר ההשתלה הם הקשים ביותר, ייתכן שיחווה המטופל נפיחות, דלקות ודימומים לסירוגין. אלו הם תסמינים נורמטיביים שהמטפל מציין בפני המטופל עוד טרם ההשתלה. במקרה בו מטופל חש בדבר חריג לאחר התקן השתל יש לדווח לכך לרופא המטפל. 

 

השתלת שיניים שתלים – סוגים

  • שתלים אנדוסטליים – השתלת שתלים אנדוסטליים הוא תהליך בו מוחדר שתל ישר אל הלסת באמצעות קידוח בלסת עצמה. אל הלסת מחבר הרופא עמוד מתכת זעיר לשתל. זמן ההחלמה הוא ממושך ביחס לשיטות אחרות ולרוב לא יהיה מדובר בשיטת העמסה. 
  • השתלת שיניים בלייזר – תהליך זה הינו תהליך פחות חודרני מאשר כל טיפול השתלת שיניים אחר. בתהליך זה באמצעות הפעלת קרן לייזר ממוקדת לאזור הפגוע ניתן לקצור את החניכיים מאזור החך ללא חיתוך, תפר ופגיעה חודרנית. תהליך זה נחשב למאוד ידידותי אך יקר ביחס לטיפולים אחרים.
  • הכל על 4 – שיטת השתלת שיניים All on 4 היא שיטה נפוצה מאוד היום. באמצעות שיטת השתלת שיניים זאת ניתן לבסס על כל התהליך על 4 ברגיי טיטניום המונחים בתוך הלסת ומהווים תחליף לשורש השן החסר. זמן ההחלמה לאחר תהליך זה הוא קצר יחסית ומאפשר למטופל להנות מהליך מקוצר במחיר נוח.
  • השתלת שיניים ביום אחד – תהליך זה מחייב הרדמה מלאה כמעט בכל המקרים. תהליך זה מכונה גם "העמסה" מכיוון שניתן יהיה לצאת עם שיניים חדשות לגמרי לאחר יום אחד ולא להמתין מספר חודשים לביצוע כל התהליך. ביום הניתוח יעקרו שיניי המטופל, השתלים מוברגים באמצעות מכשור מיוחד אל עצמות הלסת ולאחר מכן מורכב כתר זמני. 

כמה זה עולה?

המחיר של השתלת שיניים שתלים משתנה בהתאם למצבו של המטופל, האם מדובר על שתל בודד או העמסה של כל השיניים. המחיר נע בדרך כלל בין 1,500 ש"ח לשתל ועד 3,500 ש"ח רק עבור השתל עצמו לא כולל עלות הטיפול. כאשר מדובר על ניתוח בהרדמה מלאה (לפי רצון המטופל) למחיר מתווסף עוד לפחות 1,200 ש"ח עבור שירותיו של רופא מרדים.

חייבים לעבור השתלת שיניים? חשוב לא לדחות את הטיפול!

פנו אלינו עכשיו לשיחת ייעוץ וקבלת הצעה ללא התחייבות:

רות מנחם
רות מנחם

מנהלת המרכז להשתלות וטיפולי שיניים, עם ניסיון עשיר בתחום השתלות השיניים. אנו במרכז מזמינים את כל הלקוחות להתרשם מהטיפולים הייחודים הניתנים במרפאה שלנו. אצלנו תמצאו מגוון פתרונות ודרכים לבצע השתלת שינויים בצורה המקצועית ביותר.

074-7695651
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!